اخبار داغ

به مناسبت شهادت حضرت زهرا انجام شد؛

بررسی شبهات و ابهاماتی در زندگی و شهادت حضرت زهرا (س)/ چرا حضرت فاطمه(س) در را باز کرد؟

بررسی شبهات و ابهاماتی در زندگی و شهادت حضرت زهرا (س)/ چرا حضرت فاطمه(س) در را باز کرد؟
امروزه وهابیت دنبال کننده روند تحریف و شبهات هستند و شبهاتی را درخصوص زندگی و شهادت حضرت فاطمه(س) در سایت ها و ماهواره های پرشمارش مطرح می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شبهه پراکنی و مسموم کردن افکار عمومی شیوه ای‌ست که سالها دستگاه جاسوسی و فرق ضاله آن را ابزاری جهت رسیدن به اهداف پلید خود انتخاب کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شبهه برای ذهنهای صاف و پاکی که از علم و مطالعه سهم چندانی ندارند مانند سمی مهلک است که ریشه های اعتقادی آنان را می خشکاند وحتی برخی از افراد به مرحله بی اعتقادی محض یا ورته های مثل سکولاریسم و نهیلیسم و... می کشاند پر واضح است در مقابل طوفان شبهات همه افراد جامعه مصون نبوده واین وظیفه نهادها و مراجع علمی است که مقابل این طوفان مهیب قد علم کرده  و آن را خنثی کنند. 

,

وهابیت در سالهای بعد انقلاب از هیچ کوششی اعم از چاپ کتب و مقالات تا تهیه فیلم و کلیپ و شبکه های مجازی و تلویزیون های ماهواره ای جهت تخریب اعتقاد شیعه دریغ نکرده است.

,

هر سال در ایام فاطمیه این فرقه ضاله با همکاری دستگاه های جاسوسی گوناگون دست به انتشار شبهات گوناگونی پیرامون شهادت حضرت زهرا از اصل شهادت تا شیوه شهادت و فلسفه آن میزند.

,

لذا برای شناخت جایگاه حضرت فاطمه زهراء(س) و نیز بررسی برخی از این شبهات و تحریفات، مرآت گفتگویی با «حجت‎الاسلام و المسلمین گلایری» پژوهشگر مسائل اعتقادی و مدیر حوزه علمیه مهدیشهر انجام داد.

,

حجت الاسلام  گلایری با اشاره به شبهه اینکه چرا موقع حمله به بیت امیر المومنین خود ایشان در را باز نکرده و حضرت زهرا اقدام به این کار کرده است گفت: حضرت زهرا (س) به عنوان دختر پیامبر اکرم از جایگاه ویژه ای برخوردار بود به سبب این جایگاه، خود را خرج ولایت کرد تا شاید به احترامش مهاجمین که برای بیعت گرفتن از امیر المومنین آمده بودند حیا کرده و از قصد خود منصرف شوندضمنا حضرت در را باز نکرد و از پشت در پاسخ داد.
 
وی درخصوص شبهه شهادت حضرت زهرا اظهار کرد: بر اساس روایت ها در زیارت نامه امده است که ایتها الشهیده یعنی این یک سند از تشیع است که می گوید حضرت زهرا شهید شده است.

,
,
,

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ضرباتی که به حضرت زهرا زدند، باعث سقط جنین و شهادتش شد.

,

گلایری با اشاره به شبهه چرا تا قبل جمهوری اسلامی در تقویمها  رحلت و یا وفات نوشته بود و الان شهادت بیان کرد: واژه رحلت یا وفات واژه ای کلی است که برای هم شهادت هم فوت استفاده می شود و حتی ما برای امام جعفر صادق که با سم به شهادت رسید در برخی روایت وفات نوشته است.

,

وی با بیان شبهه اینکه خانه های مدینه در ان زمان اصلا در نداشته اند، گفت: با این شبهه می خواهند کل موضوع پشت در ماندن حضرت زهرا و ضرباتی که به ایشان وارد امده و سبب شهادتشان شده را زیر سوال ببرند.

,

 به گفته این کارشناس مذهبی؛  در سوره نور آمده است "شما در بعضی خانه ها ـ مانند خانه عمو، دایی، عمه، خاله و همچنین کسانی که مفتاح و کلید منزل ‎دهند ـ می توانید بدون اجازه غذا بخورید. "حال اگر خانه، در و قفل نداشته باشد کلید معنا دارد؟ آیا روی حصیر و پرده کلید می‎زدند؟ باید گفت که طراحان این شبهات متاسفانه با قرآن هم آشنا نیستند.

,

وی افزود:  در کتاب "صحیح مسلم" ـ که معتبرترین کتاب اهل سنت پس از قرآن است ـ در جلد 6 صفحه 105 حدیث 5136 آمده است که پیغمبر اکرم(ص) دستور داده بودند که: «شب‎ها درها را ببندید». آیا حصیر و پرده را می‎بندند؟! آیا به پرده می گویند در؟!

,

گلایری خاطرنشان کرد: «بخاری» در جلد اول کتاب "الادب المفرد" صفحه 272 نوشته است که: «راوی می گوید سوال کردم که: درِ خانه عایشه دو لنگه بوده یا یک لنگه؟ و از چه جنسی بود؟» پاسخ می‎گیرد که: «یک لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است». حال چطور خانه عایشه در داشته آن هم از نوع درخت ساج؛ ولی خانه حضرت زهرا(س) که دختر پیغمبر(ص) بوده در نداشته است؟!

,

با همه این شرایط و هجمه ها علیه  معارف فاطمی و تشیع  با حفظ وحدت اسلامی، نشر و پاسداری از فرهنگ فاطمی و حقانیت شیعه  و حفظ شعائر فاطمی لازم است همانگونه که مقام معظم رهبری هر سال مراسم ویژه ای در بیت خودشان جهت مراسم فاطمیه می گیرند بر همه شیعیان و مدعیان رهروی از راه مبارک اهل بیت خصوصا حضرت زهرا سلام الله علیها واجب است که  پاسدار این راه باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه