اخبار داغ

با وجود کم کاری ارگان های دولتی صورت می گیرد؛

همت بلند مردم و ارگان های خدمت رسان در ساخت مسکن برای محرومان

همت بلند مردم و ارگان های خدمت رسان در ساخت مسکن برای محرومان
باید بدانیم که هنوز افراد بسیار زیادی هستند که در حاشیه شهرها و آلونک های کوچک و یا حتی کانکس ها زندگی خود را می گذرانند که این خود می تواند یک زنگ خطری برای بخش مسکن کشور باشد و به نظر می رسد دولت در آخرین ماه های باقی مانده طرحی در این زمینه ندارد؛ مردم و نهادهای خدمت رسان خود آستین بالا زده و ساخت مسکن محرومان را شروع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ طبق قانون اساسی دولت موظف است که برای اقشار محروم جامعه خانه بسازد اما در چند سال گذشته شاهد آن هستیم که دستگاه های مختلف نه تنها اقدامی در این بخش انجام نمی دهند بلکه به بهانه های مختلف هم اقدام به تخریب واحدهای مسکونی افراد می کنند که این خود باعث ایجاد جو روانی بدی در جامعه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
بسیاری از دستگاه ها از جمله انجمن خیرین مسکن ساز و همچنین بنیاد مسکن اعلام کرده اند که ساخت چندین هزار واحد مسکن محرومان را به اتمام رسانده اند اما در یکی دو سال اخیر با افزایش هزینه های ساخت و پاسخ گو نبودن میزان تسهیلات، روند ساخت این واحدها کند شده است‌.
,
 
,
با شیوع ویروس کرونا و رفتن هزینه ها به سمت سلامت، ساخت مسکن و حتی اجاره نشینی و رهن سخت شده است؛ اما در این میان برخی ارگان های خدمت رسان به میدان زده و با توجه به توان خود به سمت ساخت مسکن رفته اند.
,
 
,
خرید و ساخت مسکن برای محرومان، تعمیرات مسکن، تأمین رهن و اجاره
, خرید و ساخت مسکن برای محرومان، تعمیرات مسکن، تأمین رهن و اجاره, خرید و ساخت مسکن برای محرومان، تعمیرات مسکن، تأمین رهن و اجاره,
 
,
کریم زارع در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با توضیح اینکه کمیته امداد برای کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش سر فصل های مختلفی دارد، اظهار کرد: خرید و ساخت مسکن برای محرومان، تعمیرات مسکن، تأمین رهن و اجاره از جمله فعالیت های عمرانی کمیته امداد است؛ سال گذشته در مناطق شهری و روستایی بیش از 900 واحد مسکن با کمک خیرین خریدیم و در اختیار مددجویان کمیته امداد و محرومان قرار دادیم.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: تعمیرات واحدهای مسکونی شامل مباحث مختلف از ایزوگام تا تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی و حمام و سایر تعمیرات بیش از سه هزار واحد مسکونی تعمیرات داشتیم؛ در بحث رهن و اجاره در شهرهای بزرگ 30 و در شهرهای کوچک 20 میلیون تومان هزینه رهن و مبالغی هم برای اجاره به خانواده های تحت پوشش بدون مسکن ارائه می دهیم.
,
 
,
وی افزود: در زمینه خرید و ساخت، 60 میلیارد تومان با کمک خیران و هم افزایی ها انجام شده و این خانه ها با اعتبارات کمیته امداد ساخته نمی شود و منابعی را به صورت قرض الحسنه و بلاعوض در اختیار خانواده ها قرار می دهیم و با کمک خیران و معتمدان تهیه می کنیم و بسیج سازندگی مصالح و نیروی کار را تأمین می کند.
,
 
,
زارع با توضیح اینکه طبق قانون مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برای یک بار از حق رایگان نقشه و انشعابات می توانند استفاده کنند، بیان کرد: در مجموعه بیش از 15 میلیارد تومان در بحث رهن و اجاره و 5 میلیارد تومان در بحث تعمیرات کمک کردیم؛ خانه های تمام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را بیمه می کنیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: خانه هایی که در اثر زلزله و سیل و یا حوادث آتش سوزی و دیگر حوادث آسیب دیده با تعاملات با بیمه کمک هایی در این زمینه انجام می دهیم؛ سال گذشته با سیل جزئی که در حارث آباد جرقویه رخ داد و یا دو سال قبل در منطقه سمیرم خانه هایی در اثر بارندگی تخریب شدند کمک و بازسازی کردیم.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه تفاهم ساخت یک هزار و 150 واحد هم با همکاری بین کمیته امداد و بسیج امضا کردیم، خاطرنشان کرد: این مسکن ها در کلیه شهرستان های استان ساخته می شود و تعداد زیادی از این طرح های با همکاری و حضور جهادگران بسیجی سطح استان انجام شده و به پایان رسیده است؛ ساخت و ساز در پشتکوه فریدونشهر انجام شد و 80 واحد در کلوسه با حضور گروه های جهادی ساخت شد.
,
 
,
وی گفت: یک کار جمعی و تیمی انجام شده است و هیچ یک از این فعالیت ها به تنهایی انجام نمی شود و ساخت مسکن کار بزرگ و هزینه بری است.
,
 
,
افزایش هزینه های ساخت پروژه های مسکونی برای محرومان در این شرایط سخت اقتصادی بسیاری از دستگاه ها که شاید پیش از این قدمی در این زمینه بر می داشتند باعث شده که روند ساخت مسکن محرومان کند اما بسیج سازندگی فعالیت های محرومیت زدایی خود در این زمینه را دنبال می کند.
,
 
,
یک هزار و 500 پروژه محرومیت زدایی در استان
, یک هزار و 500 پروژه محرومیت زدایی در استان, یک هزار و 500 پروژه محرومیت زدایی در استان,
 
,
سرهنگ حسن عجمی در این زمینه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: بسیج سازندگی موضوعات مختلفی را در این زمینه دنبال می کند که یکی از آن ها بحث های عمرانی و محرومیت زدایی است و در یک سال اخیر پروژه های مختلفی را دنبال می کردیم.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با توضیح اینکه پس از سیل در استان های اصفهان، لرستان، سیستان و بلوچستان، 149 مسکن احداث کردیم، اظهار کرد: 527 منزل مرمت و بازسازی شد؛ از سال گذشته سپاه طرحی را با عنوان اجرای 40 هزار پروژه محرومیت زدایی را دنبال کرد و از بین این 40 هزار، یک هزار و 500 پروژه سهم استان اصفهان بود.
,
 
,
وی افزود: بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و همچنین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الزمان (عج) یک هزار و 697 پروژه را دنبال کردیم؛ طرح شهید همدانی با 30 پروژه احیا و لایروبی قنوات، کانال های انتقال آب بتونی، آب رسانی روستاها، آب رسانی سیار با اعتبار 10 میلیارد تومان در سطح استان انجام شد.
,
 
,
عجمی با بیان اینکه 79 پروژه طرح کرامت که در چندین شهر حاشیه شهر و استان اصفهان هم انجام شد، تصریح کرد: سه میلیارد و 400 میلیون توسط سپاه پای کار آورده شده و با استفاده از ظرفیت های دستگاه های دولتی و خیران شش میلیارد و 800 میلیون تومان شد.
,
 
,
وی تأکید کرد: بسیج سازندگی می تواند ظرفیت های مردمی و خیرین را پای کار بیاورد و یک تلفیقی بین ظرفیت های مردمی و مجموعه بسیج و ادارات و نهادهای دولتی فراهم کند و فعالیت های محرومیت زدایی را انجام دهد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان با توضیح اینکه سپاه پاسداران در سطح کشور ساخت 200 هزار واحد مسکن محور در دست اقدام دارد، ادامه داد: سهم خوبی در این زمینه به سپاه استان اصفهان می رسد؛ بسیج سازندگی پس از تشکیل به فرمان امام خامنه ای، کارهای جهادی را انجام می دهد
,
 
,
وی در پایان گفت: برخی اوقات از ظرفیت های کمیته امداد، بهزیستی استفاده می کنند و حتی برای افرادی که تحت پوشش این دو نهاد نبودند از ظرفیت خیرین استفاده می کردیم و ساخت و مرمت خانه محرومین را انجام می دادند.
,
 
,
باید بدانیم که هنوز افراد بسیار زیادی هستند که در حاشیه شهرها و آلونک های کوچک و یا حتی کانکس ها زندگی خود را می گذرانند که این خود می تواند یک زنگ خطری برای بخش مسکن کشور باشد و به نظر می رسد دولت در آخرین ماه های باقی مانده طرحی در این زمینه ندارد؛ مردم و نهادهای خدمت رسان خود آستین بالا زدند و ساخت مسکن محرومان را شروع کردند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه