اخبار داغ

واکنش مدیر سد "کوثر" به مشکلات کشاورزان خیرآباد؛

حفاظت و صیانت از تجهیزات شبکه آبیاری برعهده کشاورزان و جهاد کشاورزی است

حفاظت و صیانت از تجهیزات شبکه آبیاری برعهده کشاورزان و جهاد کشاورزی است
اکبر خدری گفت: طبق قانون اجازه ورود به زمین و مباحث کشاورزی را نداریم. حفاظت و صیانت از تجهیزات شبکه آبیاری برعهده کشاورزان و حوزه جهاد کشاورزی است؛ بنابراین در برخی مواقع هم مشکلاتی اگر وجود داشته است به صورت تعاملی هم مرتفع کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر خدری، مدیر سد کوثر گچساران در گفتگو با صبح زاگرس با اشاره به مشکلات تجهیزات شبکه آبیاری در منطقه خیرآباد گچساران گفت: به هر حال گزارشاتی در این خصوص نیز به دست ما رسیده است، اما نکته قابل توجه اینکه چهار خط انتقال آبرسانی در این منطقه وجود دارد که خط انتقال شبکه آب "یک و دو" با شرکت آب منطقه ای است یعنی همان وظیفه رساندن آب در کنار زمین های کشاورزان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: بنابراین انشعابات و حوزچه های آبیاری درون زمین های کشاورزی، متولی اش نیز خود کشاورزان و جهاد کشاورزی است، به هرحال مسئولیت شبکه فرعی آبیاری "سه و چهار" با جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی بایستی در راستای رفع مشکلات کشاورزان در این خصوص اقدام کند.

, .,

خدری در ادامه اظهارکرد: با وجود اینکه طبق قانون وظیفه ای در قبال تجهیزات فرعی شبکه آبیاری فاز "سه و چهار" نداریم، اما با این وجود طی دوران مدیریتم در سد کوثر هرگونه تعمیراتی که در خطوط فرعی سه و چهار هم وجود داشت همکاری لازم را نیز انجام داده ایم و برای تعمیرات تجهیزات شبکه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

,

مدیر سد کوثر گچساران در ادامه تصریح کرد:این نکته را هم باید مورد توجه داشت که سرقت تجهیزات شبکه آبیاری در منطقه خیرآباد بعضا در زمان بارندگی ها و تعمیرات شبکه انتقال صورت می گیرد که به نوعی آبی در شبکه ها وجود ندارد و متاسفانه سارقین در این هنگام اقدام به سرقت تجهیزات شبکه می کنند.

,

خدری ادامه داد: به هرحال با وجود مشکل در تجهیزات شبکه آبیاری زمین های کشاورزی و عدم تعمیر به موقع آنها، آبی که در شبکه نیز جاری می شود به هدر خواهد رفت و زمین های کشاورزی را هم با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

,

وی افزود: تجهیزات آبیاری کشاورزی در روستای مردان معصوم خیرآباد، جزو شبکه آبیاری خطوط فرعی سه و چهار هستند در حالی که شبکه اصلی انتقال فاز "یک و دو" حدود 19کیلومتر از سد کوثر است که روزانه هم مورد سرکشی و بازدید قرار می گیرند.

,

مدیر سد کوثر تصریح کرد: به طور قطع ما اجازه ورود به زمین و مباحث کشاورزی را نداریم و قانون این حدود را برای ما مشخص کرده است،حقیتا حفاظت و صیانت از تجهیزات شبکه آبیاری برعهده کشاورزان و حوزه جهاد کشاورزی است، بنابراین در برخی مواقع هم مشکلاتی اگر وجود داشته است به صورت تعاملی هم مرتفع کرده ایم.

,

خدری درادامه گفت: به هرحال به جهت همکاری و رفع مشکلات کشاورزان منطقه خیرآباد حاضریم همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشیم، اگرچه با تمام دستگاه ها تاکنون همکاری لازم را داشته ایم چرا که معتقدیم در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم بایستی بین دستگاه ها تعامل وجود داشته باشد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه