اخبار داغ

امام جمعه مشهد:

محور همه مظلومیت صدیقه اطهر، دشمنی‌ها با امیرالمؤمنین(ع) بود

محور همه مظلومیت صدیقه اطهر، دشمنی‌ها  با امیرالمؤمنین(ع) بود
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: عداوت‌ها نسبت به امام علی (ع) در شکل جسارت و حمله به وجود مقدس صدیقه اطهر(س) درآمد و این جسارت‌ها و هتک حرمت‌ها، وجود مقدس صدیقه اطهر (س) را تا مرز شهادت پیش برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله علم الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری ظهر شهادت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، اظهار کرد: شهادت جانگداز صدیقه اطهر (علیها سلام) در محضر ولایتمدار امام هشتم (علیه‌السلام) به‌عنوان بزرگ‌ترین سوگ و عزای عزیز دل پیغمبر (صلوات‌الله علیها) در محضر مهین فرزند برومند ایشان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ایشان ادامه داد: امروز مهم این است که شما برادران و خواهران عزادار که بر روی فرش امام هشتم (علیه‌السلام) اقامه عزای مادر مظلومه‌اش را فرمودید، برق اشکتان را به آقا نشان دهید.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: عزاداری شما علامتی است، در آن لحظه که ما را در قبر می‌گذراند، همه پراکنده می‌شوند و تنها می‌مانیم در آن خانه جدید و گودال تاریک گور، این برق اشک، نشانی ما با امام رضا (ع) باشد که آنجا حضرت به سراغ ما بیایند و ما را از تنهایی نجات بدهند.

,

محور همه مظلومیت صدیقه اطهر، دشمنی‌ها  با امیرالمؤمنین (ع) بود

, محور همه مظلومیت صدیقه اطهر، دشمنی‌ها  با امیرالمؤمنین (ع) بود,

ایشان به ریشه‌یابی مظلومیت و مصائب فاطمه زهرا (سلام‌‌الله علیها) پرداخت و تصریح کرد: در مسئله مظلومیت صدیقه اطهر (علیها سلام) و مصائبی که در ساحت مقدس ایشان به وجود آمد و هتک حرمت حضرت شد، محور همه این جنایت‌ها از نظر هتک حرمت، دشمنی با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و عداوت با مولا بود یعنی نتیجه جمع شدن همه حقدها و کینه‌ها نسبت به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، در روز دوم رحلت پیغمبر اکرم (صلوات‌‌الله علیها) وقتی سایه رسول‌الله از سر این خانواده کنار رفت را در هتک حرمت و هجمه در خانه صدیقه اطهر و اهانت و ظلم به ایشان عملی کردند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سؤال که «این کینه‌ها و دشمنی‌ها با امیرالمؤمنینی که مجموعه‌ای از فضائل و عبودیت‌ها بود، از کجا منشأ می‌گیرد؟»، خاطرنشان کرد: دو دسته بغض نسبت به امیرالمؤمنین (ع) وجود داشت؛ اول این که ایشان در همه غزوات، جنگ‌ها و همه عرصه‌های ایثارگری و جهاد در راه خدا، در کنار پیغمبر اکرم (صلوات‌الله علیها) دشمنان را دفع می‌کرد و عناصر ناپاک شرک و کفر را از بین می برد.

,

ایشان اضافه کرد: در جنگ بدر، 70 یا  75 نفر از سران قبایل عرب و شجعان قریش به درک رفتند، 35 نفر آنان به دست امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) کشته شدند و در کشتن 35 نفر دیگر نیز مولا دخالت داشت؛ در جنگ احد وقتی 3 هزار نفر به سر پیغمبر ریختند، مسلمانان عده‌ای شهید و عده‌ای فرار کردند و در میان میدان، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ماند با سه هزار دشمن به سر پیغمبر ریخته، مولا تنها کسی بود که در مقابل پیغمبر دفاع می‌کرد و دشمن را شکست داد.

,

بروز کینه‌ها در توطئه سقیفه

, بروز کینه‌ها در توطئه سقیفه,

امام جمعه مشهد مقدس به فتنه و توطئه سقیفه اشاره کرد و گفت: هنگامی که حزب 25 نفره می‌خواست شکل بگیرد و عددش به 13، 14 نفر بیشتر نرسیده بود، در نماز صبح در صفوف نماز می‌گشتند تا افرادی را که با آنان هم مسلک هستند را جذب کنند؛ فردی بی‌بندوبار و هتاک به نام سالم مولی حذیفه در بین آنان بود، فکر کردند اگر چنین فردی جذب حزب آنان بشود در هدفشان موفق می‌شوند، از او پرسیدند منفورترین قبیله در نگاه تو کدام قبیله است؟ گفت بنی هاشم چون علی در میان قبلیه بنی هاشم هست، گفتند چرا؟ گفت در میان عرب هر شجاع و گردن‌کشی بود به دست علی کشته شد، به همین خاطر کینه و عداوت نسبت به علی دارم، او را جذب کردند.

,

ایشان، دسته دوم بغض و کینه‌ها را نتیجه رقابت‌هایی دانست که در عرصه ده ساله بین دیگران و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ایجاد شده بود و اظهار کرد: شجاعتی که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در جنگ‌ها داشت، در مقابل چهره شدن برخی‌ها مانع ایجاد کرده بود لذا سعی بر این داشتند که نسبت به امیرالمؤمنین (علیه‌‌السلام) عداوت بورزند چون تجلی مولا در عرصه‌ها و میدان‌های جنگ، آنان را به حسادت و رقابت شدیدی وا می‌داشت که طبیعتأ به کینه و عداوت منتهی می‌شد.

,

نتیجه عداوت‌ها، هتک حرمت صدیقه اطهر (علیه‌السلام) بود

, نتیجه عداوت‌ها، هتک حرمت صدیقه اطهر (علیه‌السلام) بود,

آیت‌الله علم‌‌الهدی به بیان مثال‌‌هایی از حسادت افراد به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) اشاره و تصریح کرد: حسادت و رقابت به حقد، کینه و عداوت بدل شد، این کینه‌ها جمع شد، پیغمبر اکرم رحلت کردند و بعد از رحلت رسول‌الله، این عداوت‌ها نسبت به وجود مولا (علیه‌السلام) در شکل این جسارت و حمله به وجود مقدس صدیقه اطهر (علیها سلام) درآمد و این جسارت‌ها و هتک حرمت‌ها، وجود مقدس ایشان را در مثل امروز تا مرز شهادت پیش برد.

,

ایشان با تأکید بر ایان که این مصیبت بر جگر امت اسلام باقی مانده است و تا روز فرج و ظهور فرزندش که انتقام مادر را بگیرد، این داغ در دل‌ها در حال فوران است، بیان کرد: شمایی که با قلب و دل آکنده از عشق و ارادت به ساحت مقدس زهرای اطهر (سلام‌‌الله علیها) اینجا جمع شدید، در محضر شما و روی فرش امام رضا، ذکر مصیبت مهم است که اشک ریختن و ارادت به صدیقه اطهر را به ساحت ولایتمدار فرزند برومندشان نشان دهید.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: آنچه در امروز از خود زهرا (علیه‌السلام) مظلوم‌تر هست، وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین (علیه‌‌السلام) است، رنجی که امروز علی دارد دو رنج است، رنج اول این که دارد زهرا را از دست می‌دهد، یک پایگاه علی منهدم می‌شود و رنج دوم علی این است که زهرا، کسی که عزیزترین عزیزانش است دارد فدایی و قربانی علی (علیه‌السلام) می‌شود، کینه‌ها، عداوت‌ها و دشمنی‌هایی که با علی داشتند سبب شد زهرا (سلام‌الله علیها) تا مرز شهادت پیش برود و مولا به داغ صدیقه اطهر دچار بشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه