اخبار داغ

علیرضابیگی در گفت‌وگو با دانا:

دولت به دنبال تکیه بر توان داخلی نیست/ اصلاح ساختار اقتصادی کشور؛ بجای دغدغه بازگشت آمریکا به برجام

دولت به دنبال تکیه بر توان داخلی نیست/ اصلاح ساختار اقتصادی کشور؛ بجای دغدغه بازگشت آمریکا به برجام
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از رفتار اقتصادی دولت این را استنباط نمی کنیم که به سمت تکیه بر ظرفیت های داخلی داشته باشد و در حقیقت معتقدیم درختی که بیش از ۷ سال ثمر نداده امیدی نیست در چند ماه باقی مانده کار اثرگذاری انجام دهد.
[

«احمد علیرضابیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به اینکه بازگشت آمریکا به برجام برای ما اهمیتی ندارد گفت: آنچه برای ما مهم است و برای آن هزینه گزافی را نیز پرداخت کردیم، لغو تحریم هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود تحریم های جدیدی را به ملت ایران اعمال کرد در حالی که هیچ یک از تحریم های پیش از ترامپ که برای لغو آنها توافق شده بود، برداشته نشد ادامه داد: باید تمام تحریم های جدیدی که توسط ترامپ به جمهوری اسلامی ایران اعمال شده همراه آنچه در جریان برجام توافق شده بود، لغو شود و اینگونه نباشد که آمریکا به برجام برگردد و تازه مذاکره کنیم برای تحریم هایی در 4 سال اخیر بر ملت ایران اعمال شده است و در ازای آن تعهد جدیدی از تیم مذاکره کننده ما بگیرند؛ این همان سیر باطلی است که در 4 سال گذشته آن را طی کردیم.

,

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آمریکا در شرایطی نیست که بتواند فشارها و تحریم های شکننده ای را که در دوران ترامپ اعمال شد را ادامه دهد تاکید کرد: علاوه بر منتقدان برجام که چرا ضمانتی برای اجرای تعهدات از آمریکا و اروپا گرفته نشد، امروز حتی طرفداران برجام هم بر این مسئله اذعان دارند که تحریم های آمریکا شکننده است و نمی توان بر اراده ملت خدشه ای وارد کند.

,

علیرضابیگی با بیان اینکه با اشاره به اینکه نباید به دنبال اصلاح اشتباهات آمریکا در برجام کشور را معطل نگه داشت عنوان کرد: باید ساختار اقتصادی کشور اصلاح شده و کشور را در داخل قوی کرد؛ باید نظام پولی و بانکی کشور اصلاح شود ضمن اینکه حمایت لازم از بخش تولید و بازار سرمایه صورت گیرد، اینها راه های بی اثر  کردن تحریم هاست.

,

وی با اشاره به اینکه البته مااراده لازم را در دولت نمی بینیم ادامه داد: آدرس های غلطی که از سوی دولت داده می شود به خصوص در نوع برخورد دولت با لایحه بودجه نشان می دهد که بودجه برای جهش تولید و حمایت از سرمایه گذاری داخلی تنظیم نشده است بلکه یک بودجه انبساطی به صورت خوش بینانه و با در نظر گرفتن درآمدهای غیرواقعی و ایجاد هزینه های غیر ضروری تنظیم شده است.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه عملکرد دولت در حوزه اقتصادی حاکی از این است که راهبرد دولت تکیه بر ظرفیت های درونی نیست تصریح کرد: لایحه بودجه امروز به یک چالش جدی تبدیل شده است، دولت در تقدیم بودجه به مجلس بسیار سبک و دور از شان عمل کرد و هم تلاش کرد در بودجه شرایطی را ایجاد کند که با پیش بینی چهار نرخ برای ارز موجبات رانت و فساد را فراهم کند.

,

علیرضابیگی با بیان اینکه نوع نگاه در لایحه بودجه یا تسلیم کشور در برابر غرب و تن دادن به مذاکره است و یا هدایت به سمت برداشت از ذخایر ارزی ادامه داد: ما از رفتار اقتصادی دولت این را استنباط نمی کنیم که به سمت تکیه بر ظرفیت های داخلی داشته باشد و در حقیقت معتقدیم درختی که بیش از 7 سال ثمر نداده امیدی نیست در چند ماه باقی مانده کار اثرگذاری انجام دهد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه