اخبار داغ

با نام سوبرنا؛

واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا آماده کسب مجوز برای فاز ۳ است

واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا آماده کسب مجوز برای فاز ۳ است
واکسن دوم ایرانی کرونا بنام سوبرنای ۲ که مشترک بین انستیتو پاستور ایران و انستیتو بیوتکنولوژی کوبا است، آماده کسب مجوز انجام کار آزمایی بالینی ۳ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛پس از شروع فاز اول کار آزمایی بالینی آزمایش موفق واکسن کرونای ایرانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بر روی گروه اول، دوم، سوم داوطلبان همچنان این تست بدون هیچ عارضه ای ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
واکسن دوم کرونای ایران بنام «سوبرنا» که مشترک بین انستیتو پاستور ایران و انستیتو بیوتکنولوژی کوبا بوده آماده کسب مجوز انجام کار آزمایی بالینی ۳ است.
,
 
,
این واکسن پروتئین نوترکیب RBD یا آنتی ژن متصل شونده به گیرنده سطح سلولهای انسان RCE۲ است که در نوک شاخک (پروتئین اسپایک) ویروس کرونا قرار دارد.
,
 
,
 
,
 
,
برای افزایش قدرت ایمنی زایی این واکسن بخشی از پروتئین توکسویید کزاز هم به آن پیوند زده شده که بعنوان تحریک کننده سیستم ایمنی عمل کرده بنابراین واکسن کونژوگه کرونای سوبرنا قدرت ایمنی زایی بالایی علیه ویروس کرونا خواهد داشت.
,
 
,
 
,
 
,
فاز اول و دوم بالینی این واکسن در کوبا و چند کشور دیگر بروی داوطلبان با موفقیت و بدون عارضه و ایمنی زایی بالا انجام شده و حال با اطمینان از ایمنی زایی و بی عارضه بودن آن قرار است فاز ۳ آن در ایران پس از کسب مجوز از سازمان غذا و دارو انجام شود.
,
 
,
کوبا تجربیات ارزشمندی در ساخت واکسن دارد واکسن نوترکیب هپاتیت ایران که اینک بیش از ۱۵ سال است در انستیتو پاستور ایران تولید و مصرف می شود و یکی از بهترین و کم عارضه ترین واکسن ها در جهان است نیز با دانش فنی همین موسسه کوبایی به ایران منتقل شد.
,
 
,
ایران با سابقه ۱۰۰ ساله در تولید واکسن های انسانی قطب تحقیق توسعه تولید و توزیع واکسن در خاورمیانه است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه