اخبار داغ

یادداشت؛

مصباح فرهنگ و جانباز رسانه

مصباح فرهنگ و جانباز رسانه
مصباح یزدی در جنگ نرم یک جانباز بود. او در برابر استحاله‌های فکری ایستاد و هزینه آن که هتک حرمت و اهانت بود را پذیرفت اما ترکش رسانه ها و گلوله ترور شخصیت این رزمنده جنگ نرم را جانباز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی،‌شخصیت وسیع‌طیفی بود که از یک سو دوست‌دارانش او را چراغ راه خود می‌دیدند و مخالفانش نه تنها او را تکفیر می‌کردند بلکه از هرگونه توهین به او خودداری نداشتند. شاید به همین دلیل خیلی ها کلمه ترورشخصیت را با نام مصباح شناختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مصباح یزدی تلاش کرد تا از رسانه ها استفاده کند تا عقیده اش را اثبات کند. او در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی نشریه انتقام را منتشر کرد. همچنین در انتشار اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) بسیار تلاش کرد.

,

پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری مناظره های تلویزیونی در ابتدای انقلاب یکی از نمودهای فعالیت رسانه ای او بود. مشهورترین این مناظره ها مناظره او با احسان طبری متفکر کمونیست بود که منجرب به بازگشت او به اسلام شد. فعالیتی که بعدا با ایجاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مؤسسه در راه حق، مجموعه باقرالعلوم، طرح ولایت و برگزاری جلسات عمومی برای نقد اندیشه‌های مختلف ادامه یافت.

,

البته حضور فعال در ستاد انقلاب فرهنگی، سخنرانی ها و کلاس های درس او یک رسانه همیشگی برای پرورش شاگردان و ترویج اعتقادات دینی بود.

,

نکته قابل توجه این است که او هیچ وقت از رسانه ها برای دفاع از خودش استفاده نکرد. در اوج ترور شخصیت مصباح در دوران اصلاحات، او تنها به دفاع از عقیده اش پرداخت. زمانی که افراد معلوم الحال او را مروج خشونت می نامیدند و کاریکاتورش را در روزنامه ها منتشر می کردند. او در نماز جمعه اسلام واقعی را تبیین می کرد.

,

مصباح یزدی پس از آنکه هجمه های روزنامه های زنجیره ای را دید با ایجاد نشریه پرتوی سخن به دفاع از دین پرداخت. نشریه ای برای جامعه نخبگانی که در مقابل هجمه ها به دین ایستاد و تبدیل به مکتوبه ای برای افزایش معرفت شد.

,

مصباح یزدی یک فیلسوف فقیه بود که پس از شهید مطهری تلاش کرد تا جای خالی او را پرکند.

,

در جنگ نرم مصباح یزدی یک جانباز بود. او در برابر استحاله‌های فکری ایستاد و هزینه آن که هتک حرمت و اهانت بود را پذیرفت. افرادی که هیچ تقوایی نداشتند هر چه ناجوانمردی داشتند را نثار آیت‌الله مصباح یزدی کردند. ترکش رسانه ها و گلوله ترور شخصیت این رزمنده جنگ نرم را جانباز کرد.

,

اما مصباح یزدی ایستاد. تهمت ها را به جان خرید تا مسیر دین باز شود. او حقیقتاً مصباح بود.

,

نویسنده: محمدنعیم رستمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه