اخبار داغ

قرارداد سرمربی آبی‌ها با یک برند تولید لباس؛

اصرار فکری به فرار از پوشیدن البسه رسمی استقلال/ وقتی محمودخان از شاگردش یاد می‌گیرد!

اصرار فکری به فرار از پوشیدن البسه رسمی استقلال/ وقتی محمودخان از شاگردش یاد می‌گیرد!
سرمربی تیم استقلال مدت‌هاست از پوشیدن البسه رسمی این باشگاه سرپیچی کرده و مایل است تا با برند طرف‌قرارداد با خودش همکاری کند؛ اقدامی آشنا که توسط سنگربان استقلال باب شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی چند فصل اخیر یک بدعت جدید در فوتبال ایران باب شده که مشابه آن‌را نمی‌توان در هیچ‌کجای فوتبال دنیا پیدا کرد؛ مسئله‌ای که رفته‌رفته تبدیل به یک موضوع عادی شده و انگار پیروی نکردن از این قانون تماماً غلط برای بازیکنان و مربیان به اَُفت کلاس و جایگاه تعبیر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فصل گذشته و در لیگ نوزدهم شرکت آلمانی آل‌اشپورت لباس تیم‌های استقلال و پرسپولیس را تولید می‌کرد و طبق قراردادی که این برند با دو باشگاه بسته بود، تمام بازیکنان این دو تیم باید از لباس‌های تولیدی این برند استفاده می‌کردند. در قرارداد این برند با دو باشگاه تهرانی آمده بود به ازای هر بازی رسمی که یک بازیکن از لباس تولید شده برندی غیر از آل‌اشپورت استفاده کند، باشگاه باید ۵۰ میلیون جریمه شود و به ازای هر تمرین که از آن عکسی منتشر شود که بازیکن با لباسی غیر از لباس آل‌اشپورت تمرین کرده، باشگاه ۲۵ میلیون جریمه می‌شود.

,

, , ,

فصل گذشته سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند درون دروازه استقلال و پرسپولیس می‌ایستادند و این در حالی بود که هر کدامشان از برند دیگری استفاده می‌کردند. حسینی که از نمایندگی برند آمریکایی نیوبالانس در تهران لباس می‌گرفت و بیرانوند هم در در مقطعی از یک برند ایرانی و در مقطعی هم از البسه شرکت آلمانی پوما استفاده می‌کرد.

,

دو باشگاه هم مانع این کار سنگربانان خود نشدند تا شرکت آل‌اشپورت هر دو باشگاه را ۱.۶ میلیارد تومان جریمه کند. حسینی فصل گذشته در تمام بازی‌های استقلال درون دروازه ایستاد و عکس‌هایی هم از تمرین استقلال بیرون می‌آمد که این دروازه بان از برندی غیر از آل‌اشپورت استفاده می‌کرد.

,

حالا با وجود رشید مظاهری درون دروازه استقلال دیگر بحثی درباره مسئله عدم تمکین سیدحسین حسینی از قوانین تجاری برندینگ البسه ورزشی باشگاه استقلال وجود ندارد اما این موضوع در عین ناباوری به مهم‌ترین فرد کادرفنی آبی‌ها تسری پیدا کرده تا این‌بار محمود فکری باشد که ساز ناسازگاری را کوک کرده و بنای قانون‌پذیری را ندارد.

,

, ,

باشگاه استقلال که پس از قطع ادامه همکاری با برند آلمانی آل‌اشپورت تصمیم گرفت تا با شرکت تولید البسه ورزشی ایرانی مجید برای فصل بیستم به توافق برسد، قرارداد همکاری‌اش را مبنی بر شرایطی امضا کرد که علاوه بر البسه بازیکنان در روزهای تمرین و مسابقه، البسه ورزشی برای تمام اعضای کادرفنی برای روزهای گرم و سرد نیز تهیه شود. البته در همان روزهای ابتدایی این توافق مشخص شد که کارگزار رسمی باشگاه استقلال قرار است هزینه‌های تولید البسه را به این شرکت پرداخت کند.

,

مرسوم است که سرمربیان در بازی‌های رسمی و برای ایستادن کنار خط طولی زمین از البسه رسمی (کت‌وشلوار) استفاده کنند که سرمربی استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست، اما در روزهای تمرین و مواقعی که قرار به عکس‌برداری رسمی از تمرینات تیم‌های فوتبال است، به‌موجب مفاد قرارداد و لزوم جلوگیری از دودستگی بین لباس‌ها سرمربیان هم مانند سایر اعضای تیم مجبور به تمکین از پوشیدن لباس‌های متحدالشکل هستند.

,

, ,

محمود فکری اما به‌جای پذیرش قرارداد باشگاه و پوشیدن البسه شرکت طرف‌ قرارداد استقلال، با یک برند به شکل شخصی توافق کرده تا از البسه آن شرکت استفاده کند. البته برندی که فکری اصرار به استفاده از آن دارد برخلاف گلر تیم استقلال خارجی نیست، اما حاج محمود در تمام کنفرانس‌های خبری پیش از بازی در محل سازمان لیگ و در روزهای تمرین با پوشیدن البسه این شرکت ایرانی در پرزنت کردن و اقدام تبلیغاتی به‌نفع شرکت اهتمام بسیاری دارد.

,

این موضوع در شرایطی‌ست که تمام اعضای کادرفنی عریض و طویل تیم استقلال از پوشیدن البسه شرکت مجید تبعیت می‌کنند و این تنها محمود فکری‌ست که علاقه‌ای به استفاده از لباس‌های رسمی باشگاه ندارد؛ او البسه‌ای را به تن کرده که سیدمهدی رحمتی، سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند در مقطعی از البسه‌اش استفاده کرده بودند.

,

, , ,

در بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان تمام اعضای یک تیم فوتبال بایستی از البسه متحدالشکل شرکت طرف قرارداد با باشگاه‌های‌شان استفاده کنند و تنها در استفاده از استوک‌های ورزشی، کلاه، کش مو و یا قلم‌بندها مجاز به استفاده از برندهای شخصی هستند. سنگربانان تیم‌های فوتبال علاوه بر این موارد می‌توانند از دست‌کش‌هایی غیر از برند تبلیغاتی رسمی باشگاه استفاده کنند اما هیچ‌کدام از اعضای تیم مجاز به استفاده از یک برند جداگانه در پیراهن، شورت و ساق‌بند ورزشی خود نیستند.

,

محمود فکری انگار به این نکته اصلاً و ابداً توجهی ندارد که این قانون‌شکنی و تک‌روی ممکن است ضرری میلیاردی را به حساب باشگاه استقلال تحمیل کند. همان‌گونه که مسئله سال گذشته بین سیدحسین حسینی و شرکت آل‌اشپورت باعث شد تا بیش از یک میلیارد از حساب باشگاه استقلال کسر شود، موضوع استفاده فکری از یک برند جداگانه نیز می‌تواند باشگاه استقلال را با مشکلات مالی و حتی قضایی مواجه سازد.

,

در این بین که استقلال با فشارهای بسیاری روبه‌روست و شخص محمود فکری با تصمیمات عجیب و‌ غریب و نتایجی که گرفته در مظان انتقاد و اتهام قرار دارد، ادامه این موضوع قطعاً به نفع باشگاه نخواهد بود و شایعات درآمدزایی خارج از عرف سرمربی استقلال را پروارتر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه