اخبار داغ

در نشست استانی قرارگاه شهید سلیمانی مطرح شد؛

فارس از استان‌های موفق کشور در مقابله با کرونا است/ گسترده‌تر شدن طرح شهید سلیمانی تا مهار کامل کرونا

فارس از استان‌های موفق کشور در مقابله با کرونا است/ گسترده‌تر شدن طرح شهید سلیمانی تا مهار کامل کرونا
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در استان فارس اقدامات مناسبی انجام شده و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا بسیار کاهش یافته که کار بسیار بزرگی بوده و استان فارس جزو استان‌های موفق کشور در مقابله با کرونا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، استاندار فارس در نشست قرارگاه استانی طرح شهید قاسم سلیمانی، با بیان اینکه در استان فارس با یک استراتژی کلی توانستیم یک آرامش، همگرایی، همفکری، اتحاد و انسجام در بین نیروهای تصمیم گیرنده نهادها، ادارات و سازمان ها ایجاد کنیم،گفت: همه ما به دنبال اتحاد، انسجام و همدلی بودیم و خداوند به این اتحاد برکت بخشید و امروز شاهد توفیقاتی هستیم که ملت ایران به سمت مطلوبی در برابر کرونا رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
 
,
عنایت‌الله رحیمی در ادامه با بیان اینکه این طرح برکات بسیار ارزشمندی در پی داشته و دارای راهبردهای اساسی و کلی است، اظهار کرد: اقدامات خانه به خانه، محله محور، برنامه ریزی مشارکتی نتایج خوبی داشته است و طرح شهید قاسم سلیمانی باعث شد مشارکت عمومی، هماهنگی و انسجام در کشور و استان تقویت شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان خالصانه به میدان مبارزه با کروناویروس آمدند و از جان مردم محافظت کردند، تصریح کرد: مردم نیز با وجود همه مشکلات و معضلات ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، باز هم برای کمک به همنوعان از منافع خود گذشتند.
,
 
,
استاندار فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که با همدلی این خدمات گسترش یابد و افزود:  تا روزی که حتی یک بیمار وجود داشته باشد، باید شرایط را ویژه بدانیم، چرا که ویروس در جامعه در حال چرخش است  
,
 
,
اقدامات این طرح تا مهار و کنترل کامل کرونا باید گسترده تر شود
, اقدامات این طرح تا مهار و کنترل کامل کرونا باید گسترده تر شود,
 
,
فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در ادامه به گستردگی ابعاد مبارزه با بیماری کوئید۱۹ در عرصه های مختلف، اشاره کرد و گفت: مجموعه سپاه، سازماندهی ظرفیت های مردمی را بر عهده دارد و در حوزه های مختلف با کمک مردم حضور پیدا می کند که یک بخش آن مربوط به حوزه سلامت است.
,
 
,
سردار یدالله بوعلی با اشاره به دستاوردهای مثبت  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدا تاکنون، گفت: اقدامات این طرح تا مهار و کنترل کامل کرونا باید گسترده تر شود.
,
 
,
وی اقدامات فراگیر و موفقیت استان در مقابله با کرونا را مرهون وحدت و انسجام بین مسوولان و مردم دانست و افزود: اقدامات مطلوب و گام های بلندی که در طرح شهید سلیمانی برداشته شد، حاصل برکت خون آن شهید بوده است.
,
 
,
فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد: سپاه فجر با تمام امکانات در خدمت مردم است و افتخار می کند گامی برای رفع این مشکل در استان بردارد و هر کاری که به نفع مردم باشد انجام می دهد.
,
 
,
طرح شهید سلیمانی دارای منطقی قوی و بر اساس پایه دانش و نظرات دانشمندان کشور است
, طرح شهید سلیمانی دارای منطقی قوی و بر اساس پایه دانش و نظرات دانشمندان کشور است,
 
,
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نیز در ادامه با بیان اینکه بیماری فراگیر کرونا به یک فرصت تبدیل شد و قابلیت مردم کشور را نشان داد، گفت: با اجرای این طرح پ، علاوه بر حفظ موقعیت نظام و کشور، جایگاه ایران در سطح بین ‌المللی تعیین شد.
,
 
,
شاهین محمدصادقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به شانه های مردم متکی است و اصل نظام مردم هستند، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم از جان این مردم محافظت کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی دارای منطقی قوی و همچنین بر اساس پایه دانش و نظرات دانشمندان و اساتید دانشگاهی کشور است، اضافه کرد: در این طرح تمامی نیروهای بسیجی، بهورزان، مجموعه کارکنان بهداشت و درمان، سازمان ها ارگان ها نهادها برای یک هدف ملی گام بر داشته اند، اما با وجود کاهش چشمگیر آمارهای ابتلا و جانباختگان کرونا، شرایط در حالت اضطرار است و باید به نقطه صفر رفت.
,
 
,
محمدصادقی ادامه داد: در استان فارس اقدامات مناسبی انجام شده، مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار کاهش یافته که کار بسیار بزرگی بوده و استان فارس جزو استان‌های موفق کشور در مقابله با کرونا است.
,
 
,
وی با بیان اینکه استان فارس تنها بار بیماران خود را به دوش نمی کشد، بلکه به بیماران استان‌های همجوار نیز خدمت ارائه می‌دهد، اظهار کرد: خرید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با صرف هزینههای بالایی همراه است، اما اجرای این طرح با تغییر رویکرد به سمت اولویت امر بهداشت و پیشگیری، بسیار کم هزینه بوده و به استان ها نیز اختیار داده شد بر اساس فکر و تجربه و توان مدیریتی و شرایط استان عمل کنند.
,
 
,
با اجرای این طرح قدم‌های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است
, با اجرای این طرح قدم‌های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از موفقیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کاهش موارد ابتلا و جان باختگان کروناویروس در فارس خبر داد و گفت: تشکیل کمیته ستادی طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح دانشگاه، تبیین اهداف و اصول اجرای طرح برای مسوولان استانی، ستاد دانشگاهی و شبکه های بهداشت و درمان، ارتباط گیری با سازمان‌های دخیل به ویژه بسیج مستضعفین، هلال احمر و شهرداری و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی و اجرایی، جذب، آموزش و صدور کارت برای افراد داوطلب مشارکت کننده در طرح از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
,
 
,
مهرزاد لطفی با ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اجرای این طرح، وضعیت واحدهای بهداشتی درمانی دانشگاه را معرفی کرده و به مشارکت ۳۳ شبکه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان، اشاره کرد.
,
 
,
وی با اشاره به آموزش اعضای مختلف تیم های سلامت دانشگاه در رده پزشکان، مراقبان سلامت، بهورزان و دیگر اعضای این مجموعه، ادامه داد: همچنین برای موفقیت هرچه بهتر در اجرای این طرح، کار آموزش نیروهای بسیجی، سفیران سلامت، داوطلبان سلامت و سایر گروه های داوطلب نیز انجام شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان به معرفی خدمات تیم های رهگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداخت و اظهار کرد: با اجرای این طرح قدم های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است، چنانچه استان فارس از ابتدای شیوع وضعیت مناسب تری نسبت به سایر استان ها داشته و نسبت به میانگین آمارهای جانباختگان کشور و دنیا، در وضعیت بهتری هستیم.
,
 
,
انتهای پیام./
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه