اخبار داغ

معاون کل وزارت بهداشت:

هدف طرح شهید سلیمانی، جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش کرونا است/ سالن‌های پذیرایی بعد از ساعت ۲۱ باید تعطیل شوند

هدف طرح شهید سلیمانی، جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش کرونا است/ سالن‌های پذیرایی بعد از ساعت ۲۱ باید تعطیل شوند
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشور، تحمل موج چهارم کرونا را ندارد، گفت: در این شرایط با استفاده از برکات طرح شهید قاسم سلیمانی که یک طرح علمی و مزین به نام این شهید گرامی است، تلاش می‌کنیم تا از شعله‌ور شدن آتش کرونا پیشگیری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ایرج حریرچی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، مدیریت و مقابله با کرونای استان زنجان با بیان اینکه اکنون به دلیل کاهش مبتلایان کرونا، زمان اوج گرفتن اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: وقتی میزان ابتلا و شیوع بیماری در جامعه بالا باشد، اِعمال محدودیت‌های هوشمند و تعطیلات، راه حل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به روند نزولی مبتلایان به کرونا خاطرنشان کرد: فلسفه اجرای طرح شهید سلیمانی این است که ابتدا موارد بی‌علامت و کم‌علامت را در مرحله اول، شناسایی کرده و سپس جهت قطع زنجیره انتقال، آن‌ها را قرنطینه کنیم.

,

حریرچی با بیان اینکه کشور، تحمل موج چهارم کرونا را ندارد، گفت: در این شرایط با استفاده از برکات طرح شهید قاسم سلیمانی که یک طرح علمی و مزین به نام این شهید گرامی است، تلاش می‌کنیم تا از شعله‌ور شدن آتش کرونا پیشگیری کنیم.

,

وی با تاکید بر خودداری از برگزاری تجمعات و عزاداری‌ها تصریح کرد: سالن‌های پذیرایی نیز در صورت برگزاری مراسم باید تا ساعت 21 تعطیل شوند زیرا ممنوعیت تردد از ساعت 21 شب تا 4 بامداد همچنان پابرجاست.

,

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هدف از این سفر، قدردانی از مدیران اجرایی و سیاسی و همچنین همراهی مردم استان در مدیریت و کنترل بیماری کرونا است، گفت: مدیران استان با برنامه‌ریزی مناسب و عالمانه، پیگیری‌های بسیار خوبی برای کاهش روند ابتلا به کرونا انجام داده‌اند.

,

وی افزود: مردم شریف، فرهیخته و بافرهنگ استان زنجان نیز بسیاری از دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و در مدیریت برنامه‌هایی مانند یوم‌العباس که یکی از هویت‌های این استان است، همکاری و همراهی مطلوبی داشتند.

,

حریرچی با بیان اینکه کاهش روند ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا وظیفه مدیران و مردم استان زنجان را سنگین‌تر می‌کند، اظهار داشت: تمام بیماری‌ها در 2 حالت، کنترل می‌شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اول این است که باید از طریق واکسن، ایمنی ایجادشده هدفدار از بیماری مانند سل، دیفتری و... به سطحی از ایمنی در جامعه برسد که ویروس، انتقال پیدا نکند.

,

حریرچی افزود: رویکرد دوم، حذف بیماری مانند آبله و فلج اطفال است یعنی بشر به مرحله‌ای رسیده که توانسته عامل این بیماری‌ها را از بین ببرد.

,

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد بیماری کووید 19 به دلیل اینکه نمی‌توانیم ویروس را حذف کنیم باید رویکرد اول را در نظر بگیریم مگر اینکه ویروس، جهش نزولی داشته و خودش از بین برود که آن موضوع دیگری است.

,

وی با بیان اینکه تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد، 2 راه داریم، اظهار داشت: راه اول، ایجاد ایمنی و واکسیناسیون و استفاده از کمک ایمنی ایجادشده توسط مبتلایان قبلی است.

,

حریرچی خاطرنشان کرد: راه دوم این است که در حضور ویروس و با وجود عدم ایمنی درصد کافی از جامعه با آن مقابله کنیم که اصول آن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی، استفاده از ماسک و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از جمله شست‌وشوی مداوم دست‌ها و پرهیز از تجمعات و... است.

,

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استانی که ویروس در آن کنترل شده، همیشه در معرض خطر است، تصریح کرد: به دلیل اینکه تعداد مبتلایان در استان کمتر است در نتیجه تعداد افرادی که می‌توانند مبتلا شوند زیاد بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان شعله‌ور شدن ابتلا در این استان بیشتر است و تا زمانی که واکسیناسیون انجام نشده، دستورالعمل‌ها باید به صورت دقیق رعایت شود.

,

حریرچی با تاکید بر اینکه حتی اگر واکسن کرونا تولید شود باز هم باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند، گفت: هیچکدام از واکسن‌هایی که در دنیا مصرف می‌شوند ثابت نکرده‌اند که می‌توانند جلوی انتشار بیماری را بگیرند و تنها چیزی که ثابت کرده‌اند این است که از مرحله شدید و بعضاً از مرحله متوسط بیماری جلوگیری می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه هیچکدام از ما نمی‌توانیم بگوییم بالاتر از رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: وقتی ایشان پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت می‌کنند و تمام برنامه‌های مناسبتی را لغو کرده‌اند ما نیز باید رعایت کنیم و باید توجه داشته باشیم که مراسم عروسی و ترحیم به دلیل مسقف بودن فضا و داشتن یک درب ورودی کوچک، بدترین محل برای انتقال ویروس هستند حتی اگر با یک‌سوم ظرفیت برگزار شوند.

,

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان زنجان از نظر انجام تست کرونا جزء استان‌های متوسط رو به بالا است، اظهار داشت: اما هنوز میزان تست‌ها کم بوده و به ازای هر یک نفر مثبت کرونا حداقل باید 10 نفر از اطرافیان وی نیز تعقیب و رصد شوند و در صورتی که کمتر از 5 درصد تست‌ها مثبت باشد، می‌توان گفت که موفق بوده‌ایم و 95 درصد تست‌های اطرافیان باید منفی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه