اخبار داغ

در گفتگو با علمای اهل سنت جنوب کشور مطرح شد؛

حضرت فاطمه(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند/ مکتب دخت رسول‌الله؛ مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی

حضرت فاطمه(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند/ مکتب دخت رسول‌الله؛ مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی
علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند، گفتند: ویژگی شخصیتی حضرت زهرا(س) که برگرفته از مکتب اسلام است الگوی تمام عیاری برای بانوان جامعه اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند، گفتند: ویژگی شخصیتی حضرت زهرا(س) که برگرفته از مکتب اسلام است الگوی تمام عیار برای بانوان جامعه اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند

, حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند,

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه هیچ الگویی برای خوشبختی زنان مسلمان کامل تر و برتر از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهادر عالم هستی وجود ندارد، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار برترین الگوی زنان مسلمان در تمامی ابعاد چه سیاسی، اجتماعی و چه شوهر داری و فرزند پروری است.
امام جمعه اهل سنت بندرپل با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند، عنوان کرد: می طلبد که زنان مسلمان در زندگی فردی خودشان حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

,
,

بازماندگان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) محبوب ترین انسان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند، بیان کرد: این بانوی بزرگوار دست پرورده پدری بودند که خداوند متعال آن پدر را بواسطه اخلاق نیکویش ستوده بود؛ لذا این صفات ارزشمند در حضرت زهرا(س) نیز دیده می شد.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س)جایگاه جهانی دارد، اظهار کرد: ایشان به شهادت راستگو ترین راستگویان و برترین زنان عالم است و این برتری بواسطه سیره بزرگ اخلاقی ایشان است.

,
,

عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) فراتر از زمان و مکان است و باید که زنان مسلمان از وجود مقدس حضرت زهرا برای بهتر زیستن الگوبرداری بکنند.
بازماندگان با تاکید بر اینکه الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) نیاز جامعه ی امروز است، عنوان کرد: امروز جامعه ما نیازمند الگو و اسوه ای همانند حضرت زهرا مرضیه است و جوانان نیازمند کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر ازجنبه های مختلف اخلاقی و عملی و علمی حضرت صدیقه طاهره (س) هستند؛ آگاهی بیشتر از سیره این بانوی نمونه عالم می تواند راه درست زندگی را به جامعه بیاموزد.

,
,

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حضرت فاطمه را ام ابیها لقب دادند، گفت: این بانوی بزرگوار از حیث اخلاقی وشخصیتی بانوی نمونه و برجسته و نیکو همانند پدر بزرگوارشان بودند؛ در یک جمله می توان گفت که حضرت زهرا مادر همه فضایل در عالم ملک و ملکوت هستی هستند.
عالم اهل سنت هرمزگان اظهار کرد: همیشه فطرت انسان جویای الگویی است که بتواند آن را برای خود بعنوان اسوه انتخاب کند، تا بتواند زندگی فردی خود را با کمترین آسیب و اشتباه اداره کند و چه شخصیتی بهتر بعد از رسول الله برای بانوان مسلمان از پاره جگر رسول الله صلی الله علیه و آله چرا که حضرت زهرا تنها زنی است که به گفته پیامبر اکرم پاره تن اوست، پس نتیجه می گیریم پاره تن حضرت محمد مصطفی می تواند شایسته ترین اسوه و الگو برای زنان مسلمان باشد.

,
,
مکتب حضرت زهرا(س) مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی است
,
مکتب حضرت زهرا(س) مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی است
, مکتب حضرت زهرا(س) مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی است,

شیخ بهجت، عالم اهل سنت استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) سیده نسا العالمین است و دختری که از دوران کودکی شاهد و ناظر سختی ها و مشکلاتی که پدر بزرگوار ایشان در دوران بعثت خود تحمل کرد بود و همیشه مورد توجه و عنایت خاص پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

, هرمز,

عالم اهل سنت استان هرمزگان با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س)در بین امت اسلامی افزود: ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) در زندگی و بعد اجتماعی از قبیل شیوه مدیریتی در خانه، همسرداری،تربیت فرزند و نقش و جایگاه ایشان در جامعه بیانگر همسری فداکار، مادری مهربان و دلسوز و فعال در جامعه است که بانوان جامعه اسلامی می توانند از سیره زندگی حضرت زهرا(س) که سرچشمه و هسته اصلی یک بانو و باید ها و نباید های یک زن در جامعه است را الگو قرار دهند و این ویژگی ها را سر لوحه کار و زندگی خود سازند.

,

بهجت با بیان اینکه با نگاه و مطالعه سیره زندگی حضرت زهرا (س) در میاییم که ایشان با ازدواج خود ساده زیستی و با تربیت فرزندان همچون امام حسن(ع)و امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) شیوه تربیتی صحیح و مناسب و برگرفته از اسلام را در جامعه ترویج داد؛ خاطرنشان کرد:امیدواریم که زنان جامعه اسلامی از این ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(س) که سراسر نور و برگرفته از مکتب اسلام است الگو گیرند و آن ها را زندگی های خود فرهنگ سازی و نهادینه سازند.

,

حضرت زهرا(س) در فرزند پروری و همسرداری نمونه ای کامل بودند

, حضرت زهرا(س) در فرزند پروری و همسرداری نمونه ای کامل بودند,

شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگوار دارای شخصیت والایی هستند که ملقب به ام ابیها و پرورش یافته مکتب رسول خدا(ص) هستند.
امام جمعه اهل سنت بندرچارک تصریح کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها الگویی برای بانوان امت اسلامی هستند بلکه می تواند الگویی ناب برای تمام زنان عالم باشند.
راهبر افزود: اگر زنان جامعه اسلامی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند بسیاری از معضلات جامعه از جمله طلاق، بداخلاقی ها در زندگی زوج های جوان، فروپاشی کانون خانواده و… از بین می رود.

,  هرمز,
,
,

وی تصریح کرد: جوانان ما به جای قرار دادن زنان غربی و بازیگرانی که پایبند به اصول اخلاقی نیستند می توانند حضرت زهرا(س) که الگویی تمام عیار از اخلاق نیکو هستند سرلوحه خود در زندگی قرار دهند.

,

عالم اهل سنت جنوب کشور با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در فرزند داری و همسرداری نمونه ای کامل بودند، گفت: با رجوع به سیره عملی زندگی حضرت زهرا(س) می توان یافت که این بانوی بزرگوار نه تنها در خانه پدرشان دختری نمونه بودند بلکه در زندگی با حضرت علی(س) نیز مادر و همسری نمونه بودند.

,

راهبر خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی سبب می شود که بی بند و باری ها و هرج و مرج ها در جامعه از بین برود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه