اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

اصلاح طلبان از چه چیزی فرار می کنند؛ کاندیدای اجاره‌ای یا پاسخگویی؟

اصلاح طلبان از چه چیزی فرار می کنند؛ کاندیدای اجاره‌ای یا پاسخگویی؟
تصمیم اصلاح طلبان به جدایی از دولت روحانی در شرایطی رخ داد که بسیاری از کارشناسان و مردم این جریان سیاسی را مسئول عملکرد دولت دانسته و خواستار پاسخگویی آنها نسبت به این حمایت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمایت تمام قد اصلاح طلبان از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سبب شد که وی به عنوان منتخب مردم، رئیس دولت و مسئول تشکیل کابینه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در جریان حمایت های تبلیغاتی اصلاح طلبان از روحانی کار تا آنجایی پیش رفت که براساس سناریوی از پیش طراحی شده گزینه های دیگری همچون اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی طبا نیز با هدف اجماع به نفع روحانی از گردونه انتخابات کنار رفتند تا این جریان سیاسی به طور یکدست و بدون اختلاف تنها از یک گزینه آن هم حسن روحانی حمایت کند.

,

محمدرضا خاتمی، تنها چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در گفت و گویی ادعایی را مطرح کرد که تیر خلاص بود و روحانی را به این اطمینان رساند که اصلاح طلبان پشت وی خواهند بود و او را در میدان رقابت تنها نخواهند گذاشت.

,

خاتمی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود «ما تضمین روحانی خواهیم بود»»؛ او در پاسخ به اینکه چه تضمینی برای همراهی دولت دوم روحانی و اصلاح‌طلبان وجود دارد گفت «آقای روحانی این ویژگی را در خود نشان داده که به افکار عمومی توجه دارد و قدرشناس جریان‌های سیاسی و افکار عمومی است که به او قدرت داده‌اند. این تضمین را خود ما باید ایجاد کنیم. آقای روحانی در دولت دومش دولت بهتر و کارآمدتری از دولت اول خواهد داشت، اعتقاد و باور به خودمان است که می‌توانیم خواسته خودمان را محقق کنیم.»

,

, ,

این اظهارات خاتمی به سرعت فضای تبلیغات انتخاباتی را تحت تاثیر خود قرار داد و دلیلی شد تا نزدیکان به جریان اصلاحات بدون تردید روحانی را گزینه مناسب برای ریاست جمهوری قلمداد کنند.

,

پس از پایان رقابت های انتخاباتی کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان سکاندار دولت شد و حالا زمان آن بود که روحانی به عنوان یک گزینه سر به راه برای اصلاح طلبان نقش آفرینی کند.

,

با گذشت چند سال از آغاز به کار دولت دوازدهم عملکرد دولت در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی انتقادهای بسیاری را برانگیخت.  آرام آرام صدای انتقادات بلندتر شد و طیف گسترده ای از کارشناسان و مردم را در بر گرفت.

,

مجلس یازدهم که اکثریت حامی دولت را شامل می شد آرام آرام در برابر اقدامات دولت سکوت کرد و جایی برای دفاع و تمجید از عملکرد دولت نمی دید از همین رو با توجه به اینکه در انتهای چهارسال مسئولیت خود بود تصمیم به سکوت گرفت و در هیچ محفلی حاضر به پاسخگویی نسبت به عملکرد  دولت مورد حمایت خود نشد.

,

این مقدمه ای شد تا آرام آرام اصلاح طلبان نسبت به حمایت خود از حسن روحانی سکوت کرده و حرکت چراغ خاموش را پیش گرفته و راه خود را از دولت جدا کنند.

,

اصلاح طلبان و ماجرای «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!»

,

از ماه های پایانی سال 98 و عملکرد غیرقابل قبول دولت در مقابله با این ویروس کرونا، صدای اعتراض همه از جمله اصلاح طلبان بلند شد؛ اوضاع به هم ریخته قیمت ها از بازار خودرو تا مسکن و اقلام ضروری و اساسی مورد استفاده مردم، آشفتگی بورس و متضرر شدن بسیاری در این بازار، رانت گسترده در دریافت ارز دولتی و به خصوص عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی دست به دست هم داد تا اصلاح طلبان بر آن شوند تا خط خود را از دولت جدا کرده و به قول معروف ندای «کی بود کی بود من نبودم» سر دهند.

,

تصمیم اصلاح طلبان به جدایی از دولت روحانی در شرایطی رخ داد که بسیاری از کارشناسان و مردم این جریان سیاسی را مسئول عملکرد دولت دانسته و خواستار پاسخگویی آنها نسبت به این حمایت شدند.

,

اصلاح طلبان برای حفظ حیات سیاسی خود اما تنها به جدایی از مسیر دولت بسنده نکرده و زبان به اعتراف باز کردند.

,

صادق خرازی در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان که روز گذشته برگزار شد و چهره هایی همچون عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی دولت روحانی و محمدرضا عارف در آن حضور داشتند گفت:  اکنون شما در آستانه انتخابات هستید اردوگاه به هم ریخته اصلاحیون را ببینید  و بنگرید که فاتحان روز بدر و حنین امروز در پی غرامت خواهی های گستاخانه و جسورانه بدر چگونه یک ملت را به زبونی و بدبختی کشاندند گویا تاریخ هر لحظه تکرار می شود.

,

 

,

, ,




وی با انتقاد از رئیس جمهور اجاره ای اصلاح طلبان نسبت به پاسخگویی گفته است در یک کلام اصلاحات فاقد استراتژی تاک تیک و هدف و مبانی فکری است به همین جهت است که رئیس جمهورش اجاره ای میشود و وزرایش در اوج قدرت مست و مستور هستند و در وقت پاسخگویی بی پاسخ ! شما یک اصلاح طلب را نمی توانید ببینید که بتوانند سرش را جلوی مردم با افتخار بالا بگیرد.


خرازی در جمع حزب ندای ایرانیان گفت ما اشتباه کردیم باید بپذیریم که اشتباه کردیم و توبه کنیم از رئیس‌جمهور اجاره‌ای که داشتیم و نتیجه اشتباه ماه غلط ما این کشور است که امروز به وجود آوردیم؛ ما در اردوگاه مان چه اتفاقی افتاد که گفتیم کلید دستمان است فردایی که کلید دستمان بود شروع کردیم بدترین اهانت‌ها را به شخص اول کشور کردیم!

,
,
,
,
,
,
,

, ,

روزنامه شرق رسانه اصلی طیف اصلاح طلب نیز در صفحه اصلی خود  با تیتر «منع استفاده از نامزد عاریه ای» بر اعتراف اصلاح طلبان به خطای استراتژیک صحه گذاشت. حال اما بزرگان اصلاحات باید پاسخگوی مسیر 8 ساله کشور مسیری که با حمایت از حسن روحانی رقم زدند باشند.

,

اما به واقع اصلاحات از چه چیزی فرار می کند؟!

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه