اخبار داغ

نگاه ورزش در کشور ما المپیک‌محور نیست

دبیر: در اتاق شیشه ای نشسته ایم/ برند کشتی امروزه افت کرده است

دبیر: در اتاق شیشه ای نشسته ایم/ برند کشتی امروزه افت کرده است
رئیس فدراسیون کشتی با تشریح برنامه راهبردی فدراسیون کشتیو اقدامات انجام شده در این باره گفت: در اتاق شیشه ای نشسته ایم و قابل رصد هستیم.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنامه راهبردی فدراسیون کشتی (۲۰۲۱-۲۰۲۸) با حضور رئیس فدراسیون کشتی و مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تدوین و آماده رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیرضا دبیر در آیین رونمایی این برنامه راهبردی اظهار داشت: برگزاری این رونمایی را تنها با اصحاب رسانه انجام دادیم، چرا که در اتاق شیشه‌ای نشسته‌ایم و رویکرد ما این است. روز اولی که به فدراسیون کشتی آمدم به‌دنبال برنامه اصلی فدراسیون بودم که برایم برنامه مسابقات را آوردند، خبری از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری نبود. از دوستان دانشگاه شریف برای این سند راهبردی دعوت کردیم و این موضوع حدود یک‌سال طول کشید.

,

وی افزود: ما به‌دنبال این بودیم که آمار دقیقی را کسب کنیم که چند کشتی‌گیر داریم و در جامعه کشتی ایران چه خبر است. از بزرگان و پیشکسوتان کشتی دعوت کردیم که درباره این مسائل و چالش‌ها گفت‌وگو کنیم. برند کشتی دیگر مانند دوره‌های ما نیست و ما به این نکات دست یافتیم. باید می‌دانستیم که در فدراسیون چه می‌خواهیم؛ نگاه ورزش در کشور ما المپیک‌محور نیست. ما برنامه ۸ ساله را هدف‌گذاری کردیم چرا که به‌دنبال قهرمانی المپیک در کشتی‌ آزاد و فرنگی هستیم. چندین بار بررسی و بازنگری در این برنامه‌ها و اهداف انجام شد که ابعاد متنوعی هم داشت.

,

دبیر با ویژگی های این سند راهبردی تاکید کرد: چند سال گذشته نگاه‌ها بر محور جام جهانی بوده اما این سند توسعه بر مبنای المپیک است. من گفته‌ام حتی در مسابقات آسیایی جوان‌ترها را ببرید و ببازید، چرا که اولویت اصلی ما المپیک و در نهایت مسابقات جهانی است. شاید اختلاف نظری بین ما و وزارت ورزش و جوانان وجود داشته باشد اما نگاه ما بر محور المپیک است و نه مسابقات دیگری.

,

رئیس فدراسیون اضافه کرد: ما اگر مسابقات آسیایی کشتی‌گیران جوان را اعزام کردیم، کسی ایراد نگیرد چرا که مبنای ما بر این سند جدید است. دیدگاه و افق آینده‌نگری در سال‌های گذشته وجود نداشته، فشار را بر نوجوانان و جوانان گذاشتند و درنهایت کسی هم در المپیک به جایگاهی نرسید. ما در این برنامه نوجوانان و جوانان را از اولویت مدال و سکو خارج کرده‌ایم تا فشارها کم‌تر شود. ۳۵ قهرمان جهان و المپیک در این باره حرف زده‌اند و ما هم بر این تصمیم ایستاده‌ایم. از این برنامه حدود ۸۰ دستورالعمل خارج خواهد شد.

,

این حضورهای من در استان‌ها و هیات‌های استانی از دل همین برنامه بیرون آمده، همین ساخت‌وسازها و همین نوسازی‌ها نشات گرفته از سند توسعه فدراسیون کشتی‌ست. اپلیکیشن خبرنگاران کشتی درحال طراحی‌ست تا دیگر شاهد این نباشیم که دوستان روسای فدراسیون کشتی به مسابقات و سفرها اعزام شوند. برند کشتی امروزه افت کرده و ما در این برنامه ۸ ساله به‌دنبال ارتقای فدراسیون و ورزش اول کشور هستیم. ما از امروز داخل اتاق شیشه‌ای هستیم و قابل رصد، باید به این موضوع توجه شود.

,

رئیس فدراسیون درباره هدف گذاری خود از این برنامه راهبردی گفت: اهداف چالشی را برای خود درنظر گرفته‌ایم تا از اول مشخص نباشد که می‌رسیم یا نه، فکر می‌کنم اگر به ۶۰ یا ۷۰ درصد آن هم برسیم موفق بوده‌ایم. باید این برنامه‌ها توسط شورای مربوطه رصد شود و پایش هم وجود داشته باشد. یکی از اولویت‌های ما آموزش است، دیگر خبری از انستیتو در تهران نیست و مکلف به حضور تیمی در استان‌هاست. باید مربی‌های استانی بر مبنای سلامت جسمانی و آمادگی‌ها اولویت‌بندی شوند و ابعاد فنی نیز درنظر گرفته شود.

,

دبیر با اشاره به برنامه برای افزایش کشتی گیران تاکید کرد: گفته می‌شود ۴۰۰۰۰ کشتی‌گیر داریم، برنامه این است که به ۸۰۰۰۰۰ نفر کشتی‌گیر فعال برسیم و این موضوع به هیات‌ها ابلاغ خواهد شد. این جمعیت و این فراوانی باید بیش‌تر شود تا تیم ملی رشد کند و حتی انتخاب ملی‌پوش برای سرمربی تیم سخت شود.

,

وی افزود: با این برنامه تنها فدراسیون پاسخ‌گو است، نه اشخاص. رئیس بعدی فدراسیون باید این برنامه را پیگیری کند و باید این برنامه تحت اجرا قرار بگیرد. در کشتی برنامه سالانه بوده اما چنین سندی وجود نداشته است.

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه