اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان مطرح کرد:

کمبود پزشک چالش اصلی مراکز پزشکی قانونی/سالانه ۵۰ هزار پرونده در لرستان بررسی می شود

کمبود پزشک چالش اصلی مراکز پزشکی قانونی/سالانه ۵۰ هزار پرونده در لرستان بررسی می شود
نظیفی با اشاره به بررسی سالانه 50 هزار پرونده در پزشکی قانونی لرستان، گفت: کمبود پزشک چالش اصلی مراکز پزشکی قانونی کشور به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: کمبود پزشک همچنان به‌عنوان چالش اصلی برای مراکز پزشکی قانونی کشور به شمار می‌رود و این مشکل فقط مربوط به لرستان نیست و ممکن است این مشکل در استان حادتر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در ۹ شهرستان لرستان عمدتاً مراکز پزشکی قانونی توسط پزشکان معاضدتی که همان همکاران قراردادی و پاره‌وقت هستند اداره می‌شود و در این زمینه اقداماتی برای جذب دائمی پزشکان انجام داده‌ایم.

,

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: در کوهدشت یک پزشک را بورسیه کردیم؛ زمانی که تحصیل وی به اتمام رسید متأسفانه از حضور در کوهدشت امتناع ورزید و ما نیز طبق قانون برخورد کردیم و این شخص جریمه خود را می‌پردازد.

,

وی تصریح کرد: بهترین کار در این زمان برای کوهدشت این است که پزشک مستقر شهرستان به‌صورت کوتاه‌مدت و اگر شبکه بهداشت و درمان کوهدشت نیز کمک کنند و پزشکی به ما بدهند، به‌صورت میان‌مدت مشکلات معاینات و تشریح این شهرستان حل می شود و در درازمدت نیز سعی می‌کنیم پزشک پیمانی و رسمی، جذب و در اختیار پزشکی قانونی کوهدشت قرار دهیم.

,

نظیفی گفت: شهروندان درصورتی‌که نسبت به اطاله رسیدگی به پرونده‌های بالینی اعتراضی دارند، می‌توانند شکایات خود را برای بررسی به مرکز استان اعلام کنند.

,

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان یادآور شد: پزشکی قانونی دارای ۴ حوزه تخصصی می‌باشد که شامل معاینات بالینی، تشریح اجساد، آزمایش و کمیسیون است که در لرستان به متوسط سالانه ۵۰ هزار پرونده در این حوزه‌ها تشکیل، بررسی و کارشناسی می‌شود.

,

وی بیان کرد: الشتر و پلدختر شهرستان‌هایی هستند که فاقد ساختمان تملیکی برای پزشکی قانونی می‌باشند، در تلاش هستیم که در اسرع وقت این مشکل را نیز برطرف کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه