اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان صحنه:

حضرت زهرا (س) شفیعه روز قیامت است

حضرت زهرا (س) شفیعه روز قیامت است
فریبا سعادت گفت: پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را شفیعه روز قیامت معرفی کردند و فرمودند "تا تو راضی نباشی، من راضی نمی‌شوم".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از امروله، مراسم سوگواری صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با حضور بانوان شهرستان صحنه در مدرسه علمیه الزهرا(س)  برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله،,

در این مراسم مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به روایت قطعی الصدور پیامبر(ص) که فرمود: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» بیان کرد: این روایت در مقام بیان دو‌ مطلب است، مطلب اول: بیان جایگاه و قدر و منزلت حضرت زهرا(س)، مطلب دوم: پرهیز دادن مردم از اذیت و‌ آزار حضرت و‌ نتیجه زیانبار اذیت حضرت زهرا(س) است.

,

وی ادامه داد: پاره تن اگر به معنای عرفی آن باشد مطلبی است که بین پدرها و فرزندان رایج است اما منظور پیامبر(ص) از (بضعه) پاره ایی از حقیقت و‌جودی جمال و ‌جلال و‌ کمال ختمی مرتبت است یعنی هر آنچه از حقیقت و‌جودی پیامبر(ص) در عالم وجود تجلی یافته در وجود حضرت زهرا(س) هم تجلی یافته است.

,

فریبا سعادت تصریح کرد: شئوناتی که در پیامبر(ص) هست مثل وصل به منبع وحی و عالم غیب همه برای حضرت زهرا(س) هم متجلی شده لذا ایشان را محدثه نامیدند، خداوند پیامبر(ص) را مبشر و‌ منذر نامید، بیانات و ‌خطبه های ایشان انذار و آگاهی به امت پیامبر و بشارت به مومنین است، مکارم اخلاق پیامبر (ص) در کریم بودن حضرت و سوره هل اتی که مختص خانواده حضرت زهرا(س) است.

,

استاد حوزه علمیه الزهرا(س) عنوان کرد: مقام محمود پیامبر(ص) در شفاعت روز قیامت است که پیامبر (ص)به حضرت زهرا(س) فرمود: تا تو راضی نشوی من راضی نمی شوم لذا حضرت زهرا(س) شفیعه روز قیامت هستند.

,

سعادت در پایان بیان کرد: شفقت و دلسوزی پیامبر (ص) برای امت متجلی در مهربانی ها، بخشش ها، کرم ها و دعاهای حضرت زهرا(س) است، در نتیجه حضرت زهرا(س) متجلی تمام حقیقت هاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه