اخبار داغ

مدیریت ضعیف عامل بروز چالشی بزرگ در حوزه صنایع؛

ضرر میلیاردی کارخانه‌ها از قطعی برق و گاز/ قطع ناگهانی برق کارخانه ریختگری در حین کار چه توجیهی دارد!

ضرر میلیاردی کارخانه‌ها از قطعی برق و گاز/ قطع ناگهانی برق کارخانه ریختگری در حین کار چه توجیهی دارد!
چرخ صنایع کشور با گاز می‌چرخد و نان کارگران آنها به برق وصل است؛ برقی که این روزها بدون برنامه ریزی قطع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، بخش اعظمی از چالش‌هایی که در بخش های مختلف حوزه اقتصادی کشور در حال رخ دادن است ناشی از بی برنامگی و سومدیریت مسئولین امر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

در این روزها که افزایش بی‌رویه قیمت از مرغ و تخم مرغ گرفته تا کمبود روغن، فشار زیادی بر خانواده‌ها ایجاد کرده قطعی برق واحدهای صنعتی نیز خسارت‌های جبران ناپذیری به صنعت گیلان زده است.

,

علاوه بر آسیبی که به خانوارها به دلیل آسیب به لوازم برقی خانگی، قطع اینترنت و جا ماندن دانش‌آموزان و دانشجویان از امتحانات و کلاس‌های آنلاین و سرمای منازل در روزهای کرونایی می شود، قطع ناگهانی برق نیز ضربه ای نهایی برای فلج کردن اندک باقیمانده صنعت استان گیلان است.

,

با قطعی ادامه‌دار برق و گاز که منجر به از کار افتادن خط تولید شده است، بیش از چندهزار نفر نیروی فعال در بخش صنعت گیلان بی شک از کار برکنار می‌شوند و حتی در تأمین کمترین مایحتاج زندگی خود باز می‌مانند.

,

چرخ صنایع گیلان با وجود گاز می‌چرخد و نان کارگران استان به برق وصل است؛ برقی که این روزها بدون برنامه ریزی قطع می شود تا مردم بار دیگر توسط دولت تدبیر سوپرایز شوند.

,
, ,
 
,

اخطار به وزیر نیرو در رابطه با قطع برق و گاز

, اخطار به وزیر نیرو در رابطه با قطع برق و گاز, اخطار به وزیر نیرو در رابطه با قطع برق و گاز,

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با تأکید بر بررسی وضعیت برق و گاز اظهار کرد: در جلسه مجلس به وزیر نیرو اخطار دادیم که وضعیت قطعی برق و گاز را پیگیری کند. قطعی برق فقط مختص استان گیلان نیست و در تهران و چند استان دیگر نیز رخ داده است، در هرصورت صرفه جویی هم باید با برنامه ریزی و بگونه ای انجام شود که باعث زیان اقتصادی نشود.

وی با اشاره به موارد احتمالی که در رابطه با قطع برق و گاز گفته می شود بیان کرد: بیت کوین، فروش سیم برق و…باید بصورت دقیق بررسی شود و نمیتوان گفت دلیل قطعی برق این موارد است.

 

مدیریت فشل عامل بروز چالشی بزرگ در حوزه صنایع

یک منبع آگاه در حوزه صنعت نیز در گفتگو با خبرنگار 8دی، درباره قطعی برق و گاز اظهار کرد: مدیریت کلان کشوری باعث چالش بزرگی در صنایع کشور شده است، قطع برق یک واحد مسکونی را با روشن کردن یک شمع میتوان جبران کرد اما، قطع برق یک کارخانه مانند فولاد با۱۴۰۰نیرو در حین کار و یا کارخانه ریختگری که نصف مذابش را ریخته و نصفش باقی مانده چه توجیهی دارد؟!

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی از شرکت های برق و گاز شاکی هستند و حق هم دارند، زیرا به مشتری خود تعهد دادند و مشتری محصول را پیش خرید کرده است، ماجرای قطعی برق و گاز صنایع گیلان به گوش مشتری ها رسیده و می خواهند پول خود را پس بگیرند و به جای دیگر سفارش دهند چون خط تولید متوقف شده و می گویند کارخانه رو به تعطیلی است.

این منبع آگاه با تاکید بر صدمه به دستگاه و ماشین آلات کارخانجات در پی این بی برنامگی گفت: بیش از ۵۰واحد صنعتی گیلان‌ با مشکلاتی از این قبیل مواجه هستند این در حالی است که هر یک دقیقه خاموشی کارخانجات صنعتی و تولیدی برابر با ضرر و زیان میلیاردی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند ورود پدافند غیرعامل هستیم زیرا قطعی برق چندان مسئله طبیعی بنظر نمی آید.

 

تسریع در شناسایی صنایع حساس و تجهیزات آسیب پذیر

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان نیز با تاکید بر اینکه قطعی برق و گاز به ویژه در بخش صنعتی باید با مدیریت صحیح انجام شود تا از بروز خسارت و آسیب در این بخش جلوگیری شود، به خبرنگار هشت دی گفت: این موضوع باید از قبل به واحدهای صنعتی و تولیدی اطلاع رسانی می شد، در زمان بندی کارشناسی شده و در شیفت‌های فرعی فعالیت واحدهای به صورت محدود انجام شود.

دلق پوش با اشاره به تعهدات واحدهای صنعتی در ماه‌های پایانی سال گفت: با مدیریت درست شرایط، تشکیل اتاق فکر تخصصی در شناسایی صنایع حساس و تجهیزات آسیب پذیر می توانیم با رعایت اولویت از بروز خسارت و آسیب در حوزه صنعتی و تولیدی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: اعلام برنامه قبلی متناسب با فعالیت صنایع در اسرع وقت از سوی مسئولان مربوطه می بایست انجام شود.

 

قطع برق صنایع چه با اطلاع قبلی چه بدون اطلاع باعث ضرر و زیان می شود

اما پرویز زعیمی رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت در گفتگو با خبرنگار 8دی با اشاره به قطعی برق واحدهای صنعتی استان، اظهار کرد: در روزهای اخیر شرکت ایران پوپلین با قطعی برق مواجه شده است، یک روز از ساعت دوازده تا سه و نیم، روز دیگر از ۱۲ظهر تا ۴ونیم قطع شده است.

وی با اشاره به عدم اطلاع رسانی قطع برق در دو روز اول، گفت: در مورد قطعی های برق اخیر به ما از قبل چیزی نگفتند ولی بنظر می رسد در راستای صرفه جویی برقی که قبلا تاکید می کردند، باشد؛ در هر صورت اداره برق باید زودتر به ما اطلاع می داد هرچند که قطع برق چه با اطلاع قبلی و چه بدون اطلاع رسانی در کارخانجات باعث ضرر و زیان است، بدلیل اینکه نیروگاه برق همه شرکت ها آماده نیست که مشکلاتشان در تامین برق رفع شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت، ادامه داد: الان نیروگاه های برق ما این آمادگی را ندارد که برق این مجموعه را پوشش دهد و از آنجایی که معمولا گازوئیلی که به عنوان سوخت نیروگاه به ما می دهند فقط مختص تابستان است ما ملزم هستیم طبق دستور العمل شرکت نفت فقط در فصل تابستان از آن استفاده کنیم و در حال حاضر ما اصلا چنین سوختی هم نداریم و باید دوباره مکاتبه و اسم نویسی کنیم تا این سوخت را در اختیار ما قرار دهند.

 

گلایه از اطلاع رسانی دیرهنگام سازمان صمت

زعیمی در ادامه با اشاره به  افت فشار گاز واحدهای بزرگ صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: هفته گذشته با قطعی گاز مواجه بودیم که تقریبا یک هفته زودتر سازمان صمت به ما اعلام کرد که ما به فکر سوخت دیگری باشیم اما یک‌هفته زودتر فرصت خیلی کمی است برای تهیه سوخت جایگزین گاز است‌.

 

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت اضافه کرد: اکثر شرکت ها سیستم سوختشان گازی است آنهایی که سوخت قدیم مازوت یا گازوئیل داشتند سیستمشان را بروز رسانی کردند، در هر صورت این تصمیماتی که این اواخر گرفته شد به هرحال عمدا یا سهوا باعث ضرر و زیان شرکت ها شد.

وی با اشاره به پایان سال و حقوق و عیدی کارگران گفت: پرداخت حقوق و عیدی همکاران مستلزم تولید و گردش چرخ کارخانه است، در صورت ادامه این روند قطعی های برق و گاز آخر سال در پرداخت مطالبات دچار مشکل می شویم.

زعیمی با تاکید بر تأثیر منفی قطع برق بر شرکت های تولیدی و صنایع ادامه داد: ماجرای این صرفه جویی و قطعی های برق و گاز را باید حداقل یک ماه زودتر اطلاع می دادند، اگر زودتر خبر می دادند مشکل نیروگاه برق خود را تا جایی که مقدور است حل می کردیم و حداقل می توانستیم برق مورد نیاز خودمان را تأمین کنیم هرچند در استان گیلان همه شرکت ها این سیستم را ندارند.

 

نان مجموعه هزار نفری ایران پوپلین در گرو قطعی برق و گاز

وی درباره دیگر مشکلات این شرکت در مواجه با قطعی برق، گفت: “ایران پوپلین” شرکتی است که روز مزد است، بعنوان مثال یک مشتری سفارش بافت ۱۰۰ یا ۵۰۰هزار متر پارچه را می دهد، ما طبق سفارش روزانه موظفیم ۱۰هزار متر پارچه تولید کنیم، وقتی یک روز برق قطع شود ما از این ۱۰هزار متر جا می مانیم و نمی توانیم مطابق تعهدات خود عمل کنیم و مجبور به پرداخت ضرر و زیان هستیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت تصریح کرد: علاوه بر ضرر و زیان نسبت به مشتری، سیستم دستگاه های ما دچار نقص و ایراد می شوند و تا بخواهیم خط تولید و سیستم انرژی را راه اندازی کنین حداقل ۲ تا ۳ساعت زمان میبرد و هدر رفت زمان در کارخانه مساوی با ضرر مالی است‌.

زعیمی با اشاره به روز مزد بودن این کارخانه گفت: شرکت ایران پوپلین ۲۷۳ نفر پرسنل به انضمام اینکه ۱۵ نفر نیرو هم در دفتر مرکزی شرکت در تهران داریم که حقوق تمام این افراد به خط تولید کارخانه وصل است، در واقع معیشت این مجموعه همراه با خانواده های آنها که چیزی حدود هزار نفر هستند مستقیم  به تولید کارخانه در ارتباط دارد، در واقع وضعیت اقتصادی این افراد، تولید کارخانه و برق یک چرخه بهم متصل هستند.

 

مسئولین بی برنامگی خود را به تحریم های آمریکا نسبت می دهند!

وی با اشاره به بی تدبیری مسئولین ذیربط بیان کرد: متأسفانه مسئولین ما از رده بالا تا پایین همیشه بی برنامه هستند، هر سؤالی هم که ز آنها کنیم به آمریکا و تحریم ها وصل می کنند و میگویند این تحریم باعث شد ما نتوانستیم طبق برنامه ریزی عمل کنیم!

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با تأکید بر ضعف سیستم مدیریتی مسئولین استان گیلان گفت: اداره برق و شرکت گاز صددرصد باید یک برنامه ای از قبل پیش بینی می کردند، متأسفانه سیستم مدیریتی کشور و بویژه استان گیلان بسیار ضعیف است، سیستم مدیریتی استان گیلان امتحان خود را در برف سال ۸۳ و مجددا در برف ۹۵ وسال های گذشته بد پس داد، وضعیت فعلی کشور در سطح خرد و در استان گیلان حاصل عدم برنامه ریزی مدیران گیلان است و قطعا در استان های دیگر این قطعی برق و گاز تا این حد وسیع و تأثیرگذار نیست.

 

قطعی بیش از نیم ساعت برق منجر به فلج شدن کارخانه می شود

جهانگیر فرزانه، فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر نیز در گفتگو با خبرنگار 8دی در تشریح وضعیت قطع برق و گاز در این شرکت اظهار کرد: فعلا با قطعی آنچنانی برق مواجه نشدیم و تنها در حد چند دقیقه برق قطع می شود و فشار چندانی به کارخانه وارد نکرده است اما اگر به همین منوال این قطع و وصل برق ادامه پیدا کند دستگاه ها و ژنراتورهایی که همه با برق کار میکند دچار مشکل میشوند.

فرزانه با بیان اینکه قطع برق بیش از نیم تا یک ساعت کارخانه را فلج می کند افزود: تمام کارهای کارخانه ما با برق است، اگر بخواهند همان کاری که با قطع گاز با ما کردند، انجام دهند واویلا میشود.

فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر در ادامه با اشاره به قطعی گاز گفت: گاز را قطع کردند و مجبور شدیم از گازوئیل استفاده کنیم این در حالی است که سوخت گازوئیل برای منابع طبیعی خطر ساز است، برای گاز چاره ای پیدا کردیم ولی برای قطعی برق چاره ای نداریم مگر اینکه شرکتی ژنراتور داشته باشد و بتواند برق مصرفی را تأمین کند.

وی تصریح کرد: فعلا روی مصرف برق ما چندان حساس نشدند و زمان طولانی قطع نمی کنند اما روی گاز زوم کردند، ۲_۳ بار اداره گاز به ما اخطار داد و گفتند مصرف گاز پارس خزر باید ۱۵ درصد شود، درصورتیکه که کوره های این کارخانه به گاز وصل است، مثلا کوره های رنگ ریزی و رنگ پزی داریم که جنس باید از داخل کوره رد شود، مشعل این کوره گازسوز است و نمی توانیم گاز آن را قطع کنیم.

فرزانه با بیان اینکه پارس خزر مصرف زیاده از حد یا نامعقولی در سوخت گاز ندارد، افزود: در این فصل سرد وقتی ۲۰۰نفر کارگر در یک بخش کار می کنند باید بخاری هایی برای گرمابخشی سالن داشته باشیم، در نهایت با دستور اداره گاز قسمت هایی از مشعل های خود را گازوئیلی کردیم.

فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر با بیان اینکه پارس خزر همراه با ۱۴شرکت وابسته خود در شهرک صنعتی، لوازم خانگی را در کشور تامین می کند گفت: در کارخانه ما حدودا ۵۸۰ نفر نیرو بعلاوه ۱۴کارخانه وابسته به پارس خزر که با احتساب خانواده های آنها حداکثر ۱۰هزار نفر هستند که از این کارخانجات امرار معاش می کنند و قطعی برق نان این مجموعه چند هزار نفره را قطع می کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را حامی تولید معرفی و از طرفی دیگر ریشه تولید را می زند افزود: هرچه سریعتر می بایست استانداری، سازمان صمت، اداره رفاه و کار و امور اجتماعی، اداره برق، گاز و…با برگزاری جلسات هم اندیشی برای حل مشکلات صنایع گیلان در کنار یکدیگر قرار گیرند.

 

لزوم شفاف سازی مسئولین در رابطه با قطعی های اخیر

به گزارش 8دی، با توجه به اینکه مصرف برق در زمستان نسبت به تابستان بسیار کمتر است و بویژه اینکه مدارس و دانشگاه‌ها هم از دایره مصرف خارج هستند باعث ابهام برای مردم و بخش صنعتی کشور است که چرا در این فصل از سال نیروگاه ها با مشکل تأمین برق مواجه شدند؟

مردم انتظار دارند که پیش از هر اقدامی متولیان امر برنامه ریزی، شرایط احتمالی را پیش بینی و از همه مهمتر بصورت شفاف شرایط توضیح دهند.

انتهای پیام/
,

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با تأکید بر بررسی وضعیت برق و گاز اظهار کرد: در جلسه مجلس به وزیر نیرو اخطار دادیم که وضعیت قطعی برق و گاز را پیگیری کند. قطعی برق فقط مختص استان گیلان نیست و در تهران و چند استان دیگر نیز رخ داده است، در هرصورت صرفه جویی هم باید با برنامه ریزی و بگونه ای انجام شود که باعث زیان اقتصادی نشود.

, ۸دی,

وی با اشاره به موارد احتمالی که در رابطه با قطع برق و گاز گفته می شود بیان کرد: بیت کوین، فروش سیم برق و…باید بصورت دقیق بررسی شود و نمیتوان گفت دلیل قطعی برق این موارد است.

,

 

,

مدیریت فشل عامل بروز چالشی بزرگ در حوزه صنایع

, مدیریت فشل عامل بروز چالشی بزرگ در حوزه صنایع, مدیریت فشل عامل بروز چالشی بزرگ در حوزه صنایع,

یک منبع آگاه در حوزه صنعت نیز در گفتگو با خبرنگار 8دی، درباره قطعی برق و گاز اظهار کرد: مدیریت کلان کشوری باعث چالش بزرگی در صنایع کشور شده است، قطع برق یک واحد مسکونی را با روشن کردن یک شمع میتوان جبران کرد اما، قطع برق یک کارخانه مانند فولاد با۱۴۰۰نیرو در حین کار و یا کارخانه ریختگری که نصف مذابش را ریخته و نصفش باقی مانده چه توجیهی دارد؟!

,

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی از شرکت های برق و گاز شاکی هستند و حق هم دارند، زیرا به مشتری خود تعهد دادند و مشتری محصول را پیش خرید کرده است، ماجرای قطعی برق و گاز صنایع گیلان به گوش مشتری ها رسیده و می خواهند پول خود را پس بگیرند و به جای دیگر سفارش دهند چون خط تولید متوقف شده و می گویند کارخانه رو به تعطیلی است.

,

این منبع آگاه با تاکید بر صدمه به دستگاه و ماشین آلات کارخانجات در پی این بی برنامگی گفت: بیش از ۵۰واحد صنعتی گیلان‌ با مشکلاتی از این قبیل مواجه هستند این در حالی است که هر یک دقیقه خاموشی کارخانجات صنعتی و تولیدی برابر با ضرر و زیان میلیاردی است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند ورود پدافند غیرعامل هستیم زیرا قطعی برق چندان مسئله طبیعی بنظر نمی آید.

,

 

,

تسریع در شناسایی صنایع حساس و تجهیزات آسیب پذیر

, تسریع در شناسایی صنایع حساس و تجهیزات آسیب پذیر, تسریع در شناسایی صنایع حساس و تجهیزات آسیب پذیر,

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان نیز با تاکید بر اینکه قطعی برق و گاز به ویژه در بخش صنعتی باید با مدیریت صحیح انجام شود تا از بروز خسارت و آسیب در این بخش جلوگیری شود، به خبرنگار هشت دی گفت: این موضوع باید از قبل به واحدهای صنعتی و تولیدی اطلاع رسانی می شد، در زمان بندی کارشناسی شده و در شیفت‌های فرعی فعالیت واحدهای به صورت محدود انجام شود.

,

دلق پوش با اشاره به تعهدات واحدهای صنعتی در ماه‌های پایانی سال گفت: با مدیریت درست شرایط، تشکیل اتاق فکر تخصصی در شناسایی صنایع حساس و تجهیزات آسیب پذیر می توانیم با رعایت اولویت از بروز خسارت و آسیب در حوزه صنعتی و تولیدی جلوگیری کنیم.

,

رئیس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: اعلام برنامه قبلی متناسب با فعالیت صنایع در اسرع وقت از سوی مسئولان مربوطه می بایست انجام شود.

,

 

,

قطع برق صنایع چه با اطلاع قبلی چه بدون اطلاع باعث ضرر و زیان می شود

, قطع برق صنایع چه با اطلاع قبلی چه بدون اطلاع باعث ضرر و زیان می شود, قطع برق صنایع چه با اطلاع قبلی چه بدون اطلاع باعث ضرر و زیان می شود,

اما پرویز زعیمی رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت در گفتگو با خبرنگار 8دی با اشاره به قطعی برق واحدهای صنعتی استان، اظهار کرد: در روزهای اخیر شرکت ایران پوپلین با قطعی برق مواجه شده است، یک روز از ساعت دوازده تا سه و نیم، روز دیگر از ۱۲ظهر تا ۴ونیم قطع شده است.

,

وی با اشاره به عدم اطلاع رسانی قطع برق در دو روز اول، گفت: در مورد قطعی های برق اخیر به ما از قبل چیزی نگفتند ولی بنظر می رسد در راستای صرفه جویی برقی که قبلا تاکید می کردند، باشد؛ در هر صورت اداره برق باید زودتر به ما اطلاع می داد هرچند که قطع برق چه با اطلاع قبلی و چه بدون اطلاع رسانی در کارخانجات باعث ضرر و زیان است، بدلیل اینکه نیروگاه برق همه شرکت ها آماده نیست که مشکلاتشان در تامین برق رفع شود.

,

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت، ادامه داد: الان نیروگاه های برق ما این آمادگی را ندارد که برق این مجموعه را پوشش دهد و از آنجایی که معمولا گازوئیلی که به عنوان سوخت نیروگاه به ما می دهند فقط مختص تابستان است ما ملزم هستیم طبق دستور العمل شرکت نفت فقط در فصل تابستان از آن استفاده کنیم و در حال حاضر ما اصلا چنین سوختی هم نداریم و باید دوباره مکاتبه و اسم نویسی کنیم تا این سوخت را در اختیار ما قرار دهند.

,

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت، ادامه داد: الان نیروگاه های برق ما این آمادگی را ندارد که برق این مجموعه را پوشش دهد و از آنجایی که معمولا گازوئیلی که به عنوان سوخت نیروگاه به ما می دهند فقط مختص تابستان است ما ملزم هستیم طبق دستور العمل شرکت نفت فقط در فصل تابستان از آن استفاده کنیم و در حال حاضر ما اصلا چنین سوختی هم نداریم و باید دوباره مکاتبه و اسم نویسی کنیم تا این سوخت را در اختیار ما قرار دهند.

,

 

,

گلایه از اطلاع رسانی دیرهنگام سازمان صمت

, گلایه از اطلاع رسانی دیرهنگام سازمان صمت, گلایه از اطلاع رسانی دیرهنگام سازمان صمت,

زعیمی در ادامه با اشاره به  افت فشار گاز واحدهای بزرگ صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: هفته گذشته با قطعی گاز مواجه بودیم که تقریبا یک هفته زودتر سازمان صمت به ما اعلام کرد که ما به فکر سوخت دیگری باشیم اما یک‌هفته زودتر فرصت خیلی کمی است برای تهیه سوخت جایگزین گاز است‌.

,
, ,

 

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت اضافه کرد: اکثر شرکت ها سیستم سوختشان گازی است آنهایی که سوخت قدیم مازوت یا گازوئیل داشتند سیستمشان را بروز رسانی کردند، در هر صورت این تصمیماتی که این اواخر گرفته شد به هرحال عمدا یا سهوا باعث ضرر و زیان شرکت ها شد.

وی با اشاره به پایان سال و حقوق و عیدی کارگران گفت: پرداخت حقوق و عیدی همکاران مستلزم تولید و گردش چرخ کارخانه است، در صورت ادامه این روند قطعی های برق و گاز آخر سال در پرداخت مطالبات دچار مشکل می شویم.

زعیمی با تاکید بر تأثیر منفی قطع برق بر شرکت های تولیدی و صنایع ادامه داد: ماجرای این صرفه جویی و قطعی های برق و گاز را باید حداقل یک ماه زودتر اطلاع می دادند، اگر زودتر خبر می دادند مشکل نیروگاه برق خود را تا جایی که مقدور است حل می کردیم و حداقل می توانستیم برق مورد نیاز خودمان را تأمین کنیم هرچند در استان گیلان همه شرکت ها این سیستم را ندارند.

 

نان مجموعه هزار نفری ایران پوپلین در گرو قطعی برق و گاز

وی درباره دیگر مشکلات این شرکت در مواجه با قطعی برق، گفت: “ایران پوپلین” شرکتی است که روز مزد است، بعنوان مثال یک مشتری سفارش بافت ۱۰۰ یا ۵۰۰هزار متر پارچه را می دهد، ما طبق سفارش روزانه موظفیم ۱۰هزار متر پارچه تولید کنیم، وقتی یک روز برق قطع شود ما از این ۱۰هزار متر جا می مانیم و نمی توانیم مطابق تعهدات خود عمل کنیم و مجبور به پرداخت ضرر و زیان هستیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت تصریح کرد: علاوه بر ضرر و زیان نسبت به مشتری، سیستم دستگاه های ما دچار نقص و ایراد می شوند و تا بخواهیم خط تولید و سیستم انرژی را راه اندازی کنین حداقل ۲ تا ۳ساعت زمان میبرد و هدر رفت زمان در کارخانه مساوی با ضرر مالی است‌.

زعیمی با اشاره به روز مزد بودن این کارخانه گفت: شرکت ایران پوپلین ۲۷۳ نفر پرسنل به انضمام اینکه ۱۵ نفر نیرو هم در دفتر مرکزی شرکت در تهران داریم که حقوق تمام این افراد به خط تولید کارخانه وصل است، در واقع معیشت این مجموعه همراه با خانواده های آنها که چیزی حدود هزار نفر هستند مستقیم  به تولید کارخانه در ارتباط دارد، در واقع وضعیت اقتصادی این افراد، تولید کارخانه و برق یک چرخه بهم متصل هستند.

 

مسئولین بی برنامگی خود را به تحریم های آمریکا نسبت می دهند!

وی با اشاره به بی تدبیری مسئولین ذیربط بیان کرد: متأسفانه مسئولین ما از رده بالا تا پایین همیشه بی برنامه هستند، هر سؤالی هم که ز آنها کنیم به آمریکا و تحریم ها وصل می کنند و میگویند این تحریم باعث شد ما نتوانستیم طبق برنامه ریزی عمل کنیم!

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با تأکید بر ضعف سیستم مدیریتی مسئولین استان گیلان گفت: اداره برق و شرکت گاز صددرصد باید یک برنامه ای از قبل پیش بینی می کردند، متأسفانه سیستم مدیریتی کشور و بویژه استان گیلان بسیار ضعیف است، سیستم مدیریتی استان گیلان امتحان خود را در برف سال ۸۳ و مجددا در برف ۹۵ وسال های گذشته بد پس داد، وضعیت فعلی کشور در سطح خرد و در استان گیلان حاصل عدم برنامه ریزی مدیران گیلان است و قطعا در استان های دیگر این قطعی برق و گاز تا این حد وسیع و تأثیرگذار نیست.

 

قطعی بیش از نیم ساعت برق منجر به فلج شدن کارخانه می شود

جهانگیر فرزانه، فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر نیز در گفتگو با خبرنگار 8دی در تشریح وضعیت قطع برق و گاز در این شرکت اظهار کرد: فعلا با قطعی آنچنانی برق مواجه نشدیم و تنها در حد چند دقیقه برق قطع می شود و فشار چندانی به کارخانه وارد نکرده است اما اگر به همین منوال این قطع و وصل برق ادامه پیدا کند دستگاه ها و ژنراتورهایی که همه با برق کار میکند دچار مشکل میشوند.

فرزانه با بیان اینکه قطع برق بیش از نیم تا یک ساعت کارخانه را فلج می کند افزود: تمام کارهای کارخانه ما با برق است، اگر بخواهند همان کاری که با قطع گاز با ما کردند، انجام دهند واویلا میشود.

فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر در ادامه با اشاره به قطعی گاز گفت: گاز را قطع کردند و مجبور شدیم از گازوئیل استفاده کنیم این در حالی است که سوخت گازوئیل برای منابع طبیعی خطر ساز است، برای گاز چاره ای پیدا کردیم ولی برای قطعی برق چاره ای نداریم مگر اینکه شرکتی ژنراتور داشته باشد و بتواند برق مصرفی را تأمین کند.

وی تصریح کرد: فعلا روی مصرف برق ما چندان حساس نشدند و زمان طولانی قطع نمی کنند اما روی گاز زوم کردند، ۲_۳ بار اداره گاز به ما اخطار داد و گفتند مصرف گاز پارس خزر باید ۱۵ درصد شود، درصورتیکه که کوره های این کارخانه به گاز وصل است، مثلا کوره های رنگ ریزی و رنگ پزی داریم که جنس باید از داخل کوره رد شود، مشعل این کوره گازسوز است و نمی توانیم گاز آن را قطع کنیم.

فرزانه با بیان اینکه پارس خزر مصرف زیاده از حد یا نامعقولی در سوخت گاز ندارد، افزود: در این فصل سرد وقتی ۲۰۰نفر کارگر در یک بخش کار می کنند باید بخاری هایی برای گرمابخشی سالن داشته باشیم، در نهایت با دستور اداره گاز قسمت هایی از مشعل های خود را گازوئیلی کردیم.

فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر با بیان اینکه پارس خزر همراه با ۱۴شرکت وابسته خود در شهرک صنعتی، لوازم خانگی را در کشور تامین می کند گفت: در کارخانه ما حدودا ۵۸۰ نفر نیرو بعلاوه ۱۴کارخانه وابسته به پارس خزر که با احتساب خانواده های آنها حداکثر ۱۰هزار نفر هستند که از این کارخانجات امرار معاش می کنند و قطعی برق نان این مجموعه چند هزار نفره را قطع می کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را حامی تولید معرفی و از طرفی دیگر ریشه تولید را می زند افزود: هرچه سریعتر می بایست استانداری، سازمان صمت، اداره رفاه و کار و امور اجتماعی، اداره برق، گاز و…با برگزاری جلسات هم اندیشی برای حل مشکلات صنایع گیلان در کنار یکدیگر قرار گیرند.

 

لزوم شفاف سازی مسئولین در رابطه با قطعی های اخیر

به گزارش 8دی، با توجه به اینکه مصرف برق در زمستان نسبت به تابستان بسیار کمتر است و بویژه اینکه مدارس و دانشگاه‌ها هم از دایره مصرف خارج هستند باعث ابهام برای مردم و بخش صنعتی کشور است که چرا در این فصل از سال نیروگاه ها با مشکل تأمین برق مواجه شدند؟

مردم انتظار دارند که پیش از هر اقدامی متولیان امر برنامه ریزی، شرایط احتمالی را پیش بینی و از همه مهمتر بصورت شفاف شرایط توضیح دهند.

انتهای پیام/
,

 

,

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت اضافه کرد: اکثر شرکت ها سیستم سوختشان گازی است آنهایی که سوخت قدیم مازوت یا گازوئیل داشتند سیستمشان را بروز رسانی کردند، در هر صورت این تصمیماتی که این اواخر گرفته شد به هرحال عمدا یا سهوا باعث ضرر و زیان شرکت ها شد.

,

وی با اشاره به پایان سال و حقوق و عیدی کارگران گفت: پرداخت حقوق و عیدی همکاران مستلزم تولید و گردش چرخ کارخانه است، در صورت ادامه این روند قطعی های برق و گاز آخر سال در پرداخت مطالبات دچار مشکل می شویم.

,

زعیمی با تاکید بر تأثیر منفی قطع برق بر شرکت های تولیدی و صنایع ادامه داد: ماجرای این صرفه جویی و قطعی های برق و گاز را باید حداقل یک ماه زودتر اطلاع می دادند، اگر زودتر خبر می دادند مشکل نیروگاه برق خود را تا جایی که مقدور است حل می کردیم و حداقل می توانستیم برق مورد نیاز خودمان را تأمین کنیم هرچند در استان گیلان همه شرکت ها این سیستم را ندارند.

,

 

,

نان مجموعه هزار نفری ایران پوپلین در گرو قطعی برق و گاز

, نان مجموعه هزار نفری ایران پوپلین در گرو قطعی برق و گاز, نان مجموعه هزار نفری ایران پوپلین در گرو قطعی برق و گاز,

وی درباره دیگر مشکلات این شرکت در مواجه با قطعی برق، گفت: “ایران پوپلین” شرکتی است که روز مزد است، بعنوان مثال یک مشتری سفارش بافت ۱۰۰ یا ۵۰۰هزار متر پارچه را می دهد، ما طبق سفارش روزانه موظفیم ۱۰هزار متر پارچه تولید کنیم، وقتی یک روز برق قطع شود ما از این ۱۰هزار متر جا می مانیم و نمی توانیم مطابق تعهدات خود عمل کنیم و مجبور به پرداخت ضرر و زیان هستیم.

,

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت تصریح کرد: علاوه بر ضرر و زیان نسبت به مشتری، سیستم دستگاه های ما دچار نقص و ایراد می شوند و تا بخواهیم خط تولید و سیستم انرژی را راه اندازی کنین حداقل ۲ تا ۳ساعت زمان میبرد و هدر رفت زمان در کارخانه مساوی با ضرر مالی است‌.

,

زعیمی با اشاره به روز مزد بودن این کارخانه گفت: شرکت ایران پوپلین ۲۷۳ نفر پرسنل به انضمام اینکه ۱۵ نفر نیرو هم در دفتر مرکزی شرکت در تهران داریم که حقوق تمام این افراد به خط تولید کارخانه وصل است، در واقع معیشت این مجموعه همراه با خانواده های آنها که چیزی حدود هزار نفر هستند مستقیم  به تولید کارخانه در ارتباط دارد، در واقع وضعیت اقتصادی این افراد، تولید کارخانه و برق یک چرخه بهم متصل هستند.

,

 

,

مسئولین بی برنامگی خود را به تحریم های آمریکا نسبت می دهند!

, مسئولین بی برنامگی خود را به تحریم های آمریکا نسبت می دهند!, مسئولین بی برنامگی خود را به تحریم های آمریکا نسبت می دهند!,

وی با اشاره به بی تدبیری مسئولین ذیربط بیان کرد: متأسفانه مسئولین ما از رده بالا تا پایین همیشه بی برنامه هستند، هر سؤالی هم که ز آنها کنیم به آمریکا و تحریم ها وصل می کنند و میگویند این تحریم باعث شد ما نتوانستیم طبق برنامه ریزی عمل کنیم!

,

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با تأکید بر ضعف سیستم مدیریتی مسئولین استان گیلان گفت: اداره برق و شرکت گاز صددرصد باید یک برنامه ای از قبل پیش بینی می کردند، متأسفانه سیستم مدیریتی کشور و بویژه استان گیلان بسیار ضعیف است، سیستم مدیریتی استان گیلان امتحان خود را در برف سال ۸۳ و مجددا در برف ۹۵ وسال های گذشته بد پس داد، وضعیت فعلی کشور در سطح خرد و در استان گیلان حاصل عدم برنامه ریزی مدیران گیلان است و قطعا در استان های دیگر این قطعی برق و گاز تا این حد وسیع و تأثیرگذار نیست.

,

, ,

 

,

قطعی بیش از نیم ساعت برق منجر به فلج شدن کارخانه می شود

, قطعی بیش از نیم ساعت برق منجر به فلج شدن کارخانه می شود, قطعی بیش از نیم ساعت برق منجر به فلج شدن کارخانه می شود,

جهانگیر فرزانه، فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر نیز در گفتگو با خبرنگار 8دی در تشریح وضعیت قطع برق و گاز در این شرکت اظهار کرد: فعلا با قطعی آنچنانی برق مواجه نشدیم و تنها در حد چند دقیقه برق قطع می شود و فشار چندانی به کارخانه وارد نکرده است اما اگر به همین منوال این قطع و وصل برق ادامه پیدا کند دستگاه ها و ژنراتورهایی که همه با برق کار میکند دچار مشکل میشوند.

,

فرزانه با بیان اینکه قطع برق بیش از نیم تا یک ساعت کارخانه را فلج می کند افزود: تمام کارهای کارخانه ما با برق است، اگر بخواهند همان کاری که با قطع گاز با ما کردند، انجام دهند واویلا میشود.

,

فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر در ادامه با اشاره به قطعی گاز گفت: گاز را قطع کردند و مجبور شدیم از گازوئیل استفاده کنیم این در حالی است که سوخت گازوئیل برای منابع طبیعی خطر ساز است، برای گاز چاره ای پیدا کردیم ولی برای قطعی برق چاره ای نداریم مگر اینکه شرکتی ژنراتور داشته باشد و بتواند برق مصرفی را تأمین کند.

,

وی تصریح کرد: فعلا روی مصرف برق ما چندان حساس نشدند و زمان طولانی قطع نمی کنند اما روی گاز زوم کردند، ۲_۳ بار اداره گاز به ما اخطار داد و گفتند مصرف گاز پارس خزر باید ۱۵ درصد شود، درصورتیکه که کوره های این کارخانه به گاز وصل است، مثلا کوره های رنگ ریزی و رنگ پزی داریم که جنس باید از داخل کوره رد شود، مشعل این کوره گازسوز است و نمی توانیم گاز آن را قطع کنیم.

,

فرزانه با بیان اینکه پارس خزر مصرف زیاده از حد یا نامعقولی در سوخت گاز ندارد، افزود: در این فصل سرد وقتی ۲۰۰نفر کارگر در یک بخش کار می کنند باید بخاری هایی برای گرمابخشی سالن داشته باشیم، در نهایت با دستور اداره گاز قسمت هایی از مشعل های خود را گازوئیلی کردیم.

,

فرمانده پایگاه مقاومت شرکت پارس خزر با بیان اینکه پارس خزر همراه با ۱۴شرکت وابسته خود در شهرک صنعتی، لوازم خانگی را در کشور تامین می کند گفت: در کارخانه ما حدودا ۵۸۰ نفر نیرو بعلاوه ۱۴کارخانه وابسته به پارس خزر که با احتساب خانواده های آنها حداکثر ۱۰هزار نفر هستند که از این کارخانجات امرار معاش می کنند و قطعی برق نان این مجموعه چند هزار نفره را قطع می کند.

,

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را حامی تولید معرفی و از طرفی دیگر ریشه تولید را می زند افزود: هرچه سریعتر می بایست استانداری، سازمان صمت، اداره رفاه و کار و امور اجتماعی، اداره برق، گاز و…با برگزاری جلسات هم اندیشی برای حل مشکلات صنایع گیلان در کنار یکدیگر قرار گیرند.

,

 

,

لزوم شفاف سازی مسئولین در رابطه با قطعی های اخیر

, لزوم شفاف سازی مسئولین در رابطه با قطعی های اخیر, لزوم شفاف سازی مسئولین در رابطه با قطعی های اخیر,

به گزارش 8دی، با توجه به اینکه مصرف برق در زمستان نسبت به تابستان بسیار کمتر است و بویژه اینکه مدارس و دانشگاه‌ها هم از دایره مصرف خارج هستند باعث ابهام برای مردم و بخش صنعتی کشور است که چرا در این فصل از سال نیروگاه ها با مشکل تأمین برق مواجه شدند؟

,

مردم انتظار دارند که پیش از هر اقدامی متولیان امر برنامه ریزی، شرایط احتمالی را پیش بینی و از همه مهمتر بصورت شفاف شرایط توضیح دهند.

,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه