اخبار داغ

عبدالملکی:

۶هزار شغل خرد در تهران برای نیازمندان راه‌اندازی شد/ ایجاد ۱۷هزار شغل در تهران در گرو همکاری دولت

۶هزار شغل خرد در تهران برای نیازمندان راه‌اندازی شد/ ایجاد ۱۷هزار شغل در تهران در گرو همکاری دولت
معاون اشتغال کمیته امداد از ایجاد بیش از 8 هزار شغل در استان تهران ویژه نیازمندان خبر داد و گفت: با همکای دولت می‌توانیم سال آینده 17 هزار شغل خرد در این استان ایجاد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال کمیته امداد در گفت‌وگو با  تهران پرس اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۳۲۵ شغل مستقیم برای نیازمندان توسط کمیته امداد ایجادشده است که ایجاد این مشاغل، تحقق ۹۲ درصد از برنامه کمیته امداد برای استان تهران است.

وی افزود: با تأکید بر اینکه کمیته امداد توانسته کمتر از ۱۰ ماه ۹۲ درصد برنامه‌ای که برای استان تهران داشت را محقق سازد گفت بر اساس فرمول‌های وزارت کار در حاشیه این ۶ هزار و ۳۲۵ شغل مستقیم دو هزار و ۵۳۰ شغل غیرمستقیم شکل‌گرفته است که می‌توان گفت درمجموع ۸۸۵۵ شغل مستقیم و غیرمستقیم توسط کمیته امداد برای نیازمندان راه‌اندازی شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد عنوان کرد: از این تعداد شغل ۲۸۷۴ شغل توسط تعامل با کارفرمایان شکل‌گرفته بدین معنا که کارفرما در ازای بسته‌های تشویقی کمیته امداد افراد نیازمند را استخدام کرده است و آن‌ها با بیمه و حداقل حقوق قانون کار شاغل شدند.

عبدالملکی بیان کرد: همچنین سه هزار و ۴۵۱ شغل و از تعداد کل شغل‌های مستقیم از طریق اجرای طرح بوده که افراد نیازمند طرح‌هایی را ارائه کردند و تسهیلاتی را از کمیته امداد دریافت کردند.

افزایش ۶۲ درصد درآمد خالص ماهانه هر شغل خرد در تهران

وی ادامه داد: به ازای هر شغل در تهران کمیته امداد ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت کرده است سقف تسهیلات کمیته امداد برای راه‌اندازی یک شغل و ۵۰ میلیون تومان است اما به هرکسی به میزانی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود لازم دارد پرداخت می‌شود. به‌طور مثال یک نفر با ۱۰ میلیون تومان و دیگری با ۲۰ میلیون تومان می‌تواند طرح خود را اجرایی کند بدین گونه نیست که چون سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است به همه افراد این مبلغ پرداخت شود.

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: برای راه‌اندازی شغل‌های مستقیم از ابتدای سال تاکنون ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات از منابع کمیته امداد پرداخت‌شده است همچنین میانگین درآمد خالص هر طرح در تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته است و در سال گذشته این مبلغ یک‌میلیون و ۶۰۰صد هزار تومان بوده است.

ایجاد ۱۷ هزار شغل در تهران در گروه معافقت دولت

عبدالملکی بیان کرد: به ازای هر طرح در استان تهران ۱.۴۴ اشتغال ایجادشده است. کمیته امداد در نظر داشت که در سال جاری ۷ هزار فرصت شغلی در اختیار نیازمندان قرار دهد و این آمادگی را دارد که سال آینده آن را دو و نیم برابر افزایش دهد و سال آینده ۱۷ هزار شغل برای نیازمندان در تهران در قالب مشاغل خانگی و خرد روستایی و مشاغل قابل اجرایی در سطح تهران راه‌اندازی کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته امداد از دولت درخواست کرده است که مسئولیت کلی ایجاد شغل روستایی و خانوادگی کشور را به این کمیته واگذار کند درصورتی‌که دولت این واگذاری را انجام دهد کمیته امداد این ظرفیت را دارد که ۱۷ شغل در استان تهران ایجاد کند لازمه اجرای این طرح نیز این است که دولت منابع آن را در اختیار کمیته امداد قرار دهد این منابع اکنون موجود است

معاون اشتغال کمیته امداد ادامه داد: این پیشنهاد کمیته امداد به دولت بار مالی برای آن ندارد. زیرا منابع آن موجود است و این منابع در شبکه داخلی بانک‌ها است. اگر این منابع در اختیار کمیته قرار گیرد، این کمیته می‌تواند ۱۷ هزار شغل در سال آینده برای نیازمندان ایجاد کند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه