اخبار داغ

ظرف ورزش قهرمانی کوچک است، ارزش پول ملی به یک ششم رسیده و نمی‌توان با منابع دولتی آن را چرخاند

علی‌نژاد: برند کشتی افت کرده و اقتصاد آن دچار مشکل شده/ نباید سند راهبردی را روی طاقچه بگذاریم

علی‌نژاد: برند کشتی افت کرده و اقتصاد آن دچار مشکل شده/ نباید سند راهبردی را روی طاقچه بگذاریم
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برند کشتی افت کرده و اقتصاد آن دچار مشکل شده است.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  برنامه راهبردی فدراسیون کشتی (۲۰۲۱-۲۰۲۸) با حضور رئیس فدراسیون کشتی و مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تدوین و آماده رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم اظهار داشت: اساسا اگر مجموعه‌ای بخواهد موفق شود، باید برنامه‌محور باشد. سازمان‌های بسیاری در ابعاد جهانی و داخلی به‌دنبال همین موضوع هستند و این کار را انجام می‌دهند. در فدراسیون‌های ورزشی این الزام به‌وجود آمد که برنامه‌های ۴ یا ۵ ساله با برش‌های ۱ ساله هدف‌گذاری شود. این اتفاق در فدراسیون کشتی بسیار خوب است و کار کارشناسی با هدف‌گذاری مبتنی بر نظرات نخبگان صورت گرفته، استانداردهای لازم برای وجود آینده‌پژوهی در این سند وجود دارد.

,

وی افزود: اگر برنامه و چشم‌اندازی نباشد، به روزمرگی می‌افتیم و نمی‌شود بدون نقشه راه سنجش انجام داد. سازمانی که می‌خواهد پویا باشد، این مسیر را دنبال می‌کند. نباید این بشود که ۲۰ دفعه سند راهبری بنویسیم و رها شود و بگذاریم روی طاقچه! باید برنامه‌های عملیاتی ذیل‌اش نوشته شود و به پایش و اجرا کشیده شود. حتما در فدراسیون کشتی و نگرش آقای علیرضا دبیر این موضوع درنظر گرفته شده.

,

علی نژاد با اشاره به اهمیت فدراسیون کشتی تاکید کرد: فدراسیون کشتی از آن‌جا که متولی ورزش ملی کشور است و ریشه در آئین ایرانی دارد، مسئولیت سنگینی در ابعاد فرهنگی و قهرمانی و ورزشی دارد. باید به‌جایی برسیم که قهرمانی دنیا و المپیک را کسب کنیم.

,

معاون وزیر ورزش با اشاره به اتفاقات پیرامون کشتی گفت: برند کشتی در این سال‌ها افت کرده و اقتصاد این رشته هم دچار مشکل شده. این مسیری که فدراسیون کشتی پیش گرفته، بسیار کمک می‌کند و حتی در میان‌مدت آثار آن در زندگی کشتی‌گیران حس می‌شود. با وجود مخالفت‌های بسیار در این وضعیت کرونایی لیگ برتر کشتی برگزار شد که برگ برنده فدراسیون بوده و اتفاق بسیار مهمی هم شد. کشتی ایران با پیگیری این برنامه ان‌شاالله بتواند روزهای موفقی را تجربه کند. این حرکت می‌تواند در فاصله کوتاه به بخش عمده‌ای از اهداف برسد. فدراسیون کشتی یکی از پرکارترین فدراسیون‌هاست و این هم یک نکته مثبت است.

,

وی افزود: وزارت ورزش مانند همیشه پشتیبان و همراه فدراسیون کشتی خواهد بود، چرا که اولویت اول وزارت‌خانه ورزش کشتی است. دعوت می‌کنم از تمام دوستانی که ورزش را دوست دارند، بیایند در کشتی سرمایه‌گذاری کنند چرا که مسئولیتی اجتماعی است و باقیات صالحات هم خواهد بود.

,

معاون وزیر ورزش با تاکید بر شرایط اقتصادی کشتی گفت: بودجه فدراسیون کشتی با باقی فدراسیون‌ها متفاوت است اما در کل ظرف ورزش قهرمانی کوچک است. درخواست داشتیم بودجه ورزش قهرمانی ۵ برابر شود اما دولت محدودیت‌هایی دارد و ارزش پول ملی به یک ششم رسیده. صرفا نمی‌توان با منابع دولتی این رشته را چرخاند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه