اخبار داغ

بازرس جامعه هتلداران ایران:

خطر از بین رفتن زیرساخت‌ها و تعطیلی کامل صنعت گردشگری/ بیمه بیکاری کارکنان هنوز پرداخت نشده است

خطر از بین رفتن زیرساخت‌ها و تعطیلی کامل صنعت گردشگری/ بیمه بیکاری کارکنان هنوز پرداخت نشده است
جعفر بذری گفت: علیرغم گذشت ۱۰ ماه از سال، عدم برقراری و پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان تاسیسات گردشگری مشکل دیگری است که با آن روبرو هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر بذری در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت:   فعالان گردشگری این روزها را در حالی سپری می کنند که کسب و کارشان را از دست داده‌اند و محل ارتزاق و امرار معاششان  تعطیل است و به واسطه شیوع کرونا و وضعیت بد اقتصادی ۱۵ است که ماه است که ریالی درآمد نداشته‌اند و به صراحت می گویم که گردشگری در کشور غریب وناتنی است و فعالان گردشگری این روزها غریبانه ترین روزهای خودرا سپری می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

 

,

وی کرونا را «فقط بخشی از مشکلات صنعت گردشگری» دانست و افزود: نگاه‌های جزیره‌ای و سلیقه‌ای به صنعت گردشگری از طرف برخی دست اندرکاران آزار دهنده است و سفر هراسی نتیجه ای جز تباهی و از بین رفتن زیر ساخت‌ها و بیکار شدن کامل شاغلین در این صنعت را به دنبال نخواهد داشت.

,

 بازرس جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: فعالین وسرمایه‌گذاران صنعت گردشگری از اولین روزهای شیوع کرونا در کشور در کنار دولت و با آن همگام و هم‌‌مسیر بوده‌اند. ما در راستای حفظ سلامت عمومی هموطنان‌مان، اولین گروه شغلی در کشور بودیم که بدون هیچ اجباری، کسب و کار خود را تعطیل کردیم. انتظار می‌رود همان‌طور که صنعت گردشگری در کنار بخش دولت بوده و حمایت کرده، بخش دولتی هم این صنعت را دریابد و حمایت کند.

,

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های شخص استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان و وزیر و معاون گردشگری وزارتخانه در سطح ملی، مصوباتی در ستاد ملی کرونا تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد اما نه تنها بعضی ادارات مصوبات را اجرا نمی‌کنند بلکه افرادی حتی این مصوبات را منکر می‌شوند.

,

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل گفت:  وی در ادامه افزود،متاسفانه رفتارهایی که با فعالان گردشگری می‌شود به این معناست که مصوبات ابلاغ‌شده اعتبار چندانی ندارند و فانتزی و صوری‌اند.

,

 بذری به فرابخشی بودن صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تا زمانی که سازمان‌های مرتبط به کمک وزارت گردشگری نیایند و نگاه‌های خود را به صنعت گردشگری تغییر ندهند، مشکلات موجود برطرف نشده و حتی با پایان کرونا هم تشدید خواهد شد.

,

وی با گلایه از عدم اجرای برنامه برای سفرهای هوشمند، عنوان کرد: سفر هراسی و عدم اجرای دقیق برنامه سفرهای هوشمند باعث تعطیلی صنعت گردشگری و تبعاتی همچون تعدیل نیروها، مستهلک شدن سرمایه‌ها و بی‌رغبتی فعالان برای ادامه کار در این صنعت شده و کار را به جایی رسانده است که بسیاری از همکاران تقاضای تغییر کاربری تاسیسات گردشگری را دارند.

,

 رییس جامعه هتل‌داران اردبیل در مورد موانع و مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات فعالان گردشگری هم گفت: نبود‌ دسترسی به سامانه‌ دریافت تسهیلات در استان‌ها باعث شده است تا اکثریت همکاران‌مان نتوانند از تسهیلات کرونایی به نحو احسن استفاده کنند.

,

بذری با اشاره به اینکه علیرغم گذشت ۱۰ ماه از سال، عدم برقراری و پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان تاسیسات گردشگری مشکل دیگری است که با آن روبرو هستیم اظهار داشت:  همکاری نکردن بانک‌ها در استمهال بازپرداخت تسهیلاتی که قبل از کرونا دریافت شده بود، در حال حاضر مشکلات همکاران‌مان را چندین برابر کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه