اخبار داغ

اعتراف جدید ظریف در خصوص برجام؛

ابعاد جدیدی از حفظ یک توافق‌نامه بی‌خاصیت

ابعاد جدیدی از حفظ یک توافق‌نامه بی‌خاصیت
ظربف به تازگی تاکید کرده که "به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی". مشخص نیست که اصلا ماندن در توافقی که آمریکا از آن خارج و سه کشور اروپایی هم تلاشی برای آن نکردند، برای چه بود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، یکی از انتقادات مهم به دولت در خصوص برجام پس از خروج آمریکا از آن، این بود که چرا دولتمردان در این شرایط کماکان اقدام مناسب و متناسب با اقدام آمریکایی ها انجام نمی دهند. این در حالی بود که نه تنها آمریکا از آن خارج شده بود بلکه اروپایی ها هم اقدام مناسبی برای حفظ آن نمی کردند.

این موضوع را نیز محمد جواد ظریف به این صورت تایید کرده است: "رهبران سه کشور اروپایی– که برای اجرای تعهدات خود ذیل برجام بر امضا و اجازه کارگزاران اوفک (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا) متکی هستند – هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند."

این اظهار نظر ظریف در حالی مطرح می شود که دقیقا یکی از انتقادات به دولت در خصوص برجام، بر طبق همین گفته هایی است که ظریف به تازگی اعلام کرده است. یعنی عدم وجود اراده در طرف خارجی برای حفظ برجام.

پایبندی به توافقی که نه تنها آمریکا به راحتی از آن خارج شد، بلکه اروپایی ها نیز برای حفظ آن اقدامی نکرده اند، یک خسارت به تمام معناست.

ظریف همچنین تاکید کرده است: "به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی"

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,

به گزارش مرصاد، زنده نگه داشتن برجامی که نه طرف آمریکایی و نه سه کشور اروپایی برای آن تلاشی نکرده اند، نه تنها افتخار نیست، بلکه ضرر است که بایستی دولتمردان به آن توجه داشته باشند.

امیدی به لغو سریع تحریم‌های نفتی در دوران بایدن هم نیست!

نشریه بلومبرگ نوشته است: رئیس جمهور منتخب آمریکا نشان داده است که قصد دارد آمریکا را دوباره به لیست توافقات بین‌المللی مانند توافق‌نامه آب و هوای پاریس و برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته ای ایران برگرداند. اما ایجاد روابط حسنه با ایران، که منجر به لغو تحریم‌های صادرات نفتی می‌شود، در لیست اولویت‌های وی قرار ندارد و زمان بیشتری بطول خواهد انجامید.

به گزارش مرصاد، از آنجایی که اصولا برجام جز برای لغو تحریم، خاصیت دیگری ندارد، حفظ آن هم در شرایطی که دولت بایدن اراده ای برای لغو تحریم ها ندارد، ضرر بزرگتری خواهد بود.

,
,
, امیدی به لغو سریع تحریم‌های نفتی در دوران بایدن هم نیست!,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه