اخبار داغ

دادستان دیوان محاسبات اداری در شهرکرد مطرح کرد؛

دیوان محاسبات اداری بازوی حمایتی دستگاه‌های اجرایی/ تخلف‌ها و سوءاستفاده‌ها از دغدغه‌های مهم مردم است

دیوان محاسبات اداری بازوی حمایتی دستگاه‌های اجرایی/ تخلف‌ها و سوءاستفاده‌ها از دغدغه‌های مهم مردم است
علی کامیار دادستان دیوان محاسبات اداری گفت: مجلس به‌عنوان یکی از قوای اصلی کشور دو بازو دارد، اولین آن بازوی قانون‌گذاری و دیگری نظارت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ علی کامیار دادستان دیوان محاسبات اداری  صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مجلس به عنوان یکی از قوای اصلی کشور دو بازو دارد، اولین آن بازوی قانون‌گذاری و دیگری نظارت است.

وی تصریح کرد: در بحث قانون‌گذاری عملکرد خوبی صورت گرفت و قوانین متنوعی صادر شد اما در بخش نظارت اینگونه نبود.

کامکار با اشاره به اینکه خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم فشارها و تحریم‌های مختلف روز به روز روند  تکاملی خود را طی می‌کند، افزود: دشمنان این نظام همچنان به کار خود ادامه می‌دهند همانگونه که در بحث واکسن کرونا نیز دیدیم که واکنش شبکه‌های معاند چه بود، چراکه آن‌ها نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند.

دادستان دیوان محاسبات اداری کشور با بیان اینکه تخلف‌ها و سوءاستفاده‌ها این روزها به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است و از آن ناراحت هستند، ادامه داد: از بدو انقلاب وظیفه نظارت برعهده دیوان محاسبات اداری قرار داده شد اما متاسفانه رشد لازم را در این خصوص شاهد نیستیم این یکی از مواردی است که نشان دهنده ضعف است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه قدرت دیوان محاسبات اداری بالا برود اعتماد مردمی بیشتر می‌شود، عنوان کرد: تفاوت عمده نظام‌های حاکمیتی جهان در همین است، که نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه نظر مردم است که باید تامین شود.

کامیار خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات اداری دیدبان مردم در صف بیت المال است، تقویت نظارت در جمهوری اسلامی ایران تقویت خودمان است، بخش‌های اجرایی و نظارتی در یک جبهه هستند تنها سنگرها متفاوت است، اگر یکی از این سنگرها تضعیف شود همه آسیب می‌بینند.

دادستان دیوان محاسبات اداری کشوری با تاکید بر اهمیت مردم‌پایه بودن نظام جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: باید به استقبال نظارت برویم تا روز به روز اعتماد مردم و به دنبال آن جمهوری اسلامی رشد کند.

وی با اشاره به اینکه ترک فعل در دستور دیوان محاسبات اداری قرار دارد، بیان کرد: مسؤولینی که فعال هستند ریسک پذیری را در دستگاه خود می‌پذیرند لذا پرونده‌های زیادی در دیوان محاسبات دارند بنابراین با ترک فعل تلاش می‌شود تا از این مدیران حمایت شود.

کامیار با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات اداری بازوی حمایتی دستگاه‌های اجرایی است، گفت: دستگاه‌هایی که ارتباط نزدیک با دیوان محاسبات دارند موفق هستند، دیوان مزاحم کار دستگاه‌ها نیست بلکه دلسوز و مشاور آن‌ها است که می‌تواند برای جذب بودجه بیشتر کمک و همراهی داشته باشد.

دادستان دیوان محاسبات اداری کشوری افزود: این موضوع قابل قبول نیست که نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری که ظرفیت بالایی در بخش آب و کشاورزی دارد، ۷ درصد بیشتر از متوسط کشوری باشد، طی دو سال گذشته هیچ سرمایه‌گذاری خارجی در این استان صورت نگرفته، درست است که تحریم‌ها زیاد شده اما هنر مدیر این است که در تحریم‌ها و سختی‌ها عملکرد خوبی داشته باشد.

وی عنوان کرد: شفافیت یکی از وظایف دیوان محاسبات اداری است، مردم دوست دارند بدانند درآمد و هزینه دستگاه‌ها به چه شکل است.

کامیار خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات اداری سامانه‌های بسیاری با هزینه‌های بالا ایجاد کرده است تا به پیشبرد اهداف آن کمک کند اما بهره‌برداری مناسبی از این سامانه‌ها انجام نگرفته است، برای مقابله با فساد و شفاف سازی باید از این سامانه‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه