اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه کرمانشاه عنوان شد؛‌

قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنان‌ را تغییر داده است/ اقتدار جمهوری اسلامی مرهون ولایت است

قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنان‌ را تغییر داده است/ اقتدار جمهوری اسلامی مرهون ولایت است
ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه این هفته بر اهمیت قدرت دفاعی و تکیه بر توان داخلی تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از امروله، حجت الاسلام محمد رضا خاص امیری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان صحنه عنوان کرد: ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار و عجله‌ای نداریم، اگر تحریم‌ها برداشته نشد، بازگشت آمریکا به برجام به ضرر ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله,

وی ادامه داد:  تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، تصمیم منطقی، عقلایی و قابل قبولی است وقتی طرف مقابل به هیچ‌کدام از تعهداتش عمل نمی‌کند، معنی ندارد جمهوری اسلامی به همه تعهداتش عمل کند. تعهد در مقابل تعهد، اگر آن‌ها به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات خود باز می‌گردیم.

,

حجت الاسلام محمد رضا خاص امیری اشاره ای به قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران داشت و تصریح کرد :چرا باید به توان نظامی خود تکیه کنیم؟ چون روزگاری هواپیمای میگ صدام، تهران را از بالا بمباران می‌کرد و ما کاری نمی‌توانستیم بکنیم. آمریکایی‌ها موشک‌هایی به صدام داده بودند که از بغداد به تهران می‌رسید. نظام اسلامی حق ندارد کشور را به این شکل نگه دارد. قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنان‌مان را تغییر داده است.

,

امام جمعه شهرستان صحنه در خصوص تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم یک جنایت و خیانت در حق ملت ایران است، باید برداشته شود. البته اقتصاد ایران را باید به‌گونه‌ای قوی کنیم تا سیاست‌بازی‌ها در آن اثرگذار نباشد.

,

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند به این‌که به‌دنبال بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند. وظیفه ما در منطقه این است که دوستان‌مان را تقویت کنیم. حضور ایران در منطقه، ثبات‌آفرین است‌.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه تشریح کرد: دولت جوان حزب اللهی؛ معتقد به تکیه به نیروهای جوان هستم. این به این معنا نیست که نسل قبل را کلاً کنار بگذاریم. بعضی از افراد میانسال مثل جوان‌ها هستند مثل شهید سلیمانی.

,

وی در خصوص نا آرامی های اخیر در آمریکا تشریح کرد:  ماجرای کنگره آمریکا؛ آنچه آمریکایی‌ها می‌خواستند در سال 88 بر سر ایران بیاورند، در سال 99 بر سر خودشان آمد.

,

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. به فرانسه هم اعتماد چندانی نداریم. واکسن ایرانی مایه افتخار است برخی سعی نکنند انکار کنند.

,

وی افزود: در 19 دی اولین ضربه تبر ابراهیمی ملت بزرگ ایران به آمریکا خورد و از آن پس استکبار جهانی متحمل ضربات سهمگینی از مردم ما شد. بدین جهت آمریکا از آن‌زمان تاکنون تمام همت خود را برای بی‌ثباتی ایران و منطقه گذارده است. اصولاً آمریکا تأمین منافع خودش را در بی‌ثبات‌سازی ایران و غرب آسیا می‌داند. روزی که آمریکا تن به آرامش منطقه خواهد داد زمانی است که ایران و تمام منطقه کاملاً در اختیارش باشد. فلذا چالش بین ما و آمریکا ادامه خواهد داشت.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا خاص امیری در خصوص واردات واکسن خارجی به کشور گفت : بدون تردید و با تکیه بر نشانه‌ها و واقعیت‌های بسیار، ممنوعیت رهبری مبنی بر ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور، یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیمات حکومتی ایشان تلقی شده و به‌نوعی نماد عقل‌اندیشی و عقلانیت انقلابی به شمار می‌آید.

,

وی بیان کرد : واکسنی که هنوز خود سازنده فایزر نیز به آن اعتماد ندارد، قابلیت تزریق به 80 میلیون ایرانی را ندارد. این مسأله به‌ویژه با توجه به پیچیدگی واکسن کرونا دوچندان می‌شود.عقل اجتماعی حکم می‌کند وقتی در کشور خودمان ظرفیت و قابلیت تولید واکسن وجود، دارد چرا به جوان و دانشمند خودت اعتماد نکنیم؟

,

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: با این همه درصورت نیاز حقیقی به واردات واکسن، کشورهای دیگری در آمریکای جنوبی مانند کوبا (که دارای پزشکی بسیار پیشرفته است) و اروپا و آسیا هستند که توان واکسن مورد نیاز را از آن‌ها خریداری‌ کرد.

,

حجت السلام خاص امیری بیان کرد: از مجموع رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته برجسته‌ترین تفاوت‌های خنثی‌سازی تحریم و رفع تحریم عبارتند از: وزن خنثی‌سازی در حل مشکلات و پیشرفت کشور بیش از 80درصد است اما نقش رفع تحریم‌ها بیش از 20درصد نیست. در 7سال گذشته بیشترین تلاش دولتمردان مصروف 20درصد شده است.

,

امام جمعه صحنه گفت : برای عینی‌سازی و ملموس کردن این تفاوت این دو تعبیر گویا است. در خنثی‌سازی تحریم سخن از «بسازیم» است در حالی که در رفع تحریم سخن از «بفروشیم» است. به‌عنوان مثال؛در رفع تحریم تمام تلاش بر این است که با لغو تحریم‌ها، نفت بیشتری به فروش برسد تا درآمد بیشتری کسب شود در حالی که در خنثی‌سازی نگاه به فروش نفت نیست بلکه تمام تلاش‌ها معطوف به ساخت و پرداخت فرآورده‌های نفتی است. در صورت اول یک بشکه نفت 45 دلار فروخته می‌شود و درصورت دوم یک بشکه نفت فرآوری‌شده و چند محصول جدید بدست می‌آید و 450دلار درآمد کسب می‌شود.

,

وی تشریح کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها، آینده‌ساز، فرصت‌ساز و تهدیدزداست. رفع تحریم‌ها، آینده‌سوز، فرصت‌سوز و تهدیدزا است.در خنثی‌سازی تحریم از دشمن می‌توان امتیاز گرفت اما در اولویت‌بخشی به رفع تحریم‌ها باید به دشمن امتیاز بدهیم تا حق مسلم خودمان را از او بگیریم.

,


اقتدار جمهوری اسلامی مرهون ولایت است/ دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند

,
, اقتدار جمهوری اسلامی مرهون ولایت است/ دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند, اقتدار جمهوری اسلامی مرهون ولایت است/ دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند,

به گزارش اسلام آباد خبر،  حجت الاسلام روح اله کرمی نیا در خطبه های نمازجمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به سه نکته بسیار‌ مهم در فرمایشات مقام معظّم رهبری،۱. بازهم‌ تاکید بر دولت جوان حزب اللهی ۲. قبله بعضی ها هنوز امریکاست ۳. ‏ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی کرونا به ایران ممنوع است. به ایراد سخن پرداخت.

, اسلام آباد خبر,

وی با اشاره به سخنان  یک تحلیلگر آلمانی که  ایران به قدرتی منطقه‌ای در خاورمیانه تبدیل شده است، عنوان کرد: این روزنامه‌نگار با بررسی دوستان و دشمنان ایران در خاورمیانه بر این باور است که ایران علیرغم دشمنانی در منطقه توانسته با سرمایه‌گذاری نظامی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شود.

,

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با برشماری دشمنان جمهوری اسلامی ایران نظیر؛ اسراییل، آمریکا، عربستان، بیان داشت: دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند.

,

وی افزود: چندین رئیس جمهور آمریکا تهدیداتی کردند و یکی ‌پس از دیگری قدرت جمهوری اسلامی ایران را دیدند و به زباله دان تاریخ پیوستند! اسرائیل هم که از ترس ایران خواستار کمک نظامی از جامعه جهانی شد!

,

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: جامعه جهانی به هیچ وجه به دنبال دشمنی با ایران و جامعه ایرانی نیست و جامعه جهانی خواسته ی اسرائیل را رد کرد.

,

حجت الاسلام کرمی  با اشاره به مواضع دوستان جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که خود را سرباز ولایت میداند که در در آستانه جنگ ۳۳ روزه قدرت ایمان و اخلاص رزمندگان اسلام در جهاد در راه خدا و مبارزه با صهیونیزم و استکبار به جهانیان اثبات شد و در سوریه شاهد بودیم  شهید قاسم سلیمانی به سوریه رفت، در جمع دولت سوریه گفتند بشار می ماند و ما حمایت می‌کنیم. اما توصیه‌ ی رهبر انقلاب به آقای بشار اسد که توسط سردار سلیمانی به ایشان ابلاغ شد، این بود که می‌روید به آقای بشار اسد می‌گویید مردم خط قرمز ما هستند. اگر چنین اتفاقی بخواهد در سوریه بیافتد و نسبت به کشتار مردم بی‌تفاوت باشید،‌ روی حمایت ما حساب نکنید.

,

وی خاطرنشان کرد: روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشته؛ ایران نشان داد آمریکا رو به افول ست؛ ایران سرنوشت دریاها را مدیریت می کند؛ ایران نشان داد هیچ ابرقدرتی نتوانست سرنوشت سوریه و بشار اسد را تغییر دهد، جز ایران.

,

امام جمعه موقت شهرستان با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مرهون ولایت است، بیان داشت: این معنا و مفهوم ولایت فقیه ست؛ این دیده بانی ست که چراغ راه همه مظلومان عالم ست.

,

وی تصریح کرد: برای پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به تفکر عمار گونه و تفکر حاج قاسم سلیمانی نیاز است  که حوزه های علمیه ، دانشگاهیان و نخبه های جوان باید متولی این مهم باشند.

,

حجت الاسلام کرمی  عنوان کرد: باید مراقب بود که در برخی از پست ها و جایگاه های کلان کشوری، خواسته یا ناخواسته افراد بی سواد و غیر متخصص وارد نشوند این یک خطر جدی ست.

,

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب در خطبه اول به ذکر فضائل حضرت زهرا (س) و ولایتمداری و ذکر مصائب آن حضرت پرداخت.

,


اجرای طرح پالایشگاههای عظیم گازی و پتروشیمی باعث رونق اقتصادی منطقه کرمانشاه می شود

,
, اجرای طرح پالایشگاههای عظیم گازی و پتروشیمی باعث رونق اقتصادی منطقه کرمانشاه می شود, اجرای طرح پالایشگاههای عظیم گازی و پتروشیمی باعث رونق اقتصادی منطقه کرمانشاه می شود,

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام مصطفی عسگری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت : حضرت زهرا س با حمایت خود از ولایت و امامت و رهبر خود اعلام کرد تا مردم بدانند که امیرالمومنین ع دارای چنین جایگاهی است که شخصیت اول بانوی اسلام و بی بی دو عالم ب اتمام وجود از ایشان دفاع می کنند.

, بازی دراز,

 وی افزود : حضرت زهرا س با این کار خود اتمام حجتی کرد که هیچکس در پیشگاه خداوند و پیامبر ص و در پیشگاه تاریخ و مسلمانان هیچ عذری نداشته باشد و کسی عذر نیاورد. 

,

امام جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: فاطمیه یک امتحان الهی است و وسیله آن ولایت پذیری و دفاع از ولایت است . 

,

وی  درادامه با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا س اذعان داشت: حضرت زهرا س در خطبه فدکیه مطالبی را متذکر می شود و می فرمایند ولایت و امامت عامل انسجام و اقتدار جامعه اسلامی است. 

,

وی ادامه داد: امت اسلامی اگر بخواهند ولایت قرآنی داشته باشند باید دوبعد اصل ولایت را مراعات کنند که بعد اول جهت ارتباطات داخلی در داخل جامعه اسلامی و نقش ولی فقیه در جامعه و بعد دیگر جهت ارتباطات خارجی یعنی رابطه جامعه اسلامی با جوامع دیگر است. 

,

خطیب جمعه موقت شهرستان تصریح کرد : نقش ولی در جامعه این است که هیچگونه تفرقه و اختلافی در سرتاسر امت اسلامی نباشد و صف های مختلف در داخل جامعه اسلامی ایجاد نشود.

,

وی با بیان اینکه حضرت زهرا س در خطبه خود ضمن بیان اینکه بعد از پیامبر ص عده ای حرف پیامبر ص را روی زمین گذاشته و حرمت وی را شکستند و همین باعث شد جامعه بعد از پیامبر سقوط کند و تفرقه و اختلاف به حد اعلای خود برسد افزود: وقتی حرمت شکسته شود دیگر هیچ چیزی در جای خود قرار نمی‌گیرد حرمت پیامبر ص را شکستند ،حضرت زهراس را بین در و دیوار به شهادت رساندند، دستهای امیرالمومنین ع را بستند و به مسجد کشاندند ،به امام حسن ع جسارت شد و او را به شهادت رساندند ، سر امام حسین ع را بالای نیزه کردند و خاندان رسالت را به اسارت بردند و این برای ما پیام دارد که ای مردم مواظب باشید حرمت بزرگان و علما و رهبران شما شکسته نشود که یکی از راه‌های پیروزی دشمن حرمت‌شکنی است.

,

 عسگری  در ادامه به حضور دستیار ویژه وزیر نفت در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهارداشت : با حضور دستیار ویژه وزیر نفت در شهرستان های غربی استان کرمانشاه در اجرای طرح مطالعاتی پالایشگاه های عظیم گازی و پتروشیمی اتفاق خوبی است که با اجرای این طرح حدود یک هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود و باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد. 

,

وی ضمن تقدیر از مسئولین استانی و شهرستان ابراز امیدواری کرد که باتلاش استاندار، نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان این طرح در سرپل ذهاب اجرایی شود تا بخشی از مشکلات معیشتی مردم برطرف گردد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه