اخبار داغ

از به سخره گرفتن توانمندی‌های داخلی تا اعتماد به سخاوتمندی یکباره دشمن!

چرا جریان غرب‌گرا واردات واکسن را سیاسی می‌کند؟

چرا جریان غرب‌گرا واردات واکسن را سیاسی می‌کند؟
جریان غرب‌گرا هیچ‌گاه نخواسته است که به توان داخلی، علم و فناوری بومی ایمان بیاورند و همیشه تلاش کرده‌ تا توانمندی‌های داخلی را به سخره بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً در بیاناتی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی تأکید کردند که واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع است. بخشی از سخنان معظم‌له در این خصوص به این شرح است. «به اینها [آمریکا و انگلیس] اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمی‌دانم، گاهی اوقات هست که این‌ها می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر امتحان کنند، ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند. بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیه نشود]. البته به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علتش هم این است که سابقه‌ آن خون‌های آلوده را این‌ها دارند. [البته] از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیه کنند -که جای مطمئنی باشد- هیچ اشکالی ندارد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,

دوقطبی‌سازی با خط گرفتن از غرب

, دوقطبی‌سازی با خط گرفتن از غرب,

پس از اینکه رهبر انقلاب مواضعشان را نسبت به عدم اعتماد به واکسن آمریکایی و انگلیسی اعلام کردند، عده‌ای در داخل البته با خط گرفتن از آن سوی مرزها اقدام به ایجاد دوقطبی واکسیناسیون یا عدم واکسیناسیون و مقایسه واکسن داخلی با واکسن خارجی کردند؛ درصورتی‌که رهبر معظم انقلاب فقط واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس را ممنوع اعلام کرده‌اند و به هیچ‌وجه نگفته‌اند که نباید از هیچ کشوری واکسن کرونا وارد شود، اما ظاهراً برخی جریان‌های خاص از طریق بازی رسانه‌ای قصد دارند مردم را نسبت به اثرگذاری واکسن کرونای ایرانی بدبین کنند و از سوی دیگر درصدد همراه‌سازی افکار عمومی با منافع سیاسی و حزبی خود هستند؛ یعنی تلاش می‌کنند با قریب افکار عمومی و سیاه‌نمایی واردات واکسن کرونا را از آمریکا و انگلیس به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند تا با افزایش فشارها از پایین به بالا حکومت را تحت فشار قرار دهند.

,

متأسفانه منافع چنین جریاناتی در گروی غبارآلود کردن فضای سیاسی کشور است تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. علی‌رغم اینکه تمام دلسوزان نظام و کارشناسان سیاسی و اجتماعی معتقدند که نباید قضیه واکسن کرونا را سیاسی کرد، اما این جریانات همواره تلاش می‌کنند با تحریف و تقطیع سخنان رهبر معظم انقلاب، فضای دوقطبی را به هر نحوی تشدید کنند و برایشان هم فرقی نمی‌کند که این فضای دوقطبی در حوزه سیاسی باشد یا بهداشتی؛ زیرا فقط یک مسیر را برای خود ترسیم کرده‌اند و برای پیمودن این مسیر از هر ابزاری استفاده می‌کنتد؛ به عبارت دیگر معتقدند که هدف، وسیله را توجیه می‌کند.

,

رهبر معظم انقلاب جزء معدود رهبران سیاسی در جهان محسوب می‌شوند که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، مواضع روشن و شفافی را اتخاذ کرده‌اند و همیشه بر استفاده از دستاوردهای پزشکی جهان در راستای تولید واکسن کرونا و یا واردات واکسنی مطمئن تأکید کرده‌اند و ستاد ملی مقابله با کرونا را موظف ساخته‌اند که تا زمان قطعیت اثرگذاری واکسن کرونا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کند و هم اینکه این ستاد را موظف کرده‌اند تا از تلاش برای دستیابی به واکسن کرونا دلسرد نشود. همچنین در حالی‌که بسیاری از رهبران سیاسی جهان مانند ترامپ و بوریس جانسون، نگاه سیاسی به واکسن کرونا داشتند، اما رهبر معظم انقلاب همگان را به پرهیز از چنین نگاهی توصیه می‌کردند.

,

رهبر معظم انقلاب از اصلی‌ترین مدافعان سلامت مردم

, رهبر معظم انقلاب از اصلی‌ترین مدافعان سلامت مردم,

بسیاری از طرح‌های مهم واکسیناسیون ملی در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاده؛ طرح‌هایی مانند «بسیج سلامت کودکان» در سال ۱۳۶۷ که با حضور ایشان افتتاح شد و شخصاً فاز عملیاتی این طرح را آغاز کردند. همچنین حضور بسیج در طرح واکسیناسیون فلج اطفال در سال ۷۴ نیز با دستور رهبر انقلاب صورت گرفت که به ریشه‌کن شدن این بیماری منجر شد و بیش از دو دهه است که هیچ کودکی در ایران به فلج اطفال مبتلا نشده است.

,

و از سوی دیگر در دهه هشتاد نیز طرح واکسیناسیون بیماری سرخک و سرخجه پیش آمد و این بار تعداد کسانی که باید در مقابل این بیماری واکسینه شوند چیزی نزدیک به سه و نیم برابر طرح واکسیناسیون فلج اطفال یعنی ۳۳ میلیون نفر بود. در این طرح که در سال ۸۲ اجرایی شد، ظرف مدت یک ماه از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی ماه سال ۸۲، ۳۳ میلیون ایرانی در مقابل این دو بیماری واکسینه شدند. این در حالی‌بود که همان زمان کشور ترکیه اعلام کرده بود بنا است ظرف مدت یک سال ۲۰ میلیون نفر از مردم خود را واکسینه کند.

,

نگاه شک‌آلود به سخاوتمندی دشمن

, نگاه شک‌آلود به سخاوتمندی دشمن, نگاه شک‌آلود به سخاوتمندی دشمن,

بنابراین چطور ممکن است شخصیتی که در صف نخست حفاظت از سلامت مردم ایستاده، امروز مخالف تأمین و تولید واکسن کرونا باشد؟ در واقع ایشان هیچگاه مخالف واردات واکسن کرونا از دیگر کشورها البته به غیر از آمریکا و انگلیس نبوده‌اند. طی هفته‌های گذشته  میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا که یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه دانش پزشکی است، توافقی به منظور انتقال دانش تولید واکسن کرونا از کوبا به ایران امضا شده که این واکسن جزء پیشرفته‌ترین واکسن‌های جهان محسوب می‌شود؛ لذا ادعای برخی جریان‌های سیاسی در خصوص مخالفت کامل رهبر معظم انقلاب برای واردات واکسن از خارج از مرزها، ادعایی دروغ و واهی است که اصلاً صحت ندارد.

,

اما چرا برخی به‌دنبال سیاسی کردن مسئله واکسن کرونا هستند؟ ، در حقیقت همیشه جریان غربگرا که دلباخته غرب است سعادت خود و کشور را در تعامل با غرب و از فرق سر تا نوک پا غربی شدن، می‌دیدند و هیچگاه نخواستند که به توان داخلی و علم و فناوری بومی در داخل کشور ایمان بیاورند و همیشه تلاش کرده‌اند که توانمندی‎‎‌های داخلی را به سخره بگیرند. همچنین تقی‌زاده‌های زمان منافع مادی را برای خود و حزبشان تعریف کرده‌اند که با نگاه مافیایی درصدد تأمین آن برآمده‌اند؛ بنابراین نباید انتظار داشت که این گروه به‌زودی و به راحتی از مسیر انحرافی و کینه‌توزانه خود به سوی حقیقت سوق پیدا کنند، اما این بار هم این مردم هستند که باید فرق میان سخنان حق و باطل را تشخیص دهند و بدانند که نه جریان غربگرا و نه آمریکا و انگلیس دلشان به حال ما نسوخته که بخواهند واکسن کرونا را به ملت ایران ارائه دهند؛ واکسنی که روزبه‌روز عدم اثرگذاری آن به صدر اخبار رسانه‌ها تبدیل شده است؛ بنابراین هیچ عقل سلیم و منطقی نخواهد پذیرفت دشمنی که با اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران حاضر نشده اقلام دارویی مورد نیاز ما را تأمین کند، امروز به راحتی و بدون دردسر واکسن فایزر را به ما می‌فروشد، پس باید کمی تأمل کرد و نسبت به سخاوتمندی دشمن به دیده شک و تردید نگریست.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه