اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

فاطمه زهرا(س) نمونه کامل راه راستین پیامبر اسلام(ص) است

فاطمه زهرا(س) نمونه کامل راه راستین پیامبر اسلام(ص) است
حجت‌الاسلام مبلغی با اشاره به جان‌فشانی فاطمه زهرا(س) برای ولایت حضرت علی بن ابی‌طالب(ع)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه کامل راهِ راستینِ پیامبر اسلام(ص) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: بر اساس آنچه که از پیامبر بزرگ اسلام به ما رسیده است، اگر همه خوبی‌های جهان را در یک چهره مجسم کنیم آن چهره حضرت فاطمه زهرا(س) می‌باشد بلکه بالاتر از آن خواهد بود و فرمود دخترم فاطمه(س) بهترینِ اهل زمین از لحاظ کرامت و شرافت بوده و حجت خداوند متعال برای حجج الهی و امامان معصوم(ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: درجه و مقدار آن بزرگوار به حدی است که به تعبیر امام خمینی(ره) جبرئیل بر فاطمه زهرا(س) نازل می‌شد، ارزش فاطمه (س) صرفاً به خاطر دختر پیامبر(ص) بودن ایشان نیست بلکه خود دارای ارزشی ذاتی است و نشان‌دهنده کرامت انسان در قالب بانویی بزرگوار است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه کامل راهِ راستینِ پیامبر اسلام است، عنوان کرد: این بانوی بزرگ اسلام اگرچه دارای عمر کوتاهی بود ولی تأثیر شگرف حضور و وجود ایشان در این کوتاه‌مدت بر تاریخ بشریت بسیار زیاد است.

,

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) شاخص است و بایستی با او راه را از بیراهه تشخیص داد، پیامبر اکرم(ص) در تمام عمر خود بر روی فاطمه زهرا(س) سرمایه‌گذاری کرد و نشان داد که خشنودی فاطمه(س) خشنودی رسول‌الله و خشنودی خداوند است و خشم فاطمه(س) خشم رسول‌الله و خشم خداوند است، یعنی راه و مسیری را که فاطمه می‌پیماید راه رسول خدا و راه خداوند است.

,

مبلغی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در تمام مدت نبوتش بر این مسئله به انحای مختلف صحه گذاشت تا پس از رحلتش راه بر مردم مشوش نشود، فاطمه زهرا(س) نیز تمام وجود، هم‌وغمش و سرمایه و آبرویش را بر روی ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) سرمایه‌گذاری کرد و به تعبیری جانش را در این راه فدا کرد تا نشان دهد راه علی(ع) و امامان معصوم(ع) از نسل او، همان راه راستین پیامبر اکرم(ص) است و به همین خاطر گفته می‌شود که مبدع و ایجادکننده شیعه خود فاطمه زهرا(س) است، بنابراین همه تلاش‌ها و همه خطوط به فاطمه زهرا(س) منتهی می‌گردد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) حقیقتاً حلقه واسط میان نبوت و امامت است هم از جهت جسمی و جسمانی که امامان فرزندان اویند و هم از جهت مکتب، مرام، سبک و سیاق و راهی که انتخاب کرده‌اند راه فاطمه زهرا(س) است، اگر امام حسین(ع) در کربلا فریاد «هیهات منا الذله» سر می‌زند و حاضر به بیعت با ستمگران نمی‌شود، به خاطر مکتبی است که فاطمه زهرا(س) فراروی او نهاده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه