اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

رسیدگی به مشکلات مناطق حاشیه نشین لرستان در اولویت کار مدیران باشد

رسیدگی به مشکلات مناطق حاشیه نشین لرستان در اولویت کار مدیران باشد
حجت الاسلام شاهرخی گفت: رسیدگی به مشکلات مناطق حاشیه شهرها در اولویت کار شهرداری و شوراهای شهر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در خطبه ۱۷۴ نهج البلاغه، متقین کسانی هستند که خداوند متعال در نظرشان بزرگ و غیر خدا برای آن ها صغیر، کوچک و ناچیز است؛ خدا را در عمل در درون خود بزرگ بشماریم چراکه این نوع نگرش در سبک زندگی ما تاثیر خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با اشاره به سابقه ۹۰ ساله شهرداری در خرم آباد افزود: در سال های قدیم، خدمات شهرداری مربوط و مختص به دو محله معروف خرم آباد بوده است اما با گسترش شهر خدمات به دیگر محلات گسترش پیدا کرده است.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: بر طبق قوانین ایجاد کوچه ها، خیابان ها، میادین، پارک ها، تنظیف، نگهداری فضای سبز، رفع سد معابر عمومی و استفاده غیر مجاز از معابر، تاسیس موسسات فرهنگی و کمک به این قبیل موسسات، جلوگیری از ایجاد اماکنی که موجب مزاحمت می شود از جمله وظایف شهرداری است.

,

وی تصریح کرد: در قانون اساسی ۳۴ ماده و ۹ تبصره وظیفه بر عهده اعضای شورای شهرهاست که هرکسی داوطلب خدمت است و می خواهد خود را وقف خدمت به مردم کند باید با مطالعه آن قوانین در خود این آمادگی را ببیند، بنابراین وظایف گسترده و سنگینی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عهده اعضای شوراهاست.

,

شاهرخی خاطرنشان کرد: وظایفی هم ما شهروندان داریم یکی از آن ها حس تعلق خاطر به محله و شهر محل سکونت خودمان است که شهر را خانه خودمان بدانیم؛ تشویق دیگران به مشارکت در امور شهر، احساس مسئولیت در قبال محله، شهر و تلاش در جهت حفظ نظافت و مجاری آب های جاری سطح شهر، تشریک مساعی و همکاری در ایجاد و گسترش مراکز فرهنگی، پرهیز از ایجاد و اماکنی که موجب بروز مزاحمت برای مردم می شود.

,

وی با اشاره به اینکه از هر دو طرف کاستی هایی وجود دارد و تا این کاستی ها برطرف نشود، مدیریت شهری قابل قبول محقق نخواهد شد بیان کرد: یک مورد این است که مردم در عمران، آبادانی و امور فرهنگی و حفظ مولفه هایی که برای یک شهر لازم است شرکت و همکاری کنند و عوارض شهرداری را پرداخت کنند؛ همچنین سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی طبق اظهار و آمار و ارقام شهرداری بدهکاری های زیادی به شهرداری دارند، سازمان ها بدهکاری خود به شهرداری را پرداخت کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این که رضایت مردم یک اصل اساسی است تاکید کرد: رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها در اولویت کار شهرداری و شورای شهر باشد البته همکاری دیگر دستگاه ها از جمله ستاد بحران، بهزیستی، کمیته امداد، ناجا و ….لازم است همکاری نمایند؛ ضرورت کار و فکر جهادی امری لازم در مدیریت شهرداری است حفظ و نگهداری و افزایش فضای سبز به طوری که پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر حفظ شود، داشتن برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت از دیگر وظایف شورا ها و شهرداری است.

,

وی یادآور شد: ظرفیت شهرها و مرکز استان بیش از این است و باید خدماتی شایسته ارائه داد از طرفی مردم محلات گوناگون بدانند جایگاه محله شان در امورات فرهنگی، بهداشتی و عمرانی و… در پنج و یا ۱۰ سال آینده کجاست.

,

شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت شهید سید مجتبی نواب صفوی در ۲۷ دی ماه سال ۳۴ گفت: رهبری فرمودند جرقه های انگیزشی انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد و ایشان درباره شهید نواب صفوی نوشتند سلام بر پیشتاز جهاد و شهادت، در زمان ما جمعیت فداییان اسلام درسال ۲۰ تشکیل و فعالیت هایش از سال ۲۴ تا ۳۴ ادامه پیدا کرد و بعد از ۱۰ سال مبارزه و جهاد مستمر و بی وقفه در سن ۳۱ سالگی به همراه یارانش توسط دژخیمان رژیم پهلوی اعدام شد.

,

وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی آرمان های امام (ره) در ۱۵ خرداد ۴۲ را دنبال می کرد و در راه اعتلای آموزه های اسلامی به شهادت رسید اظهار داشت: وی طلبه ای جوان، پرشور، وجودش مالامال از ایمان و اسلام و دلداه به مردم بود؛ شهید نواب صفوی، امام راحل و رهبری به دنبال جامعه ای بوده و هستند که دین داری و باور راسخ و آموزه های دینی در آن جامعه گسترش پیدا کند.

,

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: جامعه ای که ارتباط معنوی و مستمر و توسل به ائمه سرلوحه کارها باشد اخلاق اسلامی کاربردی در محیط خانه، اجتماع، ادارات، سازمان و در خیابان ها، دانشگاه و موسسات علمی و فرهنگی حاکم شود. رعایت مرزبندی با دشمن، ملاک های ما درمسئولیت تقوا همراه با تعهد و دانایی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه