اخبار داغ

علی‌رغم وجود موانع تولید و با تکیه بر تلاش؛

تجهیزات حفاری TBM در هپکو تولید و در کشور قطر نصب شد+تصاویر

تجهیزات حفاری TBM در هپکو تولید و در کشور قطر نصب شد+تصاویر
بخشی از تجهیزات حفاری (TBM) با استفاده از ظرفیت های فنی و مهندسی و تلاش کارگران شرکت هپکو علیرغم مشکلات و موانع تولید در این شرکت ساخته و در کشور قطر نصب و راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بخشی از تجهیزات حفاری (TBM) که طی ماه های اخیر با استفاده از توان و ظرفیت های فنی و مهندسی در شرکت هپکو تولید شده است در کشور قطر نصب و با موفقیت عملیات حفاری را آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

طراحی این دستگاه توسط شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین صورت گرفته است که با توجه به حساسیت و کیفیت مورد نیاز همچنین زمان کم پروژه، ساخت و مونتاژ تجهیز فوق به شرکت هپکو سپرده شد.

,

دستگاه «تی بی ام» نوعی ماشن غول پیکر به شمار می رود که برای عملیات حفر تونل های مختلف از آن استفاده می کنند، حفر تونل هایی که قطری بیش از یک متر دارند توسط ماشن های حفای تونل (TBM) صورت می گیرد.

,  ,

انجام این پروژه که فرآیند ساخت و مونتاژ آن نیازمند دقت و حساسیت خاصی است و همچنین نگاهی به سابقه‌ هپکو در اجرا و مشارکت در ساخت و انجام پروژه های بزرگ کشور در زمینه نفت، گاز و انرژی همچون ساخت بخشی از سازه‌های فلزی فاز ۱۹ پارس جنوبی، ساخت تجهیزات توربین و ژنراتورهای نیروگاهی و تجهیزات موردنیاز حوزه‌ نفت و گاز نشان‌دهنده‌ آن است که دانش فنی و ظرفیت‌های لازم جهت ورود این شرکت به عرصه ساخت تجهیزات مشترک صنعتی وجود دارد.

,

توانمندی‌های فنی و مهندسی هپکو به حدی است که روزی نام این شرکت به‌عنوان شریک تجاری در کنار غول‌های بزرگ صنعتی در دنیا دیده می‌شد و برندهای مطرح این حوزه در دنیا پتانسیل‌های هپکو را در سطوح برتر و مدرن جهانی ارزیابی می‌کردند.​

,

تجهیزات و دستگاه‌های عظیم خط تولید هپکو، سالن‌های وسیع و پرسنل فنی این شرکت بخشی از دارایی ارزشمند این مجموعه هستند که عامل اصلی کسب موفقیت در پروژه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی و در یافت گواهینامه‌های استاندارد و کیفیت در سطح جهانی بوده اند.

,

هپکو در سال های گذشته نقش ارزنده ای در تولید و نصب انواع تجهیزات منحصر به فرد در کشور و حتی حوزه های بین المللی داشته است که انجام پروژه مرکز تحقیقات هسته ای اروپا «سِرن» بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان، و دریافت لوح طلایی به دلیل انجام به موقع و با کیفیت این پروژه در بین ۳۶ کشور گواهی بر این موضوع است.

,

هر چند شرکت هپکو در سال های اخیر بعد از خصوصی سازی های غیر اصولی دچار مشکلاتی شد اما ساخت موفقیت آمیز این تجهیزات به دست کارگران توانمند این شرکت علیرغم مشکلات ثابت کرد که در صورت رفع موانع پیش روی تولید، هپکو همچنان می تواند با استفاده ار توان و دانش بومی علاوه بر تأمین نیاز صنایع داخلی در بخش صادرات نیز نقش آفرینی کند.

,

در ادامه تصاویری از مراحل ساخت و نصب تجهیزات حفاری (TBM) در شرکت هپکو اراک را مشاهده خواهید کرد:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه