اخبار داغ

سیر تا پیاز مشکلات معلمین خرید خدمات استان یزد؛

از وعده‌های سرخرمن مسئولان ارشد استان یزد تا ابهامات زیاد در قراردادهای جدید

از وعده‌های سرخرمن مسئولان ارشد استان یزد تا ابهامات زیاد در قراردادهای جدید
نماینده معلمین خرید خدمات استان یزد گفت: مسئولان ارشد استان قول‌هایی برای حل مشکلاتمان دادند که در بسیاری از آنها کاری صورت نگرفت و حتی در بندهای قراردادهای جدید ابهاماتی وجود دارد که مورد تائید اداره کار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی خاکپور معلم خرید خدمت یزدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به مشکلات معلمان خرید خدمات در استان یزد، گفت: طرح معلم خرید خدمات امسال وارد هفتمین سال خود شد و عده‌ای از این طریق به مدارس دولتی ورود پیدا کردند. سال اول که معلمان خرید خدمات مشغول به کار شدند، رویه پرداخت حقوق و بیمه این افراد به خوبی پیش رفت اما رفته‌رفته این مسئله به فراموشی سپرده شد که اعتراضات چندین باره معلمین را در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

خاکپور با بیان اینکه در طول هفت سال گذشته گردهمایی‌های اعتراضی بسیاری از سوی معلمین خرید خدمات صورت گرفت تا مشکلات از سوی مسئولان مربوطه حل‌وفصل شود، اذعان داشت: مکاتبات، جلسات و ملاقات‌های مکرری را داشتیم تا بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم و در این بین هم مسئولان ارشد استان و هم کادر آموزش و پرورش قبلی قول‌های زیادی برای حل مشکلات دادند ولی در حد قول باقی ماند.

,

معلم خرید خدمت یزدی ضمن ابراز تأسف از اینکه در طول سال‌های گذشته هیچ کدام از قول‌های مسئولان استانی برای حل مشکلات معلمین خرید خدمات عملی نشد، گفت: ما در طول این هفت سال همکارانی را داشتیم که با وجود مشکلات عدیده‌ای که داشتند صبوری کردند. به‌طور مثال یکی از همکارانمان به علت ضعف مالی برای خریداری تجهیزات برگزاری کلاس‌های آنلاین، مجبور به فروش یخچال خانه برای تهیه اینترنت و تجهیزات مورد نیاز شده است.

,

 

,

قول استاندار یزد عملیاتی نشد، معلمین کلاس را تعطیل کردند

, قول استاندار یزد عملیاتی نشد، معلمین کلاس را تعطیل کردند, قول استاندار یزد عملیاتی نشد، معلمین کلاس را تعطیل کردند,

وی با بیان اینکه هر چند مشکلات زیادی در طول هفت سال گذشته داشتیم اصلا راضی به برگزاری تجمعات اعتراضی نبودیم، افزود: با توجه به قول‌هایی که داده و عملی نشد، مجبور به گردهمایی اعتراضی جلوی درب استانداری یزد شدیم تا بتوانیم خواسته هایمان را برای چندمین بار مطرح کنیم، در آن زمان دکتر طالبی استاندار یزد قول دادند که طی یک هفته مشکلات ما را بررسی و حل کنند که متاسفانه پس از گذشت یک هفته هیچ اتفاقی نیفتاد و همین مسئله باعث شد تا معلمان خرید خدمت استان یزد در یک تصمیم همگانی، کلاس‌ها را با عذرخواهی از والدین دانش آموزان تعطیل کردند.

,

, ,

خاکپور اضافه کرد: همه این اتفاق‌ها در زمانی رخ داد که کادر مدیریتی جدید در حال ورود به آموزش و پرورش استان یزد بود، هر چند تلاش‌هایی از سوی کادر قبلی صورت پذیرفت ولی به‌زعم همکارانمان این کار به اندازه کافی انجام نگرفت. با روی کار آمدن مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان، قول‌هایی داده شد که حتماً مشکلات معلمان خرید خدمات یزد به زودی حل‌وفصل خواهد شد.

,

معلم خرید خدمت یزدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قراردادهای جدید تنظیم شد تا معلمین خرید خدمات استان بتوانند با امضای آن و به نوعی رفع مشکلاتشان به کار خود ادامه دهند، البته با قول‌هایی که رئیس جدید آموزش و پرورش استان داده شد فعالیت‌ها دوباره از سر گرفته و آموزش‌ها شروع شد.

,

 

,

ابهامات زیاد در قراردادهای جدید معلمین خرید خدمات

, ابهامات زیاد در قراردادهای جدید معلمین خرید خدمات, ابهامات زیاد در قراردادهای جدید معلمین خرید خدمات,

وی با اشاره به اینکه قراردادهای جدید بندهای خوبی دارد ولی بازهم دارای ابهاماتی است، گفت: یکی از ابهامات قراردادهای جدید، نادیده گرفتن بند مرخصی است که اصلا از سوی اداره کار مورد تائید نیست.

,

خاکپور از دیگر ابهامات قرارداد جدید معلمین خرید خدمات استان یزد را انعقاد قرارداد به مدت 2 و نیم ماه است، اضافه کرد: این بند چالش بسیار زیادی را برای معلمین خرید خدمات به وجود آورده چون اولاً مشخص نیست که در آینده چه کسی قرار است به‌عنوان مؤسس جدید این طرح را مورد پوشش قرار داد و دوما اینکه نمی‌شود پیش‌بینی کرد چه اتفاقی در قرارداد بعدی خواهد افتاد.

,

معلم خرید خدمت یزدی گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که در گذشته اعلام شده بود که کلاً حقوق معوقه چهار ماه به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود ولی الآن اعلام کردند که فقط یک ماه یا یک ماه و نیم را پرداخت می‌کنند و همین مسئله سبب نارضایتی مجدد برخی از همکارانمان شده است.

,

, ,

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع سال تحصیلی که قرار بر انتخاب مؤسس جدید در استان بود، نیز مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای به وجود آمد، اظهار داشت: در شروع سال تحصیلی امسال با ابلاغ شیوه‌نامه جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب یک مؤسس، با شبهات بسیار زیاد در استان فردی را به‌عنوان مؤسس جدید انتخاب کردند که نحوه انتخابات آن همچنان با شبهات زیاد روبه‌رو است.

,

خاکپور اضافه کرد: در آن زمان تخلفاتی در به‌کارگیری نیروها به وجود آمد، در حالی که 830 معلم خرید خدمت در استان وجود داشت ولی 250 نفر از کسانی که کارهای خدماتی انجام می‌دادند و نیز جزو معلمین خرید خدمات اعلام کردند و همین مسئله در پرداخت‌ها و حق بیمه مشکل ایجاد می‌کرد.

,

معلم خرید خدمت یزدی اعلام کرد: طبق شیوه‌نامه وزارت خانه، 24 میلیارد تومان بودجه برای پرداخت حقوق و بیمه تقریباً 830 معلم تصویب شد و بر اساس آن استان یزد می‌توانست به‌راحتی تمام شیوه‌نامه را اجرایی کند ولی چون 250 نفر بدون هیچ پشتوانه فکری اضافه شدند، سبب‌ساز چالش‌های بسیار زیادی برای معلمین شد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان سابق آموزش و پرورش استان یزد همیشه سعی داشتند که معلمین خرید خدمات یک چهره معترض و دنبال حقوق نشان دهند، افزود: مشکل ما در استان فقط حقوق نیست بلکه امنیت شغلی، پرداخت حق سنوات و دیگر موارد هم از چالش‌های معلمین خرید خدمات است.

,

خاکپور با اشاره به اینکه متاسفانه در طول سال‌های گذشته مشورت فکری از معلمین خرید خدمات گرفته نشده است، گفت: ما از مسئولان استان یزد می‌خواهیم که در کنار ما باشند نه اینکه در مقابلمان قرار گیرند.

,

 

,

معلمین خرید خدمت بعد از هفت سال، حقشان استخدام است

, معلمین خرید خدمت بعد از هفت سال، حقشان استخدام است, معلمین خرید خدمت بعد از هفت سال، حقشان استخدام است,

معلم خرید خدمت یزدی به بررسی طرح خرید خدمات در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: معلمین خرید خدمات بعد از حدود هفت سال فعالیتی که با جان و دل داشتند، امروزه خواسته به حق خود را استخدام در آموزش و پرورش می‌دانند چون در این مسیر تلاش‌ها و زحمات بسیاری را کشیده‌اند.

,

وی ضمن گلایه از برخی از معلمین پیشکسوت استان، گفت: این دوستان در فضای مجازی بدون اینکه تحقیق و پژوهشی در خصوص معلمین خرید خدمات داشته باشند، اقدام به بیان صحبت‌هایی کردند که توهین و بی‌احترامی به ما شد.

,

خاکپور در پایان گفت: امیدوارم مسئولان یزد در کنار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بتوانند در کنار هم به نحوی امور را هدایت و پیگیری کنند تا ان‌شاالله مشکلات معلمین خرید خدمات استان حل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه