اخبار داغ

معاون فرماندار پاوه تاکید کرد:

لزوم ارائه راهکاری مناسب برای رفع آلودگی آب شرب هانی کوان پاوه بدون کلرزنی

لزوم ارائه راهکاری مناسب برای رفع آلودگی آب شرب هانی کوان پاوه بدون کلرزنی
هوشیار عبدالله زاده گفت: طراح آب منطقه ای پاوه؛ باید سازوکار مناسبی را تعیین کند که در خروجی تصفیه خانه بدون کلرزنی ؛ برای رفع آلودگی آب شرب هانی کوان پاوه اقدام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشیار عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله در رابطه با پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه با اشاره به اینکه اکنون در نقاطی از کشور حدود ۲ الی ۳ ساعت آب شرب هم ندارند اظهار داشت: در وهله اول سلامتی مردم؛ برای ما مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,

 معاون فرماندار پاوه افزود: براساس آخرین گزارشات بهداشت؛ برای سالم بودن آب شرب؛ باید خود این تصفیه خانه تولید جلبک کند؛ یعنی برای مدتی در خود تصفیه خانه آب شرب ماندگاری داشته باشد و در نتیجه ایجاد جلبک کند تا بتواند اگر آلودگی خاصی داشته باشد؛آن آلودگی را رفع کند.

,

وی گفت: با کلر زنی اقدامات لازم برای رفع آلودگی آب شرب هانی کوان در تصفیه خانه انجام شده است اما آبفای شهری با این موضوع مخالفت کرده و خواستار رفع آلودگی به صورت طبیعی و با ایجاد جلبک ها در تصفیه خانه است.

,

وی با اشاره به اینکه این سیکل هم زمان بر بوده گفت: طراح آب منطقه ای پاوه؛ باید سازوکار مناسبی را تعیین کند که در خروجی تصفیه خانه بدون کلرزنی ؛ برای رفع آلودگی آب شرب هانی کوان پاوه اقدام کند.

,

عبدالله زاده ادامه داد: این تصفیه خانه در واقع باید دو یا سه ماه قبل شستشوی لازم را انجام می دادند و با ذخیره آب در آن و با گرما و حرارت باعث ایجاد جلبک در اطراف آن می شد چراکه با این حالت آب موجود را ؛ تصفیه و نیاز به هیچ گونه مواد کلرزنی نیز نبود.

,

معاون فرماندار پاوه با بیان اینکه باید طراح این تصفیه خانه راهکاری را برای حل این مشکل ارائه دهد تصریح کرد: تاکید ما این است که حتی اگر آب شرب هانی کوان دیرتر به منبع پاوه وارد شود؛ اما به صورت سالم؛ در مدار آبرسانی و برای مردم مورد استفاده قرار گیرد.

,

وی در پایان گفت: برای رفع این مشکل مکاتبات زیادی با استانداری و معاونت عمرانی و آب منطقه ای انجام داده ایم و در همین چند روز اخیر بالغ بر ۸ مکاتبه انجام شده است تا این مشکل هم مرتفع شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه