اخبار داغ

برای تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن؛

۲۱ هزار نیروی گارد ملی در پایتخت آمریکا مستقر می‌شوند

۲۱ هزار نیروی گارد ملی در پایتخت آمریکا مستقر می‌شوند
یک فرمانده گارد ملی آمریکا اعلام کرد که برای تأمین امنیت مراسم تحلیف رئیس جدید این کشور حدود ۲۱ هزار نیروی گارد ملی در شهر واشنگتن دی. سی. مستقر خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ژنرال «دانیل هاکنسون» از فرماندهان گارد ملی ایالات متحده روز پنج شنبه در دیدار با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تا کنون حدود ۷۰۰۰ نیروی گارد ملی برای حفظ امنیت نهادهای فدرال در شهر واشنگتن دی. سی استقرار یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این مقام گارد ملی آمریکا در ادامه افزود که تا زمان برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید این کشور- که قرار است روز بیستم ژانویه در پایتخت سیاسی آمریکا برگزار شود- تعداد نیروهای گارد ملی به ۲۱ هزار نفر افزایش خواهد یافت.
,
 
,
به گفته این مقام نظامی- امنیتی، نیروهای گارد ملی آمریکا برای انجام هر مأموریت محوله مسلح و مجهز هستند.
,
 
,
ژنرال هاکنسون همچنین به مایک پنس اطمینان خاطر داد که گارد ملی آمریکا تأمین کننده امنیت، ارتباطات، آماد و هماهنگی با همه نهادها خواهد بود.
,
 
,
گفتنی است که روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ همزمان با برگزاری نشست مشترک کنگره برای تأیید آرای الکترال و اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، گروهی از هواداران ترامپ با حمله به ساختمان کنگره و درگیری با نیروهای پلیس- که به مرگ پنج تن و تخریب و غارت گسترده کنگره انجامید- باعث اختلال در برگزاری این نشست شدند؛ اقدامی غیرقانونی و مغایر با اصول دموکراسی که به گفته بسیاری از مقامات آمریکا سخنان تحریک آمیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور بازنده مسبب اصلی آن بود.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع:مهر 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه