اخبار داغ

نقش بانوی دو عالم در حفظ حریم ولایت؛

حضرت زهرا(س) الگوی کامل ولایتمداری است/ سیره فاطمی؛ سرمشق زندگی بانوان

حضرت زهرا(س) الگوی کامل ولایتمداری است/ سیره فاطمی؛ سرمشق زندگی بانوان
حضرت فاطمه(س) اسوه ولایتمداری بود که در سال های زندگی خود از هر فرصتی برای دفاع از ولایت استفاده کرد و در این راه به شهادت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، پیامبر(ص) آنچنان در وصف حضرت فاطمه(س) سخن می گفت که عشق پدرانه را می شد در تک تک جمله هایش یافت، پدری که بوی بهشت را از فاطمه استشمام می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

صدای زجه زمین و ناله های آسمان شنیده می شود، گریه ها و بی تابی فرزندان حضرت زهرا(س) و اشک های حضرت علی(ع) چنگ بر دل انسان می اندازد، اولین شبی است که از خانه صدای مادر شنیده نمی شود، مادری که همیشه عطر مهربانی اش فضای خانه را معطر می کرد.

,

حسن و حسین زانوی غم بغل کرده اند، ام کلثوم بیقراری می کند و زینب بیشتر از همه دلتنگ مادر شده است و غربت و مظلومیت حضرت علی(ع) بیشتر از همیشه دیده می شود. مصیبت دخت نبی اکرم چشمانشان را اشک بار کرده و تشییعی مظلومانه در انتظار مادر است، مادری که به مونس خود وصیت کرده شبانه غسل داده و دفن شود.

,

بانوی بی نشان

, بانوی بی نشان, بانوی بی نشان,

و چه بی رحمانه دشمنان سنگ دل، پهلوی گل پیامبر(ص) را  شکستند، زمین و آسمان تاب دیدن این صحنه را نداشت و یار پهلو شکسته امیرالمومنین(ع) پس از تحمل چند روز بیماری و سختی به شهادت رسید.

,

,

, ,

غروب دلتنگ و بغض های فرزندان حضرت زهرا(ع) که در غم مادر می گریند، این خانه، خانه همیشگی نیست، هنوز هم بوی فاطمه در جای جای خانه به مشام می رسد.

,

حضرت زهرا(س) ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر(ص) به شهادت رسید، بزرگ بانویی که در طول ۱۸ سال زندگی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و تربیتی بسیار موفق بودند.

,

دشمنان به خوبی از نقش حضرت زهرا(س) در بسیاری از مسائل آگاه بودند، دخت نبی اکرم و همسر شیرخدا همیشه برای روشنگری مردم از هر فرصتی بهره می جست و به عنوان مدافع ولایت محکم ایستاده بود تا جایی که در این راه به شهادت رسید.

,

مدافع ولایت

, مدافع ولایت, مدافع ولایت,

چهار فرزند رشید در دامان حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) پرورش یافتند، فرزندانی که هر کدام در تاریخ نقش بسزایی داشتند و امام حسین(ع) پرورش یافته چنین پدر و مادری بود که در راه دفاع از اسلام و قرآن واقعه ای عظیم را در صحرای کربلا رقم زد که تا همیشه تاریخ ماندگار شد.

,

ایام فاطمیه امسال حال و هوای دیگری دارد، دلمان برای روضه های دسته جمعی و ضجه و ناله در سالروز شهادت بانوی اسلام تنگ شده، امسال با شیوع کرونا بسیاری از مراسم با تعداد اندک برگزار شد اما شهر همان حال و هوای همیشگی را دارد، در و دیوار سیاهپوش شده است، بیرق های سیاه در همه جا برافراشته شد ولی دلمان تنگ شده تا مانند همیشه در فضایی مملو از جمعیت برای بی بی دو عالم بر سر و سینه بزنیم و اشک بریزیم.

,

حجت الاسلام تیموری پژوهشگر و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: پیامبر(ص) برای حضرت فاطمه(س) احترام خاصی قائل بودند و جملات بسیاری در وصف ریحانه النبی فرمودند که نشان از عشق و علاقه پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) بود.

,

,

, ,

وی افزود: بسیاری از رفتار و اخلاق پیامبر(ص) در حضرت فاطمه(س)وجود داشت و اسوه و الگویی مناسب در ابعاد مختلف زندگی بشر است که با بهره گیری از رفتار و کردار بزرگ بانوی اسلام می توان به سعادت رسید.

,

کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت کردند که با الگوگیری از مادر و پدر هر کدام توانستند در حفظ اسلام و ارزش های دینی آنچنان موفق باشند که نامشان تا ابد در اذهان شیعیان ماندگار شود.

,

مکتب فاطمی

, مکتب فاطمی, مکتب فاطمی,

حجت الاسلام تیموری عنوان کرد: پاسداشت خوبی ها، دوری از بدی ها همیشه سرلوحه کار تربیتی حضرت فاطمه(س) بود که در مدت عمر خود توانست نقش تربیتی مهمی داشته باشد و امروز این بانوی بزرگ الگویی برای همه شیعیان و بانوان است که با تاسی از رفتار حضرت فاطمه(س) در بُعد تربیتی فرزندان بتوانند موفق باشند.

,

وی با اشاره به ولایتمداری حضرت فاطمه(س) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) مدافع ولایت بودند و در این مسیر همیشه روشنگری کردند که در نهایت جان خود را تقدیم و به شهادت رسیدند.

,

,

, ,

پژوهشگر و کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) همسری فداکار، مادری مهربان و دختری دلسوز بودند که امروز بانوان در همه عرصه ها می توانند از منش و رفتار این بانوی بزرگ الگو گیرند و ضروری است تا سیره و روش زندگی این بانوی اسلام تبیین شود و از جهات مختلف به آن پرداخت تا همه بتوانند شناخت بیشتری داشته باشند.

,

اما به جز امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ۹ امام دیگر از نسل حضرت زهرا(س) به امامت رسیدند که نقش هر کدام در تاریخ اسلام بی نظیر است اما در این روز، امام زمان(عج) عزادار مادرش حضرت زهراست و همه انتظار می کشند تا او بیاید و انتقام مادر را از دشمنان بگیرد.

,

دو تاریخ ۱۳ جمادی الاول و سوم جمادی الثانی روز شهادت حضرت زهرا(س) نقل شده که در بین این دو تاریخ ایام فاطمیه نامگذاری شده و شیعیان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در این ایام به عزاداری می پردازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه