اخبار داغ

شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد اتاق جنگ فرهنگی باشد

شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد اتاق جنگ فرهنگی باشد
دشمنان جمهوری اسلامی ایران با تهاجم فرهنگی بدنبال سیطره بر اندیشه مردم هستند و شورای فرهنگ عمومی می تواند اتاق جنگ فرهنگی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس گسترش روزافزون زندگی های مدرن و تاثیر گذاری فرهنگ غرب در جنگ نرم بر علیه جمهوری اسلامی ایران و تأثیر آن بر شیوه‌های رفتاری مردم و ضرورت برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی را تشکیل داد، تا بودن و یا نبودن آن در کهگیلویه و بویراحمد در حاله ای از ابهام باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


این سالها تهدیدات نرم فرهنگی فرواروی جمهوری اسلامی ایران به گونه ای توسط دشمن سنگر بندی شده است که تاثیر گذاری آن نه در مرزهای کشور بلکه در دستان هر ایرانی و خانه های ما به وفور دیده می شود و دشمن جنگ را به صورتی کاملا نرم به حریم خانه ها وارد کرده است.

,
,


در بررسی تاریخی مشاهده می ‏‏شود که تهاجم فرهنگی پدیده ای تازه متولد و مفهومی نو ساخته نیست و عمری به نسبت عمر بشری دارد؛ چرا که فرهنگ زاییدۀ افعال و افکار انسانی است و همانگونه که گفته و مشاهدی می شود دشمن به این درک رسیده است که توان نظامی و جنگ سخت در مقابل جمهوری اسلامی ایران کارساز نیست و با تهاجم فرهنگی بدنبال سیطره بر مغز ها ، اعمال و کنترل رفتار ایرانی هاست.

,
,


متولی فرهنگ عمومی ، شورایی بنام شورای فرهنگ عمومی است که در استان ها شوراهای وابسته ای ایجاد کرده است که عبارتند از:1ـ شورای نظارت بر نام‌گذاری اماکن؛ ۲ـ شورای نظارت بر علائم، نشان‌ها، تصاویر روی البسه و لوازم‌التحریر و کالاهای مشابه؛ ۳ـ شورای نظارت بر نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی؛ ۴ـ شورای نظارت بر ساخت، طراحی و واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان؛ ۵ـ شورای نام‌گذاری ایام، ۶ـ شورای هماهنگی و نظارت بر امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شورای فرهنگ عمومی کشور در جهت انجام وظایف محوله.
جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان‌ها در زمینە سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، نظارت بر روند انجام فعالیت‌های فرهنگی استان، عملیاتی‌سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه‌ها و نهادهای شهری و استانی و ایجاد هماهنگی میان آن‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، تحلیل عملکرد شورا و اصلاح ساختار آن نقش به‌سزایی در بازآفرینی و کیفی‌سازی فعالیت‌های این نهاد مهم استانی دارد.

,
,
,


حال که به این ارزیابی دست یافتیم که جایگاه فرهنگ ، تهاجم فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی به چه میزان است این سوال پیش می آید که شورای فرهنگ عمومی در صیانت از فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد چه نقش عمده ای را بازی کرده است.

,
,


متاسفانه مشاهده می شود در ایامی که شهادت امامان و معصومین است در بر خی از معابر شهرعروسی هایی برگزار می شود که بدون شک تاثیر گذاری تهاجم فرهنگی و عدم توجه جدی از سوی مسئولان متولی به این ایام ها و سیاه پوش نکردن شهر توسط شهرداری و دیگر متولی ها می تواند از دلایل برگزاری آن باشد.

,
,


با گذر از معابر آنچه مشاهده می شود تغییر در معماری ها ،نام نویسی های نامتعارف اماکن و اصناف، پوشش های نا متعارف و بی توجهی به ایام های دینی، مذهبی و ملی از سوی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها است و شورای فرهنگ عمومی تا کنون دیده نشده که در این رابطه مطالبه گری کند.

,
,


 باید اذعان کرد شورای فرهنگ عمومی اتاق جنگ فرهنگی است و کسانی که در این اتاق استقرار دارند باید کارشناسانه در قبال این تهاجم گسترده دشمن واکنش نشان دهند و کار را از پشت میز نشینی خارج کرده و وارد میدان شوند.

,
,

 بنظر می رسد اهمال برخی از دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی در کهگیلویه و بویراحمد این شورا را تشریفاتی  قلمداد کرده و تا کنون مبارزه جدیی را در بحث تهاجم فرهنگی در حوزه های مختلف عنوان شده آغاز نکرده اند.

,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه