اخبار داغ

در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم لنده مطرح شد:

عدم تخصص گرایی در فضای مجازی باعث متشنج کردن افکار عمومی می شود

عدم تخصص گرایی در فضای مجازی باعث متشنج کردن افکار عمومی می شود
رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت:عدم تخصص گرایی در حوزه فضای مجازی باعث متشنج کردن فضای عمومی جامعه می شود و باید نظارت و برخورد قاطعی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح زاگرس نشست پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده در حوزه فضای مجازی با محوریت کاهش آسیب ها فضای مجازی با حضور رئیس دادگستری ، امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه لنده، جانشین منطقه انتظامی، حراست فرمانداری، روسای ادارات تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی شهرستان لنده در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,

رئیس دادگستری شهرستان لنده در ابتدای این جلسه ضمن اهمت فضای مجازی گفت:فضای مجازی تمام زمینه های مختلف زندگی ما را تحت الشعاع خویش قرار داده است که در کنار خوبی ها تهدیداتی نیز حادث کرده است.

وی گفت:باید فرصت ها را غنیمت بشماریم و آسیب ها را با مدیریت صحیح و ایجاد راهبردهای اساسی بر طرف کنیم.

ایرج علیبازی تاکیدکرد:نقش فضای مجازی در مسله کرونا باعث شده است تا خیلی از مردم نیازمندی های خود را از طریق  فضای مجازی دنبال کنند و مشکلات خود را حل کنند و در نقطه مقابل مشکلات سیاسی، ایجاد رعب و وحشت و نشر شایعات و کلاه برداری های اینترنتی و سایر مباحث دیگر می شود.

وی گفت:اگر این فضا کنترل نشود باعث وارنه جلو دادن واقعیت های جامعه است و فضای مجازی آنقدر این واقعیت ها را وارونه جلوه می کند که حقایق برعکس می شود و فرد متهم به قهرمان ملی تبدیل می شود.

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت:ساماندهی در این حوزه نیاز مبرم به فرهنگ سازی در حوزه های مختلف است که رسالت آموزش و پرورش و فرهنگ وارشاد و بسیج می تواند راهکارهای خوبی در جهت رفع مشکلات داشته باشیم.

وی گفت:ساماندهی در گروه های مختلف شبکه های اجتماعی می توانیم این چالش ها و مشکلات را با ارشاد راهنمایی و گاها برخورد قاطع باید صورت گیرد تا این مهم به درستی اجرایی شود.

علیبازی گفت:تحقق این مهم نیازمند حضور و هماهنگی و همکاری بهتر وب یشتر صورت گیرد که باید اهمیت این مسله برای همه مردم به درستی تبین و روشنگری شود.

وی گفت:عدم تخصص گرایی و داشتن تخصص های لازم در این حوزه باعث متشنج کردن فضای عمومی جامعه می شود و باید نظارت و برخورد قاطعی صورت گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت:بیشتر مردم به جایی که در فضای حقیقی حضور داشته باشند بیشتر از مسائل مختلف در حوزه فضای مجازی بهره می گیرند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

در ادامه حجت الاسلام الهی نیا گفت:همه ما اذعان داریم که فضای مجازی ابزاری است قدرتمند که همی می تواند جامعه را به فساد بکشاند و هم می تواند باعث تعالی جامعه شود لذا باید این مهم در جامعه نیازمند آموزش بهینه است.

وی افزود:کسانی که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند باید مراقب باشند که در این حوزه چندان به دنبال متشنج کردن فضای شهرستان نباشند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت: در آستانه انتخابات حساس 1400هستیم که باید از هم اکنون به دنبال رفع مشکلات در حوزه فضای مجازی باشیم.

,
,
,
,
,

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت:یکی از مهمترین آسیب های موجود در سطح کشور و استان و شهرستان بحث فضای مجازی است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:برخی ها آگاهانه و برخی ها جاهلانه اقدام به به چالش کشاندن مسولان در سطح شهرستان هستند که باید رصد شوند.

روح اله ویسی گفت:کمبودها و مشکلاتی در بحث ادارات و نهادها هست ولی نباید تمام خدمات آنان و نظام تحت الشعاع قرار گیرد و باید این مهم در مسیر خودش حرکت کند.

,
,
,
,
,

فرمانده سپاه لنده تاکیدکرد: باید برخوردها افراد ساختار شکن در فضای مجازی قاطع و باید برخورد با سایت های بدون مجوز برخورد قاطع تری شود و سایت های مجوز دار نیز باید حدود قانونی خویش را رعایت کنند.

وی گفت:جو سازی برای حضور در شورای شهر توسط برخی افراد به نوعی دامن زدن به این مشکلات است که باید مراقبت لازم صورت گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت:این مهم برای خانواده ها لازم و ضروری است که به نسبت حضور دانش آموزان خود به بهانه برنامه شاد در سایر برنامه ها و شبکه های اجتماعی سرگرم نشوند که نیازمند مراقبت بیشتری است.

وی گفت: برخی کانال ها باید مورد بررسی دقیق صورت گیرد که متاسفانه منادی بی عفتی در جامعه هستند که باید مدیران از حضور در این کانال ها بیشتر مراقبت کنند.

ویسی گفت:تشکیل کار گروه مهم نظارت بر رفتار و مباحث تخصصی در حوزه فضای مجازی باید صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: ضروری است که استفاده از فضای مجازی جز لاینفک زندگی روز مره ما شده است و باید از ظرفیت نخبگان در حوزه های مختلف در بحث فضای مجازی استفاده شود.

وی گفت:شناسایی در حوزه فضای مجازی و رصد تمام مسائل مختلف باید صورت گیرد تا از هرگونه مباحث اعتقاد زایی پیشگیری شود و این تیم تخصصی باید ضمن بررسی دقیق مباحث تبدیل به یک کار مهم صورت گیرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده در ادامه گفت:در سطح کلان گروه ها و سایت های مختلف کاملا مشخص هستند که کارهای بزرگی در سطح کشور و استان و شهرستان در حال انجام است که مهمترین کارهای که در حال انجام است باید صورت گیرد که در قالب شامد باید مجوز بگیرند.

وی گفت:بحث نظارت و در این حوزه برابر قانون باید صورت گیرد که سایت مجوز دار و بدون مجوز باید نظارت دقیق صورت گیرد ولی کانال های غیرقانونی و بدون مجوز باید برخورد قاطع شود و جز مصادیق مجرمانه است.

زارعی گفت: یکی از عیب های شهرستان ما نداشتن پلیس فتا در شهرستان است که باید این مهم حتما مورد توجه قرار گیرد.

,
,
,
,
,

, ,

در ادامه مسول حراست فرمانداری شهرستان لنده گفت: در بحث فضای مجازی باید اصول و قوائد مهم در بحث مشکلات و چالش های ناشی از فضای مجازی باید همراه با نظارت جدی باشد.

وی گفت:با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری باید مراقب نظر سنجی ها و مشکلات ناشی از این چالش ها باشیم و حتما موارد امنیتی  مورد توجه جدی قرار گیرد.

فتاحی گفت:نباید قبح یک مسئله توسط  برخی افراد شکسته شود و به هر بهانه ای اقشار و ادارات مختلف مورد هجمه قرار گیرد که نیازمند مدیریت راهبردی در این زمینه هستم.

,
,
,
,
,

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده  در ادامه گفت:فضای مجازی یکی بستر بزرگ برای کسب اطلاعات و بازنشر اساسی آن هستند که انکار فضای مجازی انکار آفتاب است.

وی گفت:در بحث نرم افزار شاد در استان اولین شهرستان با 68درصد حضور و آنلاین بودن در استان در سامانه شاد  هستم که در طول هفته بیش از 5ساعت  دانش آموزان انلاین هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: در حوزه های مختلف فضای مجازی دارای چالش ها و مباحث مهمی هستیم که باید آگاهی بخشی در سطح جامعه با سواد رسانه ای افزایش یابد.

,
,
,
,
,

, ,


وی گفت:تیم متخصص فضای مجازی در سطح شهرستان نداریم و این مهم به عنوان یکی از چالش های مهم در سطح شهرستان برای بحث اموزش های تخصصی است.

جاودان گفت: مدیریت در فضای مجازی قابل رصد و کنترل است هرچند سخت است ولی می توانند در این حوزه کارهای خوبی صورت گیرد.

وی گفت:در حوزه تولید محتوا دارای مشکلات اساسی هستیم که این آمادگی با ظرفیت بیش از سه هزار نفر این آمادگی برای بارگذاری تولید محتوا را می توانیم  اجرایی کنیم.

رئیس دادگستری در ادامه گفت: مشورت و همگرایی در این حوزه می تواند راهکاری برای ارائه و رفع مشکلات صورت گیرد که نیازمند همدلی و مشارکت بیشتر مسولان است.

وی گفت:باتوجه به وضعیت کشور و مشکلات مشروح آن باید چالش ها و مشکلات در این حوزه به طور دقیق مورد ارزیابی فرار گیرد و همه مسولان باید در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

علبازی تاکیدکرد:نیروی انتظامی نیز باید نسبت به استقرار تیم های تخصصی پلیس فتا در شهرستان نهایت تلاش را داشته باشند و ادارات نیز می بایست نسبت به معرفی روابط عمومی ها اقدام کنند و حتما مورد رصد و پایش قرار گیرند.

وی در پایان گفت: کارگروهی تخصصی از برخی ادارات و نهادها برای بحث نظارت بیشتر در حوزه فضای مجازی تشکیل خواهد که در این کارگروه می توانیم مسائل را به طور تخصصی مورد پالایش و رصد قرار دهیم.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه