اخبار داغ

در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

قدرت موشکی ایران؛ عزت همه جوامع اسلامی/ خنثی‌سازی تحریم‌ها در گرو عزم جهادی و مدیریت انقلابی است

قدرت موشکی ایران؛ عزت همه جوامع اسلامی/ خنثی‌سازی تحریم‌ها در گرو عزم جهادی و مدیریت انقلابی است
شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، قدرت و توان موشکی ایران اسلامی، لزوم خنثی سازی تحریم ها، افتضاح انتخاباتی آمریکا، وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و فرار شاه مهم ترین محورهای امروز خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ آیت الله مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: حضرت زهرا(س) چند سخنرانی و گفت و گو بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)داشته اند و سخنرانی ایشان در مسجد النبی و در بین مهاجرین و انصار به خطبه فدکیه مشهور است، ایشان در این خطبه معارف اسلامی را برای مردم بیان و از فدک که میراث رسول اکرم (ص) به ایشان بود، صحبت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی افزود: ایشان در این خطبه می فرمایند خداوند مردم را دستور به ایمان داد تا وجود آنها را از آلودگی به شرک پاک کند و نماز را واجب کرد تا انسان را از شرک و تکبر دور کند، چنانچه شیطان حاضر به سجده در برابر انسان نشد این سجده نشان دهنده تواضع در مقابل خداوند است، زکات برای تزکیه جان و نفس و از بین بردن دلبستگی به مال دنیا و این تمرینی برای دل بریدن از اموال دنیوی و مقاومت در قراردادهایی های دنیاست و  سبب رشد رزق شما می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا( س) در ادامه خطبه فدکیه می فرماید: خداوند روزه را بر شما واجب کرد تا اخلاص را در وجود انسان نهادینه کند تا کار برای خداوند انجام شود در روزه امکان خودنمایی وجود ندارد و زمینه ریا بسیار کمتر است، حج و عدل را قرار داد تا همه بر محور عدالت بگردند.

امامت اهل بیت (ع)؛ مایه وحدت و نظم در جامعه 

وی ادامه داد: در ادامه خطبه آمده است، خداوند برای اینکه حاکمیت الهی در جامعه باشد اطاعت از اهل بیت (ع) را بر شما واجب کرد تا از گروه گروه شدن و تفرقه در امان بمانید و جهاد را برای عزت اسلام و صبر و پایداری را برای دریافت اجر الهی قرار داد‌ و عمل به اینها جامعه اسلامی را از انحطاط و شکست دور می کند، امامت اهل بیت مایه وحدت و نظم و مانع تفرقه در جامعه است.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: همچنان حکومت داری حضرت علی (ع) در تاریخ می درخشد و مردم از فیض مدیریت این انسان کامل محروم بودند به همین علت شاهد تفرقه و تشدد در جامعه اسلامی بوده و هستیم.

آیت الله محامی اذعان کرد: رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نمونه ای از ولایت ولی الهی و انسجام جامعه اسلامی است به طوری که این قدرت لرزه بر اندام مستکبران جهان انداخته و پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف و توسعه و نفوذ فرهنگی در منطقه سبب هراس دشمن شده است.

خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: یکی از راه های تحصیل تقوا الهی پرهیز از افراط و تفریط و انحراف به راست و چپ و اعتدال در جامعه اسلامی است در خطبه هفته گذشته به حفظ وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف تاکید شد، مراقب باشیم تا افراط گرایان به این وحدت لطمه نزنند، افراط و تفریط و خروج از اعتدال خارج شدن از مسیر حق است، حضرت علی علیه السلام نیز می فرمایند در مسیری که می روید راه میانه را در پیش بگیرید و از مسیر حق خارج نشوید.

وی تصریح کرد: اگر گروهی در مسیر خود افراط داشته باشند باعث حساسیت در گروه مقابل می شود و این افراط در گروه های جامعه تاثیر متقابل دارد، طرفدار هر مذهبی عقاید خود را صحیح می داند اما مهم این است که گروه مقابل را تکفیر نکند و مانند داعش که خود را حق می دانست و بقیه را گردن میزد، هر کسی بین خود و خدا باید پاسخگوی عقایدش باشد مخالف را تحمل و با اخلاق اسلامی منصفانه با محبت و کریمانه برخورد کند طعنه نزند، دشنام نگوید و مسخره نکند.

وی گفت: دستورات اسلامی این است که با مخالف با انصاف و کریمانه برخورد کنیم، در عرصه جامعه و تعاملات اجتماعی بر نقاط مشترک تاکید و از دست گذاشتن بر اختلافات پرهیز کنیم، بحث علمی در مراکز علمی صورت گیرد، اما در جامعه باید بر نقاط مشترک تاکید کنیم و بر وحدت بیفزائیم.

سیاست استکبار تفرقه افکنی است

وی سیاست استکبار را همان سیاست فرعونی و شیطانی تفرقه عنوان و مطرح کرد: دشمنان به دنبال تفرقه در بین امت ها برای تسلط بر آنها هستند، آن ها نیز فرقه های مختلفی مانند بهائیت و وهابیت را برای تفرقه بیشتر در امت های اسلامی ایجاد کرده اند، شیعه و سنی باید با درس گرفتن از اولیای دین در جهت وحدت جامعه اسلامی تلاش و در کنار پایبندی به عقاید خود در رفتار اجتماعی با پیروان سایر مذاهب بر وحدت تاکید کنند و مشت محکمی در برابر دشمنان اسلام شوند.

آیت الله محامی رفتار حضرت علی (ع) را نمونه ای بر تلاش برای وحدت جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: برخورد امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه معصومین در جامعه برای مسلمانان راهگشاست، امام صادق(ع) در نامه ای به شیعیان در عین تاکید بر حقانیت شیعه به همکاری و همراهی و رعایت اخلاق با سایرین اشاره می کند، اینها درس برای همه مسلمانان است، در ایام فاطمیه نیز از افراط و تفریط بپرهیزیم چرا که این موضوع سبب سوء استفاده دشمن می شود، در این موضوع اختلافی نیست که حضرت زهرا (س) مظلوم بود و برخورد مناسب و شایسته با ایشان صورت نگرفت و ایشان از اوضاع پیش آمده نگران و عصبانی بود و از این ناراحتی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی ادامه داد: درباره مظلومیت حضرت علی(ع) بین مذاهب اسلامی اختلافی نیست، ده ها سال امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنت را لعن کردند، اما در آن زمان مردم سیستان از لعن امیرالمومنین (ه) سر باز زدند و این افتخاری برای مردم این منطقه است اما همه مردم، جوانان و فرهیختگان هوشیار باشند از افراط پرهیز کنند و اجازه ندهند که عده ای افراطی گری کنند چراکه این بازی در زمین دشمن است و به تعبیر رهبر انقلاب هر کس چه شیعه و سنی بر طبل تفرقه بکوبد در زمین دشمن بازی کرده است.
,
,
,
,
, امامت اهل بیت (ع)؛ مایه وحدت و نظم در جامعه , امامت اهل بیت (ع)؛ مایه وحدت و نظم در جامعه ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سیاست استکبار تفرقه افکنی است, سیاست استکبار تفرقه افکنی است,
,
,
,
,
,
,

خوش رقصی غافلان برای ورود واکسن آلوده خارجی به ایران
,
, خوش رقصی غافلان برای ورود واکسن آلوده خارجی به ایران, خوش رقصی غافلان برای ورود واکسن آلوده خارجی به ایران,

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مصلی فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به آیه ای از سوره توبه پیرامون تقوا، بیان کرد: انسان های با تقوا بدانند که دست هدایت خداوند متعال همیشه با آن هاست.

وی افزود: شاه یک عمر، ملت ایران را مورد خیانت و جنایت خود قرار داد که بالاخره در 26 دی ماه سال ۵۶ مردم از دست خاندانی که سراسر شرارت بودند و جز عقب ماندگی برای کشور چیزی نداشتند، آزاد و راحت شدند.

امام جمعه ایرانشهر با بیان این که، 28 دی ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)است، تصریح کرد: ارزش این بانوی بزرگوار به عبودیت و بندگی خداست و اگر بندگی خداوند در وجود وی نبود، صدیقه‌ کبری را به او لقب نمی دادند.

وی با اشاره به سخنان گرانبهای مقام معظم رهبری در نهم دی ماه پیرامون ممنوعیت واکسن خارجی آلوده، اظهار کرد: در راستا این سخن دو گروه عکس العمل و واکنش از خود نشان دادند که عده ای از غافلان بودند که برای آن طرف خوش رقصی کردند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اولویت، حق حیات و سلامت مردم است و نباید درباره عدم ورود واکسن مقام معظم رهبری اظهار نظر می کردند.

وی گفت: ۷۳ درصد پزشکان و ۵۰ درصد پرستاران آمریکایی اعلام کردند از واکسن فایزر استفاده نمی کنیم.

این خطیب جمعه عنوان کرد: نظر هم پیمانان آمریکایی، فرانسوی ها نیز در استفاده از واکسن خارجی این است قابل اطمینان نیست.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها و انگلیسی ها در انتشار بیماری های کشنده در جهان اسلام دارای رد پا و سوابق بدی هستند و جالب اینجاست زمانی که پیک پرخطر بیماری آنفلوآنزا در ایران شیوع پیدا کرده بود و نیاز به واکسن احساس می شد، از ورود آن دریغ کردند.

این مقام مسئول گفت: جای تعجب دارد که اکنون آمریکا، انگلیس و فرانسه برای ملت سالم ایران در جهت پیشگیری از بیماری کرونا دلسوزی می کنند، به مردم ما شر نرسانند، به خیر آنان امیدی نداریم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تنها شخصی بودند که در طول یک سال گذشته مواضع سلامت مردم برایشان حائز اهمیت بوده و است و با مدیریت های حکیمانه و مدبرانه خود در برابر بحران ها توانستند مواجه و مقابله کنند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در ستاد بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند که تحریم ها خنثی سازی شوند، عنوان کرد: عده ای در کشور تفکرشان این است که با سر کار آمدن بایدن، قیمت دلار پایین می آید و اتفاقات خوب رقم می خورد اما این فکر اشتباه است و در حافظه تاریخی ملت ایران نتایج مذاکرات بر جامی نقش بسته که هیچ تحریمی برداشته نشد.

امام جمعه ایرانشهر اذعان کرد: خنثی سازی تحریم های دشمنان با تکیه بر خود و در نظر گرفتن ظرفیت کشورمان امکان پذیر بوده و در خنثی سازی هدف امتیاز گرفتن از دشمن و در تحریم ها بالعکس است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
رمز ماندگاری حضرت فاطمه (س) ولایت مداری بود
 
حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: امروز ضرورت دارد که یک کشور اسلامی از نظر قدرت نظامی قوی و مقتدر باشد.
 
وی افزود: برخی از کشورهای منطقه را ببینید، دشمن از آسمان آنها عبور و شهرهای آن کشور را بمباران می کند، اما در ایران این اتفاق نمی افتد به علت قدرت دفاعی و موشکی ما، یقین بدارید اگر دشمن دستش به آسمان ما می رسید همین اتفاقات را رقم می زد.
 
امام جمعه هیرمند بیان کرد: دشمن باید بداند این آهن قراضه هایی که به خلیج فارس ارسال می کند برای ما سیبل است چرا که با یک موشک نابود خواهند شد این قدرت موشکی ما عزت جامعه اسلامی بوده، چرا که در همه کشورهای منطقه این توان موشکی مفید واقع شده است.
 
وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند که باید به دنبال خنثی سازی تحریم ها باشیم نه رفع آنها، خنثی سازی تحریم ها ما را قدرتمند خواهد کرد اما رفع تحریم ها ما را مثل گذشته وابسته به غربی ها می کند.
 
گزمه تصریح کرد: وقتی در داخل جوانان ما واکسن ایرانی تولید کرده اند ما نیاز به واکسین خارجی نداریم، چرا که در گذشته با وارد کردن خون های آلوده از فرانسته و همین کشورهای غربی مردم ما را بیمار و آلوده کرده اند، لذا به این کشورها نمی توان اعتماد کرد.
 
وی گفت: امروز ببینید کره جنوبی بدون اجازه آمریکا نمی تواند آب بخورد و پول هنگفتی که ایران از آنها طلب دارد را آزاد نمی کند لذا باید امروز هوشیار بود که از دشمن رو دست نخوریم.
 
امام جعه هیرمند افزود: بانو حضرت فاطمه (س) در تاریخ همانند ندارد یکی از مسائلی که این حضرت را در تاریخ ماندگار کرد ولایت مداری ایشان بود.
 
وی تاکید کرد: اگر امروز ما نتوانیم راز و رمز حضرت فاطمه (س) را بشناسیم شکست خواهیم خورد، ایشان از تهدیدها فرصت ساختند و این مسئله بسیار برای ما مهم است تا در وضعیت امروز جامعه از آن بهره ببریم.
 
, رمز ماندگاری حضرت فاطمه (س) ولایت مداری بود, رمز ماندگاری حضرت فاطمه (س) ولایت مداری بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
عجیب است که عده‌ای هنوز آرزو و قبله‌شان آمریکاست
 
 حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه نیکشهر نیز در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان که در مسجد جامع الزهرا (س) اقامه شد، ضمن سفارش به تقوای همه جانبه، زکات، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اهمیت امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: قرآن در ستایش مجاهدان راه حق، کارکرد آنان را پس از پیروزی، اقامه‌ نماز و ایتای زکات و امر‌ به معروف و نهی از منکر می داند و در حقیقت، نخستین و مهم‌ترین وظایف آنان را در هنگام تشکیل حکومت معیّن می کند.
 
وی ادامه داد: عمل‌ به‌ این‌ وظیفه‌، تضمین‌کننده‌ دوام‌ و استحکام‌ حکومت‌ صالحان‌ و رها کردن‌ و به‌ فراموشی‌ سپردن‌ آن، زمینه‌ساز سلطه‌ اشرار و نابکاران‌ است‌.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی نیکشهر با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه‌‌ی زهرا (س) و اهمیت مقام یقین و مصونیت از تردید و انحراف، وجود مقدس بانوی دو عالم را سرشار از ایمان و یقین خواند و گفت: بر اساس آیات شریف قرآن، لازمه رسیدن به یقین و ثبات و استقامت در راه حق، بندگی پروردگار و پرهیز از استکبار و برتری‌جویی است.
 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیکشهر با اشاره به اوضاع در هم ریخته‌ آمریکا افزود: افتضاح انتخاباتی، حقوق بشری که هر چند روز یک سیاهپوست قربانی آن می‌شود، بر ملا شدن ماهیت ارزش‌های ادعایی آمریکا که موجب تمسخر دنیا، حتی دوستان آنان شده، اقتصاد فلج، و ده ها میلیون بیکار و گرسنه و بی‌خانمان، نشان دهنده‌ اوضاع نابسامان ایالات متحده است که البته عجیب نیست، اما عجیب این که عده‌ای هنوز آرزو و قبله‌شان آمریکاست.
 
وی ادامه داد: عده‌ای خیال می‌کنند که اگر با آمریکا آشتی کردیم، کشور بهشت بَرین و همه مشکلات حل می شود، این افراد باید به ایران قبل از انقلاب نگاه کنند که چگونه حمایت آمریکا باعث جلوگیری از پیشرفت کشور، گسترش فقر اقتصادی و علمی و رواج فساد و بی بند و باری فرهنگی شد، ضمن اینکه امروز هم اوضاع رژیم‌هایی که در منطقه قربان‌ صدقه آمریکا می‌روند، بر همه روشن است.
 
امام جمعه نیکشهر، بازگشت به سلطه جهنمی آمریکا قبل از انقلاب را هدف اصلی آمریکایی‌ها در فشارهای ۴۲ ساله بر ایران دانست و افزود: فرق آمریکا با برخی اروپایی‌ها در این است که آمریکایی‌ها به علت سابقه سلطه قبلی خود بر ایران و منطقه، دنبال تکرار آن وضع هستند و باید همه در مقابل این هدف شوم هوشیار باشند.
 
لطفیان سرگزی ادامه داد: آمریکایی‌ها تا هنگامی که بر منطقه سلطه نیابند، منافع خود را در ایجاد بی‌ثباتی در ایران، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه جست و جو می‌کنند که این هدف را گاهی با کارهایی شبیه فتنه ۸۸ در ایران با با تشکیل داعش پیگیر می‌شوند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیکشهر با اشاره به حوادث روزهای اخیر در آمریکا مانند حمله به کنگره و فرار نمایندگان از تونل‌های مخفی گفت: آنها در فتنه ۸۸ به دنبال نا امنی و ایجاد آشوب و جنگ داخلی در ایران بودند که موفق نشدند و خداوند همین مسئله را در سال ۹۹ بر سر خودشان آورد.
 
وی در خصوص مسئله‌ی تحریم تأکید کرد: جبهه‌ی غرب و دشمنان موظفند حرکت خباثت‌آمیز تحریم علیه ملت ایران را که در واقع یک خیانت، جنایت و دشمنی بی‌جهت علیه مردم است، فوری متوقف کنند و همه‌ تحریم‌ها را بردارند.
 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیکشهر ادامه داد: باید اقتصاد را با فرض برداشته‌نشدن تحریم‌ها جوری برنامه‌ریزی کنیم تا کشور به خوبی اداره شود و با رفتن و آمدن تحریم و با بازیگری‌های دشمن دچار مشکل نشود که این کار با اتکا به ظرفیت های داخلی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ممکن است، اگرچه تحریم‌ها نیز به تدریج در حال بی‌اثر شدن هستند.
 
امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: این حرف امریکا که فلان کار را بکنید یا نکنید، بیخود بوده و تحریم‌ها که خیانت و جنایت در حق ملت است، باید برداشته شود.
 
لطفیان سرگزی معنا و منطق حضور منطقه‌ای ایران را تقویت دوستان و طرفداران جمهوری اسلامی خواند و گفت: حضور جمهوری اسلامی در منطقه «ثبات‌آفرین» و موجب رفع بی‌ثباتی است، همچنان‌که در سوریه و عراق این واقعیت را همه دیدند، بنابراین، این حضور، قطعی است و باید وجود داشته باشد و خواهد داشت.
 
وی با اشاره به حضور فعال ارتش در عرصه دفاعی کشور و در سواحل مکران، گفت: امروز ارتش در تمامی عرصه‌ها آماده است و توان لازم را جهت پاسخگویی به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دارد و تجهیزاتی که به تازگی در دریا و خشکی و هوا و فضا الحاق شده‌، بر اقتدار نظامی ما افزوده است.

انتهای پیام/
, عجیب است که عده‌ای هنوز آرزو و قبله‌شان آمریکاست, عجیب است که عده‌ای هنوز آرزو و قبله‌شان آمریکاست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه