اخبار داغ

وقتی آمریکا اصرار دارد بگوید در واکسن هم قابل اعتماد نیست

تحریم سازنده واکسن کرونا و عصبانیت آمریکا از نقش بر آب شدن پروژه سلامت-مذاکره

تحریم سازنده واکسن کرونا و عصبانیت آمریکا از نقش بر آب شدن پروژه سلامت-مذاکره
آمریکا می‌داند تولید واکسن کرونا از مهم‌ترین اولویت‌ها و نیازهای مردم ایران است لذا از تولید آن توسط خود ایرانی‌ها عصبانی شده و اقدام به تحریم سازنده آن کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت‌های زیرمجموعه این ستاد را تحت تحریم قرار داد. نکته قابل توجه اینکه، یکی از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام، گروه دارویی برکت است که علاوه بر تولید دارو در زمینه ساخت نخستین واکسن ایرانی کرونا به نام «کوو ایران برکت» نیز فعالیت می‌کند و موفقیت‌های خوبی را در این راه کسب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 

,

بالاخره واکسن کرونا سیاسی است یا نیست

, بالاخره واکسن کرونا سیاسی است یا نیست, بالاخره واکسن کرونا سیاسی است یا نیست,

تحریم سازنده واکسن کرونا در ایران در حالی از سوی ایالات متحده آمریکا انجام شده است که چند روز قبل سازمان بهداشت جهانی در واکنش به ممنوعیت ورود واکسن غیرمطئمن از آمریکا و انگلیس به ایران اعلام کرده بود "نباید واکسن کرونا را سیاسی کرد"!

,

قبل از این و در گزارشی پیرامون عملکرد دوگانه سازمان بهداشت جهانی نوشته بودیم که دم زدن از سیاسی نبودن واکسن کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی صرفا یک ادعا است که با عملکردی که تا کنون از این نهاد شاهد بوده‌ایم تضاد است.

,

حال به نظر می‌رسد تحریم سازنده واکسن کرونا در ایران توسط دولت آمریکا مصداق کاملا به روز شده‌ای است که می‌توان به واسطه آن صدق سخنان و ادعاهای سازمان بهداشت جهانی را ارزیابی کرد. این نهاد که قبل از این و در قبال تحریم دارویی ایران توسط آمریکا موضع‌گیری نکرده بود، اما آیا همانگونه که چند روز قبل از لزوم سیاسی نکردن واکسن کرونا سخن گفته بود نسبت به تحریم سازنده واکسن کرونا در ایران هم واکنش نشان خواهد داد؟!

,

 

,

وقتی آمریکا اصرار دارد بگوید حتی در واکسن هم قابل اعتماد نیست

, وقتی آمریکا اصرار دارد بگوید حتی در واکسن هم قابل اعتماد نیست, وقتی آمریکا اصرار دارد بگوید حتی در واکسن هم قابل اعتماد نیست,

این اقدام آمریکا البته به مثابه خنثی کردن طراحی کسانی در داخل ایران بود که تلاش داشتند اینگونه القا کنند که برخورد ایران با واکسن آمریکایی کرونا سیاسی است و ما نباید ورود واکسن از این کشور را ممنوع کنیم.

,

در واقع علاوه بر دلایل متعددی که برای ممنوعیت واکسن از کشوری مانند آمریکا وجود دارد و با توجه به عدم موفقیت واکسن کرونا در این کشور که حتی نیمی از مردم خود آمریکا هم اعلام کرده‌اند حاضر نیستند این واکنس را دریافت کنند؛ حال این اقدام ایالات متحده نیز بار دیگر ثابت کرد آمریکا هیچ‌گاه حاضر نیست واکسنی که واقعا ضدکرونا باشد را به ایران بدهد.

,

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: "تا زمانی که واکسن نساخته بودیم حاضر نبودند به ما واکسن بدهند حتی نمی‌گذاشتند پولش را هم منتقل کنیم. در دوران کرونا تمام داروها مثل رمدسیویر و اکتمرا را تحریم کردند و اگر خودمان نمی‌ساختیم نداشتیم؛ حال چه شده است که می‌گویند واکسن بخرید؟"

,

, ,

عصبانیت آمریکا از نقش بر آب شدن پروژه سلامت-مذاکره

, عصبانیت آمریکا از نقش بر آب شدن پروژه سلامت-مذاکره, عصبانیت آمریکا از نقش بر آب شدن پروژه سلامت-مذاکره,

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت در همین رابطه نوشت: "واکسن سیاسی نیست اما اگر کشوری بگوید ما از آمریکا واکسن نمی خریم و خودمان تولید می کنیم، شرکت دانش بنیان تحریم کننده واکسن را تحریم می کند. ظاهرا آمریکایی ها از اینکه پروژه سلامت-مذاکره و استثمار کرونایی شان نقش بر آب شد خیلی عصبانی هستند."

,

مشاور وزیر بهداشت یک ماه ونیم قبل و همان روزهای ابتدایی که بحث تولید واکسن کرونا مطرح شده بود، نیز از طراحی دوگانه سلامت-مذاکره توسط برخی جریان‌ها خبر داده و نوشته بود: "هرچند فرایند خرید واکسن انجام و فاز انسانی تولید واکسن داخلی به همت دانشمندان ایرانی آغاز شده است؛ اما جریانی در حال طراحی دوگانه سلامت-مذاکره است تا بدون هیچ پیش‌شرطی خواسته‌هایش را به ایران تحمیل کند و با ایجاد موج بی‌اعتمادی به توان داخل، غرب را تنها راه نجات نشان دهد."

,

, ,

بر همین اساس به نظر می‌رسد مخالفت هوشیارانه رهبر انقلاب با ورود واکسن آمریکایی کرونا -که تزریق آن تا کنون تبعاتی مانند مرگ برخی از دریافت‌کنندگان واکسن را داشته-؛ پروژه به بازی گرفتن سلامت مردم و قربانی کردن آن در مسیر مذاکره و بازی‌های سیاسی توسط عده‌ای در داخل کشور و عده‌ای دیگر در آمریکا را خنثی کرد و بر همین اساس آمریکا حال که احساس کرده، نمی‌تواند بدین شکل سلامت مردم ایران را ابزار اهداف سیاسی خودش قرار دهد آخرین تیر خود را نیز رها کرده و با عصبانیت اقدام به تحریم سازنده اولین واکسن ایرانی کرونا کرده است.

,

حجت نیکی‌ملکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام نیز تحریم این مجموعه توسط ایالات متحده را "خشم دولت آمریکا از تولید واکسن ایرانی کرونا" عنوان کرد و نوشت: "با افتخار خادم مردم عزیز ایران خواهیم ماند؛ آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر."

,

به هر حال آنچه مسلم است اینکه، دولت جنایتکار آمریکا تأکید دارد هر مسئله‌ای که به نفع مردم ایران است را مورد هجمه قرار دهد و اصرار دارد به دشمنی اش با مردم ایران را به هر شکل ممکن بروز دهد؛ امروز نیز از آنجایی که می‌داند تولید واکسن کرونا از مهم‌ترین اولویت‌ها و نیازهای مردم ایران است از تولید آن توسط خود ایرانی‌ها عصبانی شده و اقدام به تحریم سازنده آن کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه