اخبار داغ

مسئولین آموزش و پرورش در انتظار ابلاغ بخشنامه های نهایی؛

بازگشایی حضوری مدارس، دغدغه ای که صاحبان زیادی دارد!

بازگشایی حضوری مدارس، دغدغه ای که صاحبان زیادی دارد!
طبق ستاد ملی کرونا زنگ مدارس از اوایل بهمن در کشور به گوش می رسد و این خبر خانواده های بسیاری را نگران کرده است که نیاز به تامل بیشتری دارد چرا که هیچ تضمینی برای سلامت دانش‌آموزان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در اخبار نیمروزی یکشنبه ی گذشته صداو سیما درباره بازگشایی مدارس گفت: سه تصمیم مهم درباره آموزش و پرورش در ستاد ملی کرونا گرفته شد. نخست آنکه کادر اداری و اجرایی در تمام مدارس کشور به جز مناطق قرمز از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور داشته باشند چرا که حلقه ارتباط و اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان هستند بنابراین برای کنترل اوضاع باید در مدرسه باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

او درباره تصمیم دوم افزود:‌ مقرر شد در پایه‌های اول و دوم دبستان که امکان آموزش از طریق فضای مجازی به نحو مناسب فراهم نیست و به آموزش حضوری دانش‌آموزان نیاز است در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر باشند؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از 10 نفر است با مدیریت شورای مدرسه در روزهای هفته  توزیع می‌شوند تا همه از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

,

وزیر آموزش و پرورش درباره تصمیم سوم عنوان کرد: مقرر شد در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمتر از  50 نفر است در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌های درس حضوری باشد چون تعداد دانش‌آموزان کم است و امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

,

حاجی میرزایی بیان کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باید 10 نفر باشد و مجاز نیستند تعداد بیشتری را به کلاس‌های درس بیاورند، مدارس تا اول بهمن فرصت دارند برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و خانواده‌ها را آگاه کنند که فرزندشان در چه روزی باید در مدرسه حاضر باشد.

,

مجوز بازگشایی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش در حالی بیان شد که 5 نمونه کرونای انگلیسی که بیشتر جوانان و نوجوانان جامعه هدف این نوع هستند و قدرت سرایت بسیار بالایی دارد در کشور مثبت اعلام شد.

,

از زمان شیوع کرونا تصمیمات سیستم آموزشی کشور جالب و در خور توجه است، جدای از مشکلات اینترنت و گوشی که بسیاری از دانش آموزان حاشیه کشور از آن محرومند حالا شاهد تصمیمات عجله ای و بدون برنامه در این حوزه هستیم.

,

خانواده ها و معلمان همدانی همگی دغدغه بازگشایی مدارس را دارند

, خانواده ها و معلمان همدانی همگی دغدغه بازگشایی مدارس را دارند, خانواده ها و معلمان همدانی همگی دغدغه بازگشایی مدارس را دارند,

اعظم نوایی یکی از معلمان همدانی در مقطع ابتدایی به خبرنگار ما گفت: هر چند آموزش مجازی دغدغه های خود را دارد، اما خانواده ها کم کم عادت کردند و این آموزش برای معلمان مشکل تر است چرا که نداشتن امکانات برای برخی از دانش آموزان انرژی را معلمان می گیرد.

,

این دبیر همدانی افزود: علاوه بر آموزش مدام در حال جمع آوری کمک های نقدی از خیرین هستم تا بتوانم برای افرادی که گوشی ندارند، وسیله ای تهیه کنم تا آموزش بازنمانند.

,

دبیر همدانی با بیان اینکه برای برخی از دانش آموزان تدریس در منزل را دارم گفت: هفته  پیش به منزل یکی از دانش آموزان برای تدریس درس ریاضی رفتم که متاسفانه اعلام نکرده بودند کرونا گرفته اند و به تازگی درمان شده اند و بعد از اتمام درس متوجه شدم که کل خانواده بیمار بوده و به تازگی بهبود یافته اند.

,

وی تاکید کرد: خانواده ها قبل از هر چیز باید در بیان بیماری صداقت داشته و بلافاصله عنوان کنند بخصوص حالا که در آستانه بازگشایی مدارس هستیم خانواده های که مشکوک هستند باید همه جوانب را بسنجند به خصوص حالا که نوع خطرناک تر ویروس کرونای انگلیسی در حال شیوع است و چه بسا ممکن است در صورت عدم رعایت در استانه پیک چهارم کرونا قرار گیریم.

,

یکی از والدین همدانی به خبرنگار ما گفت: دو پسر دارم که کلاس دوم هستند و به هیچ وجه نمی توانند مدام ماسک را روی دهان خود داشته باشند .

,

وی با اشاره به اشتباه راهبردی آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان مقاطع اول به هیچ عنوان بهداشت را رعایت نمی کنند و نمی توانند چهار ساعت ماسک داشته و چیزی نخورند، جای تعجب است که چرا مقاطع پایین در طرح مطرح شده اند؟

,

این شهروند همدانی افزود: در بازگشایی مدارس باید تصمیمات به گونه ای باشد که پیشگیری از کرونا مد نظر گرفته شود.

,

محمد پور داوود، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان به خبرنگار ما گفت: در خصوص بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

,

وی افزود: منتظر ابلاغ بخشنامه هستیم تا بعد از دریافت به مدارس ابلاغ و نحوه بازگشایی اعلام شود.

,

پورداوود تاکید کرد: فعلا تا زمانی که ابلاغیه جدیدی صادر شود مدارس به روال قبل غیر حضوری هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه