اخبار داغ

مهمترین محور خطبه‌های نماز جمعه استان یزد:

دستگاه مالیاتی شرایط کرونا و نابسامانی اقتصادی را مدنظر قرار دهد/ خنثی‌سازی تحریم‌ها مهمتر از تلاش برای رفع آن است

دستگاه مالیاتی شرایط کرونا و نابسامانی اقتصادی را مدنظر قرار دهد/ خنثی‌سازی تحریم‌ها مهمتر از تلاش برای رفع آن است
ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به مسائلی چون خنثی سازی تحریم ها، ممنوعیت ورود واکسن امریکایی به ایران، گرانی ها و مشکلات اقتصادی و توجه و عمل به دستورات ولایت فقیه پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، خنثی سازی تحریم ها، ممنوعیت ورود واکسن امریکایی به ایران، گرانی ها و مشکلات اقتصادی و توجه و عمل به دستورات ولایت فقیه مهم ترین محور خطبه ائمه جمعه استان یزد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

***خنثی سازی تحریم ها مهمتر از تلاش برای رفع آن

, ***خنثی سازی تحریم ها مهمتر از تلاش برای رفع آن, ***خنثی سازی تحریم ها مهمتر از تلاش برای رفع آن,

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته ۲۶ دیماه نماز جمعه یزد، با بیان این‌که تبعیت از ولایت فقیه تنها راه مقابله با دشمنان دین و نظام اسلامی است، اظهار کرد: اتکا به توان داخلی نقش مهمی در توسعه بیش از پیش کشور و پیروزی در برابر دشمنان ایفا می‌کند.

,

وی تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها را مهمتر از تلاش برای رفع آنها دانست و افزود: رفع تحریم‌ها فرصت سوز است و ما باید برای انجام آن باید به دیگران وابسته باشیم، ولی خنثی سازی تحریم‌ها ناشی از توان بومی و استقلال کشور در حوزه‌های مختلف است.

,

امام جمعه یزد با بیان این‌که رفع تحریم به ما اجازه نمی‌دهد دستاوردهای علمی مختلف را کسب کنیم، گفت: مسئولان باید بیش از پیش حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان داخلی را در دستور کار خود قرار دهند.

,

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود مسدود کردن ورود واکسن آمریکایی را اقدامی هوشمندانه و در راستای حراست از سلامتی مرم ایران دانست و در این خصوص بیان کرد: آمریکا همیشه دشمن ایران بوده و سعی کرده با روش‌های مختلف امنیت، سلامتی و توان ایرانی ها را به خطر بیاندازد.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که کشورهای مختلف جهان به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند، تصریح کرد: تهیه واکسن از کسی که دشمنی او ثابت شده و از هیچ توطئه‌ای برای ضربه زدن به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی‌کند عاقلانه نیست.

,

امام جمعه یزد ساماندهی شرایط اقتصادی کشور را از جمله مطالبات جدی مردم از مسئولان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد: گرانی‌ها کمر مردم را شکسته و زندگی بسیاری را تحت الشعاع قرار داده، مسئولان اجرایی باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این شرایط اقدام کنند.

,

***لزوم کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فعالیت‌های مومنانه

, ***لزوم کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فعالیت‌های مومنانه, ***لزوم کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فعالیت‌های مومنانه,

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه مهریز با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا همواره نسبت به نظام اسلامی خیلی بدعهد هستند و هیچگاه نباید به وعده آنها دل خوش کرد افزود: همه مردم و مسوولان باید فقط تابع مقام مظم رهبری باشند و تحت تاثیر حرف‌ها و قول‌های دشمنان قرار نگیرند.

,

وی ادامه داد: هر فردی در آمریکا رییس جمهور شود برای ایران هیچ فرقی ندارد چون ترامپ و بایدن همه با اروپا فقط به دنبال حفظ منافع خود و غاصبان صهیونیستی و دسیسه‌های خود در بعد فرهنگی و اقتصادی و تداوم تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشور ما هستند.

,

امام جمعه مهریز به رزمایش نیروهای جانبرکف ارتش اشاره کرد و یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی هماکنون نظام ما دارای توانایی‌های خوبی در عرصه نظامی است و باید این قدرت روز به روز با تکیه بر دانش بومی تقویت شود که بسیار اهمیت دارد.

,

محی‌الدینی به اهمیت همکاری مردم با مسوولان برای رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از کرونا اشاره کرد و بر تداوم این همدلی و همچنین کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فعالیت‌های مومنانه در شهر و مناطق روستایی با همراهی خیران تاکید کرد.

,

امام جمعه مهریز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و از بانوان و جامعه اسلامی خواست تا زندگی و سیره ایشان را همواره سرمشق خود برای رسیدن به عزت و سعادت قرار دهند .

,

***امت اسلام باید در دو بُعد داخلی و خارجی بر مبنای اصل ولایت عمل کند

, ***امت اسلام باید در دو بُعد داخلی و خارجی بر مبنای اصل ولایت عمل کند, ***امت اسلام باید در دو بُعد داخلی و خارجی بر مبنای اصل ولایت عمل کند,

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه گفت: امت اسلام باید در دو بُعد داخلی و خارجی بر مبنای اصل ولایت عمل کند؛ در بُعد داخلی جهت ارتباط با افراد جامعه و در بُعد خارجی جهت ارتباط با جوامع دیگر ، در این صورت است که هیچگونه اختلاف و تفرقه ای ایجاد نخواهد شد.

,

حجت الاسلام حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه افزود: اگر هم دو گروهی باهم مُخاصمه داشتند  مسلمانان باید به حکم قرآن در آیه ۹ سوره شریفه حجرات بین آنان آشتی ایجاد کنند .

,

وی اظهار کرد: ولایت پذیری در جامعه اسلامی حکم شرع است یعنی اینکه افراد جامعه باید وابستگی فکری و عملی به ولی امر داشته باشند،  فکر ولیّ خود را بدانند و بخوانند و با او همفکر و همراه باشند و به دنبال او راه بیفتند.

,

حسینی ادامه داد :ولایت که مورد تأکید حضرت زهرا سلام الله علیها است به خاطر این است که الهام‌بخش همه نیروها در جامعه و فعالیت آنان است .

,

امام جمعه ایرکوه اضافه کرد:اگر در دوران گذشته تاریخ اسلام ، از زمان بنی امیه و بنی عباس تاکنون شاهد حاکمیت و اقتدار مظاهر نفاق و کفر و خلاف بودیم ، به خاطر بی تعهدی اُمت به ولایت بوده است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه