اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

نظارت‌های ضعیف و مطالبات غیر معقول عامل مشکلات کشور

نظارت‌های ضعیف و مطالبات غیر معقول عامل مشکلات کشور
نماز جمعه این هفته در مرکز و شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. ائمه جمعه استان در خطبه‌های خود به نظارت های ضعیف در بازار واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس  آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با تسلیت ایام غم‌بار شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: آن حضرت فرمودند زاهدترین انسان‌ها کسانی هستند که از حرام می‌گریزند و مرتکب حرام نمی‌شوند و در مقابل وسوسه‌های شیطانی می‌ایستند پس دچار خطا نمی‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس ,

یاسوج 

, یاسوج , یاسوج ,

نماینده ولی فقیه در استان گفت: لحظه به لحظه ممکن است از مسیر انسانیت خارج شده و دچار خطا شویم انسان در یک لحظه از عرش به فرش می‌رسد که حضرت فاطمه (س) ترک گناه را تنها راه می‌داند و آن حضرت شخصیت الهی دارد که خداوند توجه خاصی به او دارد و در میان موجودات انسان بارزترین خلقت است که خداوند به او کرامت بخشیده و از میان آن‌ها انسان‌هایی برگزیده که یکی از این برگزیدگان حضرت فاطمه(س) است.

وی به حدیثی از پیامبر در خصوص آن حضرت اشاره کرد که ای فاطمه(س) خداوند به غضب تو غضب می‌کند و به رضای تو رضایت می‌دهد و وقتی تو از شخصی راضی شدی خداوند هم نسبت به او رضایت می‌دهد و اگر نسبت به شخصی غضبناک شده او هم مورد غضب خداوند قرار می‌گیرد و خدا به او لعنت می‌فرستد که این بالاترین مقام یک انسان است.

امام جمعه یاسوج گفت: خدا با همه عظمت و کبریایی و بی‌انتهایی مدار خشم و غضبش یک انسان است که این انسان هم فاطمه زهراست و این مقام قابل دستیابی برای هر کسی نیست.

آیت‌الله حسینی افزود: در فضیلت این بانوی مکرمه پیامبر می‌فرماید اول شخصی که وارد بهشت می‌شود فاطمه است این چه عظمت الهی است که خداوند شامل حال این بانوی مکرم کرده وقتی او وارد می‌شود هفتاد هزار فرشته اطراف آن حضرت هستند.

امام جمعه یاسوج گفت: شخصیت حضرت فاطمه(س) الگویی برای همه انسان‌هاست او آمده تا ما را هدایت کند آن حضرت مانند حور بهشتی است که در کالبد انسان تبلور کرده است.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یاسوج با بیان این‌که خداوند ظرفیت اعلی علیین هم به انسان داده اظهار کرد: حضرت فاطمه از عرش به خاک فرود آمده تا به ما درس زندگی و خدایی شدن و عبادت بیاموزد حجاب و حیا از درس های آن حضرت به زنان است.

وی اظهار کرد: روز به روز حجاب و عیار زنان ما مع‌الاسف در معرض خطر است پوشش‌های نامناسب این لباس‌های امروزی و چسبناک و بدن نما و موهای بیرون در شان انسان نیست کار حیوانات است خدا از انسان حیا خواسته حیای انسان گران قیمت است جایز نیست هر چشمی به زن نگاه کند باید این گوهر در صدف بماند همه باید مواظبت کنیم زیرا رفته رفته وضعیت رو به سوی خطر می‌رود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

**************************************

,

لنده:

, لنده, لنده,

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.


وی گفت: گرامی می داریم سالروز شهادت جمعی از فدائیان اسلام را که در راه روشنگری برای تبیین اهداف مبارزه با رژیم شاهنشاهی از جان خویش گذشتند تا زمینه ساز انقلاب اسلامی باشند.

امام جمعه لنده تصریح کرد:فاطمیه اصلی ترین فرصت برای شناخت ولایت است و باید در این دهه نسبت به شناخت ظلم و بیداری اسلامی و دفاع از حقوق مظلومین و حفظ حرمت این روزها از سوی آحاد مردم.

وی تاکیدکرد: نکته ای که همیشه امامین انقلاب بر آن تاکید داشتند بحث وحدت شیعه و سنی است که باید به این مهم توجه جدی کرد چرا که امروز دشمنان در حال برهم زدن این وحدت به اشکال مختلف هستند.


محمودی اصل گفت: شیعه انگلیسی و طیف شیرازی  در حال دامن زدن به اختلافات شیعه واهل تسنن است که القا کننده تفکر پلیدی است که عامدانه به دنبال اجرای نقشه های اسرائیلی هستند و با حمایت مستقیم مالی وهابیون در حال تبلیغ کارهای تفرقه افکنانه خویش هستند.


وی گفت: اکثریت اهل تسنن دوستدار ائمه اطهار(ع) وحضرت فاطمه زهرا(س) هستند و دشمنان نیز با تفرقه افکنی از این فضا به دنبال نفاق و دو دستگی در بین شیعیان و اهل تسنن هستند.


امام جمعه لنده گفت: امروز 26دی ماه سالروز فرار شاه از کشور است که حرکت 19دی مردم قم باعث این فرار شد و جمعه سیاهی که شاه رقم زده بود و به خاطر اهانت به مردم و روحانیون جایگاه خویش را از دست داد و ناچار به فرار شد.


وی گفت:وابستگی ما بعد از فرار شاه باعث استقلال ملی ما در همه حوزه ها شده است که این استقلال و آزادی ماحصل خون هزاران شهید در این راه است.


محمودی اصل تاکید کرد: روزهای مهم تاریخی از سوی مقام معظم رهبری و دیدار تلویزیونی ایشان با مردم در این روزها باعث ماندگاری این رویدادهای مهن خواهدشد که نباید تحریف شود.


وی گفت: ورود واکسن خارجی به کشور باعث تهدید عمومی علیه بهداشت آحاد جامعه است که مقام معظم رهبری به درستی آب به آسیاب دشمن ریخت و نقشه های آنان را برهم زد.


امام جمعه لنده گفت: تحریم دارویی آمریکایی ها را مگر نمی بینید که امروز طیف زیادی از بیماران ما به علت نبود دارو و تحریم از بین رفتند ولی امروز آمریکایی ها می خواهند به ما واکسن کرونا بدهند که خودشان روزانه هزاران مرگ ومیر دارند.

وی گفت: برگشت آمریکا به برجام نباید پیروزی قلمداد شود چرا که نتیجه مقاومت ملت ایران بود نه مذاکره های برجامی و این را بدانند که بازگشت به آمریکا باید همراه با رفع تمام تحریم ها و جبران خسارت ها باشد.


خطیب جمعه لنده گفت: طولانی بودن تحریم ها و بازگشت به برجام بدون رفع تحریم ها هیچ منفعت و سودی برای ما ندارد و فرصت سوزی است برای اجرای برجام موشکی که لازم است بدانند که مردم با آگاهی  تصمیم خواهند گرفت و اجازه به دشمنان نخواهند داد.


وی افزود: خدمات شهری و آسفالت هفده هزار متری در شهرک فجر و سراسیاب بعد از مدت ها چشم انتظاری  به همت بنیاد علوی و شهرداری در حال اجرا است که پایانی است بر انتظار چندین ساله مردم لذا  وقتی مردم این همه مشکلات را تحمل کردند باید در زمینه اجرای دقیق عملیات آسفالت این شهرک ها نهایت دقت لازم را متولیان داشته باشند.

آیت‌الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان مناسبت‌های هفته به ایام سرد سال اشاره کرد که همه باید در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنیم زیرا گاز با هزینه زیاد در اختیار ما قرار می‌گیرد و بدون رعایت صرفه جویی گاز مصرف می‌کنیم گاه می‌شود با پوشیدن لباس گرم صرفه جویی کرد.

وی افزود: در مصرف برق هم باید به گونه اسلامی و به دور از اسراف مصرف کنیم این از وظایف دینی و ملی ماست خداوند از ما خواسته که نعمت خدا را از دست ندهیم گاز و برق و آب نعمت خداست و با هزاران زحمت استحصال می‌شود و به دست ما می‌رسد.

نماینده رهبری معظم در استان گفت: در بحث تقسیم وظایف قوای سه گانه در کشور که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند هر سه قوه زیر نظر رهبری و هر کدام وظیفه خاص خود را دارند.

وی افزود: وظایف هر قوه سنگین است و اگر هر قوه‌ای در مسیر خود قدم بردارد مشکلات برطرف می‌شود چیزی که امروز رنج می‌بریم و مشکل برای کشور شده عدم نظارت و مطالبات غیر قانونی است، باید هر دستگاهی در مسیر خود حرکت کند اما برخی قوا در حوزه کاری خود حرکت نمی‌کنند و نظارت را به خوبی اجرا نمی‌کنند که مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: اگر نظارت نمایندگان قوی شد و در همه امور مطالبه‌گری و تحقیق و تفحص کنند اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد مردم هم باید از نمایندگان مجلس مطالبات قانونی داشته باشند باید مطالبات ما از مسئولان در مسیر قانونی و عقلانی باشد زیرا بخشی از مشکلات ما به مطالبات غیر قانونی و عدم نظارت‌ها برمی‌گردد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

**************************************

,

گچساران

, گچساران, گچساران,

حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله جازی،امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزارن به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:28دی ماه مصادف با شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست که به همه مومنین و مومنات تسلیت و تعزیت عرض می کنم؛ بشارتی پیامبر(ص)به حضرت زهرا (س) دادند که آن بشارت هم انشاءالله شامل حال همه ما هم می شود.

,

وی افزود:پیامبر(ص) فرمودند:"یا زهرا خداوند مقام بزرگی برای شما قائل است، خیلی نزد پروردگار آبرو و مقام داردی و آن مقام شفاعت است و خداوند به شما مقام شفاعت عنایت کرد و شیعیان و محبین اهل بیت(ع) را شفاعت می کنید".

, .,

حجت الاسلام حجازی درادامه تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند" حضرت زهرا(س) ایمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن ستاره های فروزان ولایت قرار گرفته است"، در حقیقت اصلی است که اصول به او وابسته اند و راه نجات بشریت فقط به واسطه تمسک به این اصل و اصول است.

,

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:برخی وقت ها تبلیغات چی های رژیم منحوس صهیونستی مطلبی عنوان می کنند که اگر تا ثانیه ای دیگر هم ترامپ رئیس جمهور باشد یا بعد از ترامپ هم، امکان این خواهد بود که آمریکا حمله کند و جنگ بشود؛ در واقع اینها می دانند ترامپ خیلی ابله است و یک طوری می خواهند هندوانه ای زیر بغلش بگذارند که اقدامی انجام دهد.

,

امام جمعه گچساران در ادامه گفت:اما به فرموده رهبر انقلاب جنگ نخواهد شد، خدا را هزاران بار شکر که توفیقی به عنوان نعمت ولایت بر این مملکت عنایت کرده است، برخی ها می گفتند که احتیاجی به موشک نیست و پول هایی که هزینه موشک می کنیم برای امورات دیگر خرج کنیم اما مقام ولایت فرمودند که باید صنعت دفاعی کشور روزبه روز پیشرفته تر  و قدرتمند تر بشود.

,

وی افزود:یک ژنرال اسرائیلی التماس می کرد که تلاش کنید که جنگ نشود، به دلیل اینکه ما می دانیم ایران چه قدرتی دارد و ما توان مقابله با ده ها هزار موشک را نداریم، که اگر جنگ شد ساعاتی اسرائیل دوام نخواهد آورد پس تلاش کنیم که جنگ نشود.

, .,

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:کشورهای مرتجع منطقه که با رژیم صهیونیستی هم پیمان شده اند به خود می لرزند که نابودی کشورشان را حتی یک موشک کفایت می کند، قطر اگر سقوط کند و نفت و گازش به غرب نرسد اقتصادشان فلج می شود ، پس مجبورند به نوعی این کشورها را نگه دارند تا منابع این کشورها را غارت کنند.

,

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:اگر جنگی هم آغاز شود کشورهای عضو مقاومت اسلامی سریع متحد می شوند و قدرت مقاوت عملا به میدان خواهند آمد، اخیرا هم در جلسه ای توسط ترکیه و پاکستان و...بحث اسلام  هراسی را مطرح کرده اند و تبلیغاتی علیه اسلام می کنند.

,

امام جمعه گچساران در ادامه گفت:شهید سلیمانی محور مقاومت را شکل دادند و کشورهای عضو مقاومت اسلامی را متحد کردند و روز به روزهم برقدرت و اقتدارشان هم افزوده می شود، اگر قرار باشد جنگی بشود و تنگه هرمز هم توسط ایران بسته شود ارتباط بین کشورها قطع خواهد شد و نفت و گازی در کار نخواهد بود و اقتصادشان فلج خواهد شد.

,

وی درادامه افزود:ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است بنابراین روضه های خانگی چند نفره با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و از این موضوعات نبایستی غافل شویم،بنابراین تشکر ویژه ای دارم از تمام کسانی که به هرنوعی با این ویروس مقابله می کنند و خاصه از مجموعه کادر درمانی شهرستان هم قدردانی و تشکر می کنم.

,

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:هفته گذشته نیز بحث تکریم و معارفه فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج گچساران را داشتیم، و موفقیت برادر "پسنده" فرمانده جدید سپاه ناحیه گچساران را از خداوند منان مسئلت دارم و خداوند به ایشان توفیق و عنایتی فرمایند که بتوانند با ارتباط با مردم و مسئولین به بهترین وجه موفق و مورد توجه امام زمان(عج) قرار گیرند.

,

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:جناب سرهنگ نورایی نسب هم در مدتی که در سمت فرماندهی سپاه ناحیه گچساران قرار داشتند بسیار فعال و پرتلاش بودند که در همینجا از خدمات ، زحمات و تلاش های دلسوزانه ایشان نیز تقدیر و تشکر می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه