اخبار داغ

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد:

آمار مزارع بیت‌کوین مجوزدار را نداریم/ علت خاموشی‌ها؛ کمبود سوخت نیروگاه‌ها

آمار مزارع بیت‌کوین مجوزدار را نداریم/ علت خاموشی‌ها؛ کمبود سوخت نیروگاه‌ها
کاشی گفت: مزارع بیت کوینی که بدون مجوز فعالیت دارد کاملا مورد رصد قرار می گیرند اما آمار مزارع مجوزدار در اختیار شرکت توزیع برق نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا کاشی، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: برق در نیروگاه تولید می شود و خطوط انتقال برق را از نیروگاه ها به ورودی شهرها می رسانند ورودی شهرها برق را دریافت می کنند و پس از آن نیز شرکت توزیع برق برای توزیع آن در سطح منطقه اقدام می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن تأکید بر اینکه در شبکه های توزیع برق فرسودگی نداریم افزود: در شرکت توزیع برق مشهد حدود 17 هزار کیلومتر شبکه وجود دارد، 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور نیز نصب شده که وظیفه تأمین انرژی الکتریکی را برای 1 میلیون 650 هزار مشترک برعهده دارد.

,

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: مشهد تنها شهری در کشور است که درآن تمامی سیم های مسی جمع آوری شده و به کابل های خودنگهدار تبدیل شده است و کابل خودنگهدار قابلیت هایی دارد که منجر به پایداری شبکه می شود و این کابل ها با محیط زیست همخوانی دارد.

,

جمع‌آوری سیم‌های مسی در مشهد

, جمع‌آوری سیم‌های مسی در مشهد,

وی در رابطه با خاموشی های سطح شهر مشهد گفت: به هیچ عنوان تجهیزات توزیع برق مشهد فرسوده نیست و خاموشی های روزهای اخیر در مشهد به دلیل فرسودگی تجهیزات توزیع نیست بلکه به دلیل کمبود سوخت نیروگاه های برق است.

,

کاشی ادامه داد: به لحاظ ایجاد محدودیت های سوخت نیروگاه ها، مرکز کنترل شبکه های برق از تهران، از تمامی شرکت های توزیع برق خواسته تا مدیریت بار در توزیع برق شهر داشته باشند.

,

وی افزود: از سوی نیروگاه‌های برق اعلام شده که با کمبود سوخت مواجه هستند و به دلیل جبران این کمبود سوخت نیز اعلام شده که مدیریت بار در سطح شهر داشته باشیم تا بتوانیم با میزان سوخت فعلی که هر چند کمتر شده است، تولید برق مداوم صورت بگیرد و مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

,

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد با بیان اینکه انرژی برق قابل ذخیره سازی نیست و برق تولیدی که وارد شبکه می شود حتما باید مصرف شود تصریح کرد: ذخیره گاز برای تولید برق، مربوط به حوزه فعالیت ما نیست و چیزی که اعلام شده محدودیت سوخت نیروگاه ها است و باید در مشهد مدیریت مصرف صورت بگیرد.

,

تصمیم‌گیری لحظه‌ای خاموشی‌ها از مرکز تهران

, تصمیم‌گیری لحظه‌ای خاموشی‌ها از مرکز تهران,

وی افزود: مرکز کنترل برق کل کشور به صورت سراسری عمل می‌کند و مرکزیت آن در بخش کنترل بار قرار دارد و از تهران مدیریت آن صورت می‌گیرد و مرکز تهران نیز برای خاموشی‌ها به صورت لحظه ای تصمیم‌گیری می کنند و باید در همان لحظه اعلام شده از مرکز، مدت و مدیریت بار در شهر مشخص می شود.

,

کاشی خاطرنشان کرد: از فردا قرار است در رسانه ها جداول مدیریت بار برای مردم اعلام خواهد شد و برای پایان این خاموشی ها که از دیروز آغاز شده، زمانی اعلام نشده است.

,

وی افزود: اگر بر اثر این خاموشی ها آسیب به لوازم خانگی مردم برسد، این لوازم بیمه است و مشکلی برای مردم ایجاد نمی شود و می توانند با مراجعه به بخش های بیمه ای شرکت توزیع برق مشهد پاسخ خودشان را دریافت کنند؛ البته وقتی برق منطقه قطع می شود و وقتی فیوز به صورت آنلاین قطع می شود هیچ اتفاقی برای برق لوازم خانگی ایجاد نمی شود و فقط وقتی با افت ولتاز مواجه شود و اگر اصطلاحا شبکه دوفاز شود مشکلاتی برای لوازم خانگی ایجاد می شود که این عملیات مدیریت بار اتفاق خاصی را برای لوازم خانگی مردم ایجاد نخواهد کرد.

,

آمار مزارع بیت‌کوین مجوزدار در اختیار شرکت توزیع برق نیست

, آمار مزارع بیت‌کوین مجوزدار در اختیار شرکت توزیع برق نیست,

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: مزارع بیت کوینی که از سازمان صمت دارای مجوز هستند فعالیت دارند و آنهایی که بدون مجوز فعالیت دارد کاملا مورد رصد قرار می گیرند و موارد معرفی شده و استخراج یافته از شبکه نسبت به قطع برق اقدام خواهد شد و البته آمار مزارع مجوزدار در اختیار شرکت توزیع برق نیست و آنهایی که دارای مجوز فعالیت از سازمان صمت هستند مشکلی ندارد و مشخص است و تأمین برق مزارع مجاز ماینر با مجوزها و تفاهم صورت گرفته انجام می شود.

,

وی با اشاره به اینکه برق مورد نیاز مزارع مجاز ماینر در شبکه توزیع برق پیش بینی شده است و مشکلی رخ نمی دهد ولی اگر غیرمجاز باشد قطعا در مصرف برق تأثیرگذار است افزود: در مورد خاموشی های اخیر با صنایع تفاهم نامه داریم که از ساعات خاص کاهش مصرف داشته باشند و پاداش هم در نظر گرفتیم و هماهنگ شده است.

,

, ,

خاموشی مزارع مجاز بیت‌کوین در مشهد

, خاموشی مزارع مجاز بیت‌کوین در مشهد,

کاشی گفت: خاموشی مزارع مجاز بیت کوین در مشهد انجام شده است و بستگی به میزان مصرفی که تهران اعلام می کند برای این مزارع خاموشی در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه خاموشی های اخیر در مشهد پیرامون بحث ماینرها درگیری و مسئله خاصی وجود ندارد افزود: آمار قطع ماینرهای غیرمجاز و اینکه کدام مزارع بیت کوین غیرمجاز در مشهد باتوجه به شرایط فعلی خاموشی ها غیرفعال شده اند، محرمانه است و از حراست کل طی نامه ای اعلام شده که آمار این موارد رسانه ای نشود و اطلاعاتی در اختیار نداریم.

,

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد اظهار کرد: نقاطی که شناسایی می شود و دارای مجوز نیستند قطعا نسبت به قطع برق آنها اقدام می شود.

,

وی افزود: در این راستا مردم اگر شناسایی کنند و اطلاعرسانی شود پیگیری خواهیم کرد و هر چقدر بتوانیم این آگاهی‌ها را همه‌گیر کنیم بهتر است چراکه به عنوان مثال ممکن است در کارخانه ای مجاز بر خلاف تصور ما برق کارخانه برای استخراج بیت کوین مصرف می شود که در این صورت مردم می توانند رصد و اطلاعرسانی داشته باشند.

,

کاشی بیان کرد: بحث ضرورت نیروگاه‌های هسته‌ای در حیطه پاسخ گویی ما نیست و در سطوح کشوری بررسی و اطلاعرسانی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه