اخبار داغ

استان‌های مختلف تماشاچی صفوف بزرگ و طویل مردم؛

از صفوف سجام تا فروش فوق العاده های مرگبار در همدان/ اوج صف های در هم تنیده در دولت دوازدهم

از صفوف سجام تا فروش فوق العاده های مرگبار در همدان/ اوج صف های در هم تنیده در دولت دوازدهم
از آغازین روزهای شروع کرونا شاهد مهمترین توصیه پزشکان و متخصصین بر عدم تجمع مردم در صف ها و مکان های شلوغ بودیم چرا که بیشترین سرایت در ازدحام و شلوغی است؛ اما گویا دولت دوازدهم که حالا تجربه ای یک ساله در کووید 19 دارد دست بردار صف های تنیده نیست و هر روز شاهد تجمع های بیشمار در استان های مختلف هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، چند سخن اخیر حسن روحانی نشان از افتخار وی بر صف نبستن مردم دارد اما هر چند در بسیاری موارد ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه تامین نیازهای مردم بسیار موفق بوده است اما سوء مدیریت در همین دولت باعث ایجاد صفوف طولانی در برخی نقاط کشور نیز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حسن روحانی در جلسه هیات وزیران روز ۱۷ دیماه بیان داشت که زندگی مردم سخت شد، چون ما در یک جنگ و محاصره شدید بین‌المللی بودیم، در عین حال مردم صف نبستند و برای پیدا کردن کالای اساسی از این خیابان به آن خیابان نرفتند و هر جا می‌رفتند، کالا بود و این تلخ ترین طنز اجتماعی این روزها در کشور است چرا که از سیستان و بلوچستان و خوزستان محروم گرفته تا استانهایی چون همدان مردم در صف کپسول گاز،آب آشامیدنی ،گوشت، سبد کالا،روغن ، مرغ و تخم مرغ ، سیم کارت، لاستیک و حالا صف های طولانی سجام در همدان که در گذری سطح شهر خدمات ارتباطی و مراکز خرید سیم کارت ایرانسل و همراه اولی را می بینیم که مملو از شهروندان همدانی است و معمولا مساحت این مراکز بسیار کوچک است و همگی در پیاده رو بدون هیچ فاصله اجتماعی قرار گرفته اند.

,

از آن سو وضع کساد بازار بیشتر مغازه های پوشاک را در آستانه سال نو به سمت فروش فوق العاده و تخفیفات کشانده و سیل جمعیت در پاساژها کاملا خودنمایی می کند، فروش فوق العاده هایی که به بهای جان مردم تمام می شود.

,

تشکیل صف در دولت تدبیر و امید گویا تمام شدنی نیست و بعد ازجنگ کمتر دولتی تا به این حد در صف بستن های طولانی مسبوق به سابقه است، این دولت در اوج کرونا مردم را به خاطر وام یک میلیونی ساعت ها در صف های طولانی قرار داد که خنده دارترین اقدام در روزهای کرونایی بود و تمام اینها نشان از سوء مدیریت دولت در تمام حوزه ها دارد.

,

این روزها که کشور شیب ملایمی از کرونا را طی می کند اما هر لحظه ممکن است وارد پیک بعدی کرونا در آستانه سال نو شویم، گویا مردم نسبت به این بیماری بی خیال شده اند و در حرکتی جالب در اخبار منتشر شده شاهد ورود 8 هار خودرو با لنج به جزیره قشم بودیم، که این حرکت بیش از هر چیز بی خیالی دولت را نشان می دهد، و اما در شهر همدان نیز شاهد صفوف طولانی در کوچه و بازار هستیم.

,

سهامداران جهت احراز هویت و ثبت‌نام به دفاتر خدمات الکترونیکی مراجعه می‌کنند که این مورد به علت عدم ارائه راهکار و اطلاع‌رسانی‌ بر افزایش مراجعان به این دفاتر انجامیده است.

,

درحالی است که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایط فعلی می‌تواند علاوه بر کاهش ابتلا و مرگ در جامعه از بارمضاعفی که بر دوش پزشکان و کادر درمان بردارد اما ناهماهنگی نهادهای دولتی و اطلاع‌رسانی برای احرازهویت و تسریع در انجام این موضوع متاسفانه موجب تجمع در مناطق مختلف به ویژه شهر همدان شده است.

,

تا جایی که چند روز گذشته سردار فرجی جانشین سپاه انصار الحسین (ع) در ستاد استانی مقابله با کرونا افزایش ازدحام و تجمع در دفاتر پیشخوان مهمترین علت شیوع کرونا دانست و گفت: برای کاهش سرایت پذیری کرونا در این اماکن باید تدبیری اندیشیده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه