اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

بیمارستان امام رضا(ع) قبل از احداث مکان جدید، تخریب نمی‌شود

بیمارستان امام رضا(ع) قبل از احداث مکان جدید، تخریب نمی‌شود
حجت‌الاسلام آسوده گفت: با تاکید استاندار خراسان شمالی تا زمانی که بیمارستان جدید ساخته نشده است، اجازه تخریب بیمارستان امام رضا(ع) داده نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا ( ع) بجنورد وقف درمان شده است، اظهار داشت: تولیت این بیمارستان با وزارت بهداشت و درمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: طبق درخواست، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نسبت به بیمارستان امام رضا(ع) که در حال حاضر به دغدغه‌ای برای مردم، واقف و شبکه بهداشت تبدیل شده است، این زمین به وقفیت خود باقی خواهد ماند.

,

حجت الاسلام آسوده اضافه کرد: مقرر شده است، زمینی به ارزش ریالی مکان فعلی بیمارستان با قیمت روز، برای احداث بیمارستان به صورت وقفی و به نام همان موقوفه سند بخورد.

,

وی خاطرنشان کرد: بنابر تأکید استاندار، بیمارستانی به همین نام ساخته خواهد شد و تا زمانی که بیمارستان جدید ساخته، تجهیز و تحویل داده نشود بیمارستان فعلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و اجازه تخریب آن داده نمی‌شود. 

,

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه مکان فعلی در محدوده میراث فرهنگی است و امکان توسعه و ساخت و ساز در حریم بناهای میراث فرهنگی وجود ندارد، گفت: با شرایطی که اعلام شده اگر بیمارستان جدید و نو در مرکز استان ایجاد شود قطعا به نفع مردم استان خواهد بود، زیرا اگر این جابه‌جایی صورت نگیرد به دلیل عدم امکان ساخت و توسعه، بعد از سال‌ها ساختمان بیمارستان غیرقابل استفاده خواهد بود.

,

وی گفت: بنابر نظر کارشناسان، ارزش ریالی زمین هر میزان باشد پرداخت خواهد شد تا بیمارستان جدید احداث شود.

,

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه بیمارستان جدید با عنوان بیمارستان دولتی احداث خواهد شد یا خصوصی، توضیح داد: باتوجه به اینکه بیمارستان در تولیت وزارت بهداشت است، قطعا بیمارستان به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد و تاکنون در این مورد صحبتی نبوده است، اما قطعا در این حوزه علوم پزشکی اطلاعات کامل‌تری را می تواند ارائه دهد.

,

به گزارش عصراترک، خروج بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد از محوطه تاریخی "مفخم"، سالها مورد اختلاف دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده است.

,

 این موضوع با تصویب طرح گردشگری و اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی برای عملیاتی کردن این طرح توسعه ای از سال گذشته بارها به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده است.

,

اما مطرح شدن این موضوع همزمان با شیوع ویروس کرونا و کمبود فضای درمانی در استان با گلایه های مردمی و انتقاد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه