اخبار داغ

امام جمعه سوادکوه شمالی:

پذیرش ولایت ائمه اطهار(ع) تنها راه سعادت بشر است

پذیرش ولایت ائمه اطهار(ع) تنها راه سعادت بشر است
حسین ابراهیمی گفت: پذیرش ولایت ائمه اطهار(ع) تنها راه سعادت بشر است که انسان با پیروی از ولایت به بهترین شکل از نور خدا استفاده می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی یکشنبه شب در وبینار فرهنگی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با موضوع «هنر ولایتمداری و امام‌محوری حضرت زهرا (س)» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه به‌صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: انکار ولایت یعنی انکار نبوت و موجب کفر و انکار خداوند متعال بوده و کسی که حرف خدا را نادیده بگیرد، قطعاً نتیجه آن انکار خداوند است.

وی با بیان اینکه پذیرش ولایت ائمه اطهار (ع) تنها راه سعادت بشر بوده که انسان با پیروی از ولایت به بهترین شکل از نور خدا استفاده می‌کند، افزود: ولایت در مقوله دین به معنای پیروی از امام و سرپرستی امام بوده و ولایت‌محوری پذیرفتن اسلام کامل، اتمام نعمت، بهره‌مندی از نعمت به‌صورت تام و تمام، یأس و ناامیدی دشمنان و در واقع رضایت خداوند متعال است.


امام جمعه سوادکوه شمالی با تأکید بر این موضوع که حضرت زهرا(س) در موضوع ولایتمداری گام‌های اساسی برداشته و در مقوله امام‌شناسی با توجه ویژه خداوند از مکتب پیامبر اسلام(ص) و امام علی (ع) درس آموخته است، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) امام نیست؛ بلکه مأموم و درباره امام‌شناسی سرآمد بوده که بخشی مربوط به علم لدنی و بخشی را نیز از پیامبر اکرم(ص) آموخته است.

ابراهیمی گفت: گام‌های عملی حضرت زهرا(س) در حمایت از امام زمان خود و ولایتمداری برداشته را می‌توان به پنج دسته تقسیم کرد که نخستین گام؛ سخنرانی‌های حضرت زهرا(س) بوده که در خطبه معروف فدکیه با یادآوری رسالت پیامبر اسلام(ص) با فصاحت و بلاغت خاصی به دفاع از امامت و ولایت حضرت علی(ع) و غصب فدک پرداخت.

وی دومین گام و اقدام عملی حضرت فاطمه(س) را مراجعه حضوری به همراه امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) در ۴۰ شبانه‌روز به تک‌تک خانه‌های انصار و صحبت با مردم عنوان کرد و ادامه داد: تحریم دشمنان اسلام، استفاده از حس عاطفی گریه و متأثرکردن مسلمانان و نیز هزینه‌هایی که در این راه پرداخت و متحمل شده را از دیگر گام‌ها و اقدامات ولایتمداری بی‌بی دوعالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه