اخبار داغ

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان:

۹ اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان ایجاد می‌شود

۹ اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان ایجاد می‌شود
فلاح وند با بیان اینکه ایجاد 9 اقامتگاه بوم‌گردی در دستور کار است، گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی در لرستان به 16 مرکز افزایش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسکندر فلاح وند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در راستای توسعه صنعت گردشگری، ایجاد مراکز اقامتگاه‌های بوم گردی در استان در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر هفت اقامتگاه بوم گردی دارای پروانه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: بیشتر توریست هایی که از اقامتگاه‌ها استفاده می کنند، هدفشان آشنایی با زیست‌بوم همان روستا و منطقه است که با توجه به جاذبه های استان، استقبال از اقامتگاه ها به عنوان یک جاذبه رضایت بخش بوده که با شیوع کرونا، فعالیت این مراکز تعطیل شد اما با بهتر شدن شرایط، این مراکز با رعایت پروتکل ها فعالیت خود را آغاز کرده اند.

,

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: در استان لرستان گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه ها استفاده می کنند اما وقتی اثری به ثبت جهانی برسد، قطعا حضور توریست های خارجی در استان افزایش می یابد.

,

فلاح وند عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات در بحث صدور مجوز برای اقامتگاه‌های بوم گردی، ایجاد مشکلات در استعلامات و یا اراضی ملی است که برای صدور این مجوز باید همه استعلام های لازم اخذ شود.

,

وی با اشاره به اینکه راه اندازی ۹ اقامتگاه بوم گردی دیگر در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: از این تعداد پنج مجوز موافقت اصولی دریافت کرده اند، دو مجوز تمدید موافقت اصولی و دو مجوز ایجاد هم انجام شده که در صورت راه اندازی این تعداد، مراکز بوم گردی در استان به ۱۶ مرکز می رسد.

,

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه امسال ۲۲ موافقت اصولی در استان برای مجموعه اقامتگاه های بوم گردی، پذیرایی و اقامتی صادر شده است، افزود: ۹ مورد تمدید موافقت اصولی، هشت مورد مجوز ایجاد و پنج مورد اقامتگاه های بوم گردی بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه