اخبار داغ

به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها صورت گرفت؛

هشدار دامپزشکی درباره شیوع آنفلوانزای مرغی در سیستان و بلوچستان

هشدار دامپزشکی درباره شیوع آنفلوانزای مرغی در سیستان و بلوچستان
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی شیوع آنفلوانزای مرغی در خراسان جنوبی، نسبت به خطر شیوع و پیشگیری این بیماری در استان با توجه به مشاهده مواردی از این بیماری در استان همجوار هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در شرایط کنونی انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است لذا پرورش دهندگان طیور باید به دقت، توصیه‌ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند.

وی افزود: باتوجه حجم گسترده ورود مرغ زنده به صورت غیر مجاز از مقصد خراسان جنوبی، امکان مبتلا شدن مرغداری‌های صنعتی و بومی به این بیماری محتمل خواهد بود.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: دور نگه داشتن طیور خانگی از پرندگان مهاجر آزاد پرواز در کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد، همچنین محدودیت در تردد افراد و تجهیزاتی که واحد تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند و به روز نگهداشتن سیستم ضد عفونی تجهیزات از موارد مورد تاکید در این زمینه است.

این مقام مسئول خطاب به مرغداران گفت: مرغداران باید شرایط قرنطینه ای را به صورت دقیق رعایت و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور از  بدون مجوز دامپزشکی مبدأ پرهیز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,

وی با اشاره به احتمال انتقال این بیماری به انسان، از همه مردم درخواست کرد از خرید مرغ زنده پرهیز و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

به گفته حسینی، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفولانزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بسیار دارد و در صورت شیوع، خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه