اخبار داغ

وقتی هیچ سازمانی عهده‌دار مشکل کمبود سیلندر گاز نمی‌شود؛

صف‌های طولانی دریافت گاز مایع؛ سهم اهالی جنوب کرمان در سرمای زمستان/ کمبود سیلندر گاز در شبکه توزیع یا عدم بارگیری در پالایشگاه؟

صف‌های طولانی دریافت گاز مایع؛ سهم اهالی جنوب کرمان در سرمای زمستان/ کمبود سیلندر گاز در شبکه توزیع یا عدم بارگیری در پالایشگاه؟
با اوج گرفتن سرمای هوا گاز مایع در شهرستان های جنوبی کرمان نایاب شده است و مردم برای تامین سیلندر گاز در بسیاری از موارد به شهرستان های مجاور روی آورده اند اما این مشکل در اکثر شهرستان ها به چشم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مدت ها است که گرد محرومیت بر چهره خسته جنوب کرمان نشسته است و این مسئولان هستند که باز هم این مردمان این خطه را فراموش کردند و بر مظلومیت آن ها افزوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , راه آرمان,

آخرین زمستان قرن ۱۳۰۰ با سرمایی سوزان فرا رسیده و شهرهای جنوبی کرمان که سال های گذشته نیاز چندانی به وسایل گرمایشی نداشتند در سرمای طاقت فرسای امروز در جستجوی پیتی نفت و سیلندر گاز مایع مجبور به ایستادن در صف های طولانی هستند.

,

اما ترس از کرونا موجب شده بسیاری از مردم به استفاده از گاز به جای نفت گرایش پیدا کنند، در این بین گاز هم در شهرستان های جنوبی کرمان نایاب شده است و مردم برای تامین سیلندر گاز در بسیاری از موارد به شهرستان های مجاور روی آورده اند اما این مشکل در اکثر شهرستان ها به چشم می خورد.

,

, ,

 

,

 

,

افزایش بی سابقه گاز مایع در پی سرمای استخوان سوز زمستان ۹۹

, افزایش بی سابقه گاز مایع در پی سرمای استخوان سوز زمستان ۹۹,

سید باقر نورالدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در این رابظه به خبرنگار ما گفت: گاز مایع در جنوب کرمان توسط شرکت جیرفت گاز تامین می شود و سهمیه پمپی که برای منطقه جنوب توسط شرکت نفت بر اساس مصرف چندین ساله درنظر گرفته می شد، مشخص بود که در سال جاری نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشت.

,

وی افزود: در ۲ ماه اخیر علی رغم آنکه گاز رسانی شده این سهمیه به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته، از تاریخ ۱ فروردین ۹۹ تا تاریخ ۲۵ دی ماه سال جاری بیش از ۲۴ درصد میزان توزیع سیلندر گاز مایع در ۷ شهرستان جنوبی افزایش یافته است.

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: به عبارت دیگر خروجی شرکت جیرفت گاز از انبارهای پالایشگاهی ۲۴ درصد رشد یافته، وظیفه شرکت ملی نفت تامین گاز شرکت های مولد درب پالایشگاه ها است.

,

نورالدینی تاکید کرد: این سهمیه درب پالایشگاه ها به ناوگان شرکت های حمل و نقل که زیر نظر سازمان صمت فعالیت می کنند،  تحویل داده می شود و تمامی شرکت های موزع گاز مایع از جمله شرکت جیرفت گاز ذیل نظر جیرفت گاز فعالیت می کنند.

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ابراز کرد: مشخصا مسئولان در سازمان صمت شما و جنوب استان باید بر نحوه توزیع و قیمت گذاری گاز مایع نظارت داشته باشند.

,

وی یادآور شد: سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت مشخصی را برا گاز مایع تعیین کرده، بر این اساس هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

,

تصاویر منتشر شده از صف های طویل سیلندر مربوط به شرکت جیرفت گاز نیست

, تصاویر منتشر شده از صف های طویل سیلندر مربوط به شرکت جیرفت گاز نیست,

نورالدینی در ارتباط با تصاویر منتشر شده مربوط به صف سیلندر در جنوب توضیح داد: مدیرعامل شرکت جیرفت گاز در رابطه با این تصاویر گفت تمامی سیلندرهای جنوب کرمان که توسط این شرکت تامین می شوند به رنگ سبز است اما در تصاویر منتشر شده سیلندرهایی که در صف ها وجود دارند مربوط به شرکت جیرفت گاز نیست.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان بیان کرد: در مقطعی کوتاه در تامین گاز مایع پالایشگاه مشکلی ایجاد شد و خروجی آن کاهش یافت و در حال حاضر به حالت عادی بازگشته است.

,

وی ادامه داد: سهمیه هر شهرستان به فرماندار آن شهرستان اعلام شده و اگر توزیع بر این اساس صورت گیرد قطعا در زمینه سیلندرهای گاز مایع مشکلی ایجاد نمی شود و در عین حال باید توجه داشت که سیلندرها به دست مصرف کننده واقعی برسد و عرضه خارج از شبکه متوقف شود.

,

نورالدینی گفت: اغلب مصرف کنندگان واقعی گاز مایع و نفت سفید در سامانه صدف ثبت نام کرده اند، بسترهای لازم برای توزیع کنندگان، شرکت های مولد و عاملین توزیع فراهم شده و پوزهای بانکی اختصاصی به آن ها داده شده که ماهانه تعداد سیلندر مورد نیاز در کارت بانکی مصرف کنندگان شارژ می شود.

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در خصوص کمبود نفت سفید متذکر شد: به دلیل سرمایی که در چند روز گذشته در استان وجود داشت در حوزه جیرفت و عنبرآباد  تقریبا ۲۰ درصد توزیع نفت سفید نسبت به سال قبل را افزایش داد.

,

توزیع الکترونیکی فرآورده های نفتی با هدف جلوگیری از عرضه خارج از شبکه

, توزیع الکترونیکی فرآورده های نفتی با هدف جلوگیری از عرضه خارج از شبکه,

وی افزود: به دنبال تفکیک مناطق سردسیر و گرمسیر این حوزه، مناطق سردسیر یک کوپن بیشتر دریافت کردند تا از نفت بیشتری دریافت کنند.

,

نورالدینی عنوان کرد: توزیع نفت سفید از تاریخ ۱ شهریور ماه به صورت الکترونیک آغاز شده و سهمیه نفت سفید و گاز مایع همه مصرف کنندگانی که در سامانه صدف ثبت نام کردند، در کارت بانکی آن ها شارژ می شود.

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ابراز کرد: برخی خانواردها سهمیه نفت خود را دیرتر دریافت کردند اما توزیع نفت نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و همچنان با قوت ادامه پیدا می کند.

,

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که عرضه سوخت در قالب دولت الکترونیک می تواند علاوه بر تامین به موقع با قیمت مناسب از عرضه خارج از شبکه گاز مایع جلوگیری کرد.

,

نورالدینی در پایان خاطرنشان کرد: برخی اصناف نیازمند دریافت گاز مایع هستند که می توانند در سامانه درخواست فرآورده های نفتی ثبت نام کرده، اصنافی که محق هستند با استفاده از شناسه صنفی خود ثبت درخواست کنند، سازمان صمت آن ها را تائید کرده و سهمیه مورد نیاز به آن ها تخصیص داده می شود.

,

عدم بارگیری گاز مایع از پالایشگاه علت اصلی کمبود سیلندر در جنوب کرمان

, عدم بارگیری گاز مایع از پالایشگاه علت اصلی کمبود سیلندر در جنوب کرمان,

مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما توضیح داد: وظیفه سازمان صمت نظارت بر توزیع است، مشکل کنونی کمبود سیلندر این است که سهمیه شرکت نفت کم شده بود و از سوی دیگر سهمیه ای که از پالایشگاه تخصیص داده شده به موقع بارگیری نشده است.

,

وی افزود: شرکت نفت این سهمیه را تخصیص داده اما از پالایشگاه برای توزیع بارگیری نشده و به دست مصرف کنندگان نرسیده است، پیگیری این مشکل توسط شرکت نفت قابل پیگیری است.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان گفت: افزایش مصرف و ظرفیت محدود پالایشگاه در هرمزگان سبب کمبود سیلندر شده است در این مدت گاهی روزانه ۷ کامیون حمل گاز مایع در پالایشگاه هرمزگان منتظر بارگیری و انتقال به جیرفت بودند.

,

مروجی فرد تصریح کرد: پالایشگاه هرمزگان در ابتدا بارگیری را برای استان خود انجام می داد و به همین دلیل بارگیری های جنوب کرمان دیرتر انجام می شد و به دنبال آن سیلندرها دیر به دست مردم می رسید.

,

وی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده این روند در حال عادی سازی است و امیدواریم تا اواسط هفته جاری مشکلات مربوط به تامین سیلندر در جنوب استان حل شوند.

,

به گزارش راه آرمان، با توجه به مشکلات بیان شده توسط مسئولان برای رفع مشکل کمبود سیلندر جنوب کرمان نیازمند همکاری بیشتر بین مسئولان شرکت نفت در استان هرمزگان و کرمان هستیم.

,

اگر چه نظارت بیشتر سازمان صمت بر توزیع گاز مایع و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه می تواند تا حد زیادی این مشکلات را کنترل کرده و باعث رسیدن گاز مایع به دست مصرف کنندگان واقعی شود.

,

البته انتظار می رود در چنین شرایطی مسئولان عمده مشکلات مربوط به خود را بیان کرد و توپ را در زمین دیگری نیندازند چرا که منطقه محروم جنوب کرمان بیش از این نیازمند توجه مسئولان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه