اخبار داغ

رئیس انجمن صنفی مترجمان تهران:

نمایشگاه مجازی کتاب، فرآیند خرید را کوتاه می‌کند

نمایشگاه مجازی کتاب، فرآیند خرید را کوتاه می‌کند
رئیس انجمن صنفی مترجمان تهران گفت:‌ تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ما نشان می‌دهد که افراد زیادی از استان های مختلف کشور برای خرید کتاب به این نمایشگاه می‌آیند و نمایشگاه مجازی فرآیند خرید کتاب را کوتاه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدرضا اربابی درباره برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب درواقع نوعی تسهیل‌گر و کمک کننده برای همه افرادی است که قصد خرید کتاب را دارند و می‌تواند میزان فروش کتاب را افزایش دهد. مخاطبان این نمایشگاه همان مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند که با شرایط بهتری می‌توانند کتاب تهیه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس انجمن صنفی مترجمان تهران تاکید کرد: ‌وقتی در دنیا از نمایشگاه بین‌المللی کتاب صحبت می‌کنیم منظور نمایشگاه کتاب است نه فروشگاه؛ حتی همان نمایشگاه‌های غیر مجازی همانند نمایشگاه فرانکفورت یا بلونیا و غیره رویداد یا محلی برای آشنا شدن با افراد حوزه کتاب، ادبیات، نشر و غیره هستند.  اما چون نمایشگاه کتاب در کشور ما از ابتدا خاصیت فروشگاهی داشت؛ برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب نیز از این جنبه اهمیت پیدا می‌کند که خاصیت فروشگاهی آن بر خاصیت نمایشگاهی‌اش غالب است.
,
 
,
اربابی افزود: نمایشگاه مجازی کتاب زمانی می‌تواند اتفاق مهمی باشد که از فروش و بسترهای فروش غیرحضوری ناشران برتر باشد؛ این برتری زمانی ایجاد می‌شود که یکسری مزیت‌های رقابتی با فروشگاه‌های اینترنتی فروش کتاب داشته باشد که یکی از این ویژگی‌ها تخفیف است.
,
 
,
رئیس انجمن صنفی مترجمان تهران عنوان کرد: به خاطر نشانی که حاصل یک تشکیلات دولتی است و تخفیفاتی که اعمال می‌شود قطعا برای مخاطب جذاب‌تر است که از نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای خرید کتاب استفاده کند.
,
 
,
وی در ادامه اظهار کرد: از سال ۹۳ در انجمن صنفی مترجمان تلاش کردیم وبینار برگزار کنیم؛ یعنی دوره‌های آموزشی را در بستر اینترنت ارائه کنیم ولی از سوی مخاطبان بسیار مقاومت شد و مردم سعی می‌کردند بیشتر در کلاس‌های حضوری شرکت کنند. اما درحال حاضر کرونا سبب شد که استقبال مخاطبین از دوره‌های مجازی به مراتب بیشتر از دوره‌های حضوری باشد. پس نمایشگاه مجازی می‌تواند از این موج استفاده و با افزایش جذابیت‌های نمایشگاهی و فروشگاهی خود به بازار ناشران کمک کند.
,
 
,
محمدرضا اربابی گفت: از نگاه من مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب همان مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند که با شرایط بهتری می‌توانند کتاب تهیه کنند.
,
 
,
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
منبع: ایرنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه