اخبار داغ

واکنش میراث فرهنگی به تذکر فرماندار بویراحمد

واکنش میراث فرهنگی به تذکر فرماندار بویراحمد
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تا زمانی که ستاد استانی کرونا اعلام نکند هیچگونه تور سیاحتی فعال نخواهد بود و مجوزی در این خصوص داده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس در این روزها خبرهای مختلفی از ویروس کرونا در رسانه ها شنیده می شود که کهگیلویه و بویراحمد با همت مردم، مسئولان و همچنین کادر پزشکی در روند بیماری سیر نزولی دارد، هرچند بیان می شود در صورت عادی انگاری، این وضعیت شکننده خواهد بود که در این شرایط شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

یکی از موضوعاتی که به صورت مکرر تاکید بر اجرای آن شده است، مصوبات و تصمیمات ستاد ملی و استانی کروناست، در روزهای گذشته فرماندار بویراحمد در حاشیه نشست استانی کرونا با بیان اینکه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون به درب منزل 28 هزار خانواده رفته‌ایم گفت: همچنین 6 هزار و 124 بازدید و 230 مورد معرفی به مراجع قضایی و 260 مورد پلمب داشته‌ایم و به تعداد 2500 خانوار بسته غذایی و معیشتی تحویل داده‌ایم.

,

در ادامه کناری با انتقاد از ارائه مجوز به کاروان‌های سیاحتی و زیارتی توسط اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی گفت: بعضا افراد با تست مثبت به همراه این کاروان‌ها سفر کرده و باعث آلودگی یک جمع می‌شوند که چند بار تاکنون مکاتبه کرده‌ایم و اثری نداشته است.

,

لازم به ذکر است اعزام کاروان سیاحتی و زیارتی در شرایطی که ستاد استانی کرونا تشخیص دهد و همچنین پروتکل های بهداشتی، محدویت حضور زائر در کاروان و استفاده از ماسک رعایت شود، می توان امید داشت زمینه ایجاد خطر ابتلا به کرونا کاهش پیدا کند و همچنین سلامت مردم حفظ خواهد شد.

,

در همین رابطه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری در گفتگو با صبح زاگرس گفت: مجوز هیچگونه تور گردشگری از طرف اداراه کل میراث فرهنگی و گردشگری  داده نشده است و اگر کسی در این راستا اقدامی کرده باشد از سوی این اداره کل مجوزی ندارد،و کسانی که فعالیتی در این خصوص با وجود نبود مجوز داشته باشد، کاروان اقدام کننده  پلمپ و با آنها برخورد خواهد شد.

,

صفایی با بیان اینکه در شرایط حاضر هیچگونه فعالیت سیاحتی و زیارتی صورت نمی گیرد گفت: در خصوص حضور افراد با تست مثبت در کاروان ها بنده تا اکنون چیزی دریافت نکرده ام و اعلام شده تا زمانی که ستاد کرونا مجوز ندهد هیچگونه توری فعالیت نخواهد داشت و با نامه نگاری به اماکن و مسئولان مربوطه با متخلفان که قانون را نادیده بگیرند برخورد می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه