اخبار داغ

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کاشمر خبر داد؛

تحقق ۷۳ درصدی تعهد اشتغال کاشمر در سال جاری

تحقق ۷۳ درصدی تعهد اشتغال کاشمر در سال جاری
میری با بیان اینکه ۱۳۲۴ فرصت شغلی در سامانه مربوط توسط دستگاه‌های مختلف کاشمر ثبت شده است، گفت: ۷۳ درصد از تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری محقق شده که نشان می‌دهد نسبت به بازه زمانی عقب نیستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اباذر میری، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به وضعیت اشتغال شهرستان اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در شهرستان دنبال می‌کنیم فرصت‌های شغلی است که در سال 99 بیش از 1818 فرصت شغلی باید در سطح شهرستان محقق شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه 1324 فرصت شغلی در سامانه مربوط توسط دستگاه‌های مختلف کاشمر ثبت شده است، خاطرنشان کرد: 73 درصد از تعهد اشتغال شهرستان در سال 99 محقق شده که نسبت به بازه زمانی عقب نیستیم و برخی از دستگاه‌ها نیز بیشتر از تعهد خود اشتغال ایجاد کرده‌اند.

,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کاشمر با تأکید بر اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز از دیگر طرح‌هایی است که دنبال می‌شود، تصریح کرد: 110 طرح در حوزه شهرستان کاشمر داشته‌ایم که تحقق 73.5 درصدی به دنبال داشته است.

,

وی اذعان کرد: به‌کارگیری کارجویان از طریق مراکز کاریابی نیز در حال اجرا است که یک مرکز کاریابی در سطح شهرستان وجود دارد که 405 فرصت شغلی در تعهد شهرستان بود که 313 نفر در کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند و 158 فرصت شغلی توسط کارفرمایان اعلام شده است.

,

میری با اشاره به اینکه تعهد صدور 43 مجوز مشاغل خانگی در سال 99 وجود دارد که باتوجه‌به پایین بودن رقم تسهیلات تخصیص‌داده‌شده تنها 10 مجوز در شهرستان کاشمر صادر شده است، عنوان کرد: دستگاه‌های متولی باید صدور مجوز را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

,

وی با بیان اینکه علاوه بر طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که معافیت‌های بیمه‌ای را به دنبال داشت طرح جدیدی با عنوان مشوق‌های بیمه‌ای نیز وجود دارد که موارد سخت‌گیرانه در طرح جدید اصلاح شده است، تأکید کرد: در طرح جدید مشوق‌های بیمه‌ای، حداکثر سابقه بیمه از 3 ماه به 36 ماه افزایش پیدا کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه