اخبار داغ

از اول بهمن؛

دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم استان سمنان به مدرسه می‌روند/ شورای مدرسه برای حضور دانش آموزان تصمیم‌گیری می‌کند

دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم استان سمنان به مدرسه می‌روند/ شورای مدرسه برای حضور دانش آموزان تصمیم‌گیری می‌کند
مریم حدادی با اشاره به بازگشایی مدارس از اول بهمن گفت: کلاس‌های پایه‌های اول و دوم ابتدایی و درس‌های عملی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، با وجود مخالفت‌ها در مورد بازگشایی مدارس و نگرانی‌ها از اوج‌گیری مجدد کرونا، وزارت آموزش و پرورش همچنان بر تصمیم خود پابرجاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین خصوص، مریم حدادی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرات در مورد جزییات بازگشایی مدارس گفت: شرایط بازگشایی در مدارس استان مطابق شیوه نامه ابلاغی، شامل آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز از اول بهمن ماه سال جاری است.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت کرونا با توجه به رنگ بندی در تمام شهرهای استان زرد و آبی است، افزود: پایه اول و دوم در تمامی مناطق استان بازگشایی می‌شوند اما نحوه حضور دانش آموزان منوط به تصمیم گیری شورای مدرسه است.

,

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با تاکید براهمیت پایه های اول و دوم تحصیلی در دوران تحصیل دانش آموز و همچنین نیاز به تعامل مستقیم با معلم مربوطه و همسالان خود در این پایه ها اظهار کرد: چالش های معلمان در دوران مجازی و اهمیت این پایه های تحصیلی ما را وادار به بازگشایی مجدد مدارس کرده است.

,

حدادی تصریح کرد: مدیران مدارس ضمن اینکه کارگزاران سیاست های آموزش و پرورش در مدارس هستند و تصمیم گیری درمورد شرایط حضور برعهده آنها است، موظف به برنامه ریزی و رعایت پروتکل های بهداشتی و گروه بندی مناسب دانش آموزان و اطلاع رسانی به اولیا آنها می باشند.

,

معاون آموزش ابتدایی استان، در مورد دانش آموزان جامانده از پیش دبستانی گفت: ثبت نام رایگان نوآموزان از طریق سایت rahbaran.medu.ir صورت می‌گیرد که اولیا هم اکنون می توانند در راستای ثبت نام اقدام کنند.

,

وی همچنین در خصوص جزییات این طرح بیان کرد: طرح کوتاه مدت آموزشی توسط پایگاه‌های کیفیت بخشی صورت می‌گیرد و نوآموزان پس از گذراندن 20 هفته آموزش مجازی و پایش توسط مربی، گواهی پیش دبستانی دریافت می‌کنند.

,

حدادی با اشاره به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: ترک تحصیل دانش آموزان به دونوع است گروهی در مدرسه ثبت نام کرده اما از بستر مجازی استفاده و فرار آموزشی دارند که به دلایل مختلف از جمله نداشتن دسترسی به زیر ساخت‌های مناسب و اینترنت و یا فقر فرهنگی خانواده هاست و گروهی دیگر دانش آموزانی هستند که به دلایل مختلف  اصلا در مدرسه ثبت نام نکرده‌اند.

,

معاون آموزش ابتدایی استان، خاطرنشان کرد: هردو گروه دانش آموزان مورد توجه آموزش و پرورش هستند ورصد می‌شوند و امسال نهادها، دستگاه‌های حمایتی مختلف مثل کمییته امداد، بهزیستی، دادگستری و حتی خود استانداری و نهاد ریاست جمهوری هم ... پای کار آمده اند که هیچ کودک بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه