اخبار داغ

ورود شورای نگهبان به تبلیغات زودهنگام انتخابات در گچساران و باشت

ورود شورای نگهبان به تبلیغات زودهنگام انتخابات در گچساران و باشت
حجت الاسلام خرم روز با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی جرم است، گفت: بدون شک کسانی که به قانون پایبند نباشند بعنوان موراد منفی در پرونده صلاحیت آنها درج می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس تبلیغات میان دوره ای انتخابات در گچساران و باشت این روزها به صورت مجازی، حضوری و خانه به خانه در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این تبلیغات در حالی صورت می گیرد که طبق قانون تا زمان ثبت نام، تایید صلاحیت ها و همچنین زمان آغاز تبلیغات، هرگونه فعالیت انتخاباتی خلاف قانون محسوب می شود.

,

با وجود موارد قانونی و همچنین تذکر نهاد های قانونی هنوز شاهد برگزاری نشست های انتخاباتی هستیم، در این رابطه دادستان گچساران در خصوص تذکر به کاندیداهایی که فعالیت های زودهنگام انتخاباتی دارند بیان کرد: برخی از کاندیداها برای تذکرات لازم دعوت شده‌اند و با برخی دیگر از کاندیداها نیز در هفته های آینده جلسه برگزار خواهد شد و در فضایی دوستانه تذکرات لازم داده خواهد شد.

,

, ,

ادیبان گفت: تبلیغات انتخاباتی و پوشش رسانه‌ای دیدارهای کاندیداها تا یک ماه قبل از انتخابات ممنوع است.

,

در همین رابطه مسئول دفتر شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص تبلیغات زودهنگام برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت گفت: فرایند انتخابات یک جدول زمانبندی دارد که در موعد مقرر از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور به استان ها جهت اجرا ابلاغ می شود.

,

حجت الاسلام خرم روز با بیان اینکه هنوز در خصوص  موعد تبلیغات هیچگونه دستور العمل مشخصی وجود ندارد، گفت: فرایند تبلیغات یک زمان مشخص و معین بعد از بررسی تایید صلاحیت ها و ثبت نام ها است، بنابراین تحرکاتی که در فضای مجازی یا به صورت گروهی گاها دیده می شود، و برخی رعایت چهارچوب قانون ندارند خلاف قانون است و جرم محسوب می شود.

,

, ,

وی افزود: در قانون انتخابات متولیان امر برای جلویگری از ایجاد چالش و مشکلاتی برای مردم مشخص شدند و باید با کسانی که قانون شکنی می کنند و به قانون پایبند نیستند برخورد شود.

,

خرم روز با بیان اینکه تحرکات تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است، گفت: از نامزدهای احتمالی و کسانی که داعیه طرف داری دارند تقاضا داریم که به قانون پایبند باشند زیرا بدون شک دست اندرکاران و متولیان انتخابات این تحرکات را رصد کرده و در هر حوزه ای ملزم به برخورد با قانون شکنان هستند و در چهارچوب های مشخص به وظایف خودمان عمل می کنیم.

,

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: بدون شک نامزدهای احتمالی که به قانون پایبند نباشند جزء موراد منفی در پرونده صلاحیت آنها درج می وشد و به آن توجه خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه