اخبار داغ

آغاز مطالبه‌گری مردم دیّر؛

راه‌اندازی سایت پرورش میگو، جنگل حرّا را خشک می‌کند+تصاویر

راه‌اندازی سایت پرورش میگو، جنگل حرّا را خشک می‌کند+تصاویر
عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: با احداث جاده و سایت تکثیر و پرورش میگو، یکی از بکرترین زیستگاه‌های کشور برای همیشه نابود خواهد شد. از مسئولین داریم، از نابود شدن جنگل‌های ارزشمند و زیبای حرای بندر دیّر جلوگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، جنگل‌های حرّا در جنوب و شمال استان بوشهر طی سالهای گذشته با مشارکت مردمی ایجاد شدند که امروز به عنوان یک مکان گردشگری توسط هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جنوب استان بوشهر حدود ۶۳۶ هکتار از اراضی تحت پوشش جنگل حرّا قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

, ,

وجود این جنگل حرّا، استان بوشهر را در جایگاه سوم کشور بعداز استان خوزستان و بندرعباس قرار داده است. نایبند در عسلویه، ملگنزه و بردستان در دیر بیشترین جنگل حرّا دارند که برروی دریا و آب شور در حال رشد هستند.

,

مدتی است خبرهایی به گوش می‌رسد که در مجاورت جنگل حرّا در شرق شهرستان دیر مجوزهایی برای ساخت و ساز تولید لارو میگو صادر شده است. این مجوز با وجود مخالفت  کارشناسان محیط زیست استان بوشهر، از تهران انجام صادر شده و با مسئولین استانی هیچ هماهنگی نشده یا نظرات آنها مورد توجه قرار نگرفته است.

,

, ,

در سال ۹۲ برخی از کاشناسان محیط زیست، اعلام می‌کنند اجرای این پروژه مصداق تجاوز به حریم دریا است، اما در سال ۹۴ مجموعه منابع طبیعی تغییر  دیدگاه می‌دهد و اعلام می‌کند اجرای این پروژه مصداق تجاوز به حریم دریا نیست و مشکلی در اجرای پروژه وجود ندارد.

,

براساس اخبار منتشر شده در فضای رسانه‌ای استان بوشهر، برای ایجاد مجموعه تولید لارو میگو در دیّر، مجوزِ صادرشده اعتبار یکساله دارد که در تابستان ۹۷ به پایان رسیده و برای ادامه کار مجوز جدید صادر نشده است.

,

, ,

راه‌اندازی سایت پرورش میگو، جنگل بکر حّرای دیر را ازبین می‌برد

, راه‌اندازی سایت پرورش میگو، جنگل بکر حّرای دیر را ازبین می‌برد,

احسان عابدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور در گفت و گو با رسانه‌های محلی استان بوشهر اظهار کرد: مرکز تکثیر پر از تانک و مخازن و منابعی است که در آن آب می‌ریزند تا لاروها تکثیر شوند. این تانک‌ها مرتبا شسته و ضدعفونی می‌شوند. مواد شست‌وشو دهنده در پساب خروجی این مراکز به دریا وارد می‌شود و با آلوده کردن دریا، جنگل‌های حرّا و زیستمندانش را روزبه‌روز به مرگ نزدیک‌تر می‌کنند.

,

, ,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: با احداث جاده و سایت تکثیر و پرورش میگو، یکی از بکرترین زیستگاه‌های کشور برای همیشه نابود خواهد شد و از مسئولان خواست، از نابود شدن جنگل‌های ارزشمند و زیبای حرّای بندر دیّر، جلوگیری کنند.

,

وی با ابراز تاسف از اینکه احداث جاده، سبب قطع مسیر آب شیرین به سمت جنگل‌های حرّای بندر دیر و در نتیجه مرگ آنها می‌شود گفت: راهی که به‌دنبال احداث آن هستند به سوله مرکز تکثیر و مرکز پرورش میگو منتهی می‌شود. در مرکز تکثیر از مولدهای نر و ماده تخم می‌گیرند و پس از تبدیل آنها به لارو، آنها را به مراکز پرورش تحویل می‌دهند و نهایتا به سایت تجاری و بازاری می‌رسانند تا برای فروش آماده شوند.

,

, ,

مطالبه گری مردم شهرستان دیر در پویش نجات جنگل حرّا

, مطالبه گری مردم شهرستان دیر در پویش نجات جنگل حرّا,

روزی تاریخی در شهرستان دیر رقم خورد، اتحاد و همبستگی سبز اندیشانی که با همراهی هم استانی‌های عزیزمان سرسبزی و بقای جنگل های حرّا را مطالبه کردند.

,

امروز همه مردم با هر نوع تفکری صدای مظلومیت جنگلهای حرا بودند و بی شک فصل جدیدی از اتحاد و همبستگی در شهر دیر رقم خورد تا تضمینی بر بقای محیط زیست و اکوسیستم برای نسل آینده باشد.

,

, ,

بر اساس ماده ۱ قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها گردد، ممنوع است اما اکنون با اجرای طرح تکثیر و پرورش میگو، تالاب خور بردستان، که یکی از تالاب‌های ارزشمند کشور به شمار می‌رود برای همیشه از بین خواهد رفت.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه